✿ 45

116 12 0
                                    

Jungkook POV(disebabkan yuju mati katak,ha amaghi habang kook gantikan)

Macam biasa chapter ni panjang jugak🌬❤

"Annyeong omma!Jae datang dengan  baby!" Sebaik sahaja aku menolak pintu wad,terus Jaehyun menyapa ibunya.Aku yang sedang mengendong bayi yang comel hanya perhati sahaja gelagat Jaehyun.

Yuju beranak dalam koma lagi?Tak la.Sejak bila dia mengandung?

Aku curi bayi orang?Hoi,lagi tak la.Isteri aku boleh mengandung lagi la.

Bayi yang berjantina perempuan ni anak kepada adik-adik aku ha.Lia dengan Chanyeol tu.Dia selamat melahirkan bayi perempuan pada 2 hari yang lalu.Hari ni,dia baru boleh balik ke rumah.

Ha back to the real story.

Kaki aku melangkah ke arah Yuju yang setia baring diatas katil.Mukanya masih sama.Pucat dan putih.Bunyi mesin degupan jantung masih setia berbunyi.2 minggu Yuju masih keadaan seperti ini.Tiada riaksi.

Aku tersenyum sambil duduk disebelah Jaehyun yang setia memandang ommanya.

"Ma,bila ma nak bangun?Jae rindu sangat dekat ma.Jae rindu nak usik ma lagi.Ma janji ma nak bagi adik,tapi ma baring macam ni pulak.Jae harap sangat ma bangun keesokkanya,tapi ma still macam ni.Jae tahu ma kuat.Jae doakan supaya ma cepat sembuh.Saranghae!" Pipi gebu Yuju dikucupnya.Aku tergelak dengan telatah anak sorang ku ini.

Apa khabar Irene sekarang eh?Cakap tentang Irene,dia dah selamat masuk ke dalam lokap.Sebenarnya,salah seorang dari puak-puak dia menyimpan satu dendam yang membara.

Masih ingatkah Felix?Yang menolong aku dulu?Felix,abang kepada Ditto iaitu puak kepada Irene.Tapi,dia membalas dendam dengan cara yang bijak.Dia membabitkan polis dalam hal ini dan dia juga kawan kepada Taehyung.Tidak hairan la dia senang membabitkan polis dalam hal ini.Lagi pun,inspektor sangat percaya pada Taehyung.

Pada kejadian itu,Yuju selamatkan kami dari tembakan.Jantung kanan Yuju tertembus peluru yang Irene lepaskan itu.Doktor cakap,jantungnya tidak boleh dipakai semula.Dia memerlukan jantung yang baru.Aku cuba selamatkan Yuju,tapi darah kami tidak sama.Dia harapkan mesin itu untuk hidup.

Krekk..

Bunyi pintu terbuka mengejutkan aku.Oh,omma datang dengan senyuman dan Lia yang berkerusi roda rupanya.Omma tetap tersenyum walaupun hatinya tidak.

"Jungkook,dah makan ke belum?" Aku angguk tanda sudah.Aku memandang Jaehyun yang terlena.Aik,cepatnya dia tido.Maybe dia penat kut sebab semalaman dia menangis.Rindu omma dia katanya.Penat juga la pujuk dia ni.

"Jaehyun?" Aku mengangguk sekali lagi.Bayi yang bernama Park Hanra aku serahkan semula pada ibunya.Comel melihat bayi itu.Rasa nak ada bayi lagi,tapi itulah,aku setia menunggu isteri aku bangun.

kring kring telefonku berbunyi ring ring baik hang angkat~

Aik,lain macam ringtone telefon tu.Aku punya ke?

Telefon dalam poket seluarku dicapai dan ya,bunyi itu datang dari telefon ku.Ni pasti kerja Jaehyun.Haih,budak ni.

Tanpa membuang masa,terus aku jawab panggilan itu.

"Yebeoseyo?"

"...."

"Ya,saya Jeon Jungkook.Ada apa ya?"

"...."

"Hah?!Irene masuk hospital?!"

•••

Aku memandang Irene yang terlantar diatas katil.Mukanya yang selalu dicalit dengan foundation kini putih pucat.Bibirnya yang selalu dikenakan dengan lipstick kini merekah.Kata-kata doktor terngiang-ngiang diminda ku.

"Irene menghidap penyakit kanser jantung tahap 4.Pembedahan ini  perlu dilakukan segera.Jika lambat,kansernya akan merebak di jantung kanan.Kami tiada jantung simpanan untuk menyelamatkannya.Buat,masa sekarang,kami masih mencari penderma jantung."

Aku tekup muka aku lalu raup rambut depan ku kebelakang.Aku tak tahu buat apa lagi.Dia kena hidup.Dia kena tebus kesalahannya semula.Aku tak nak dia terseksa di alam sana.

Dan sekarang,Irene perlukan jantung kiri dan Yuju perlukan jantung kanan.Ahh,serabut.

"Jungkook..saya dah fikir masak-masak untuk dermakan jantung saya kepada Irene dan Yuju" Aku toleh ke belakang.Yeri berdiri dimuka pintu sambil tersenyum manis.Aku mula mengangkat punggung.

"Awak nak derma jantung?Untuk dua orang?Awak tak nak hidup ke?Awak tau kan yang awak akan mati?" Soal ku bertubi-tubi.Yeri mengangguk lalu berjalan ke arah ku.

"Saya tahu,tapi saya nak Irene hidup ceria semula.Saya nak dia tebus kesalahan besar dia.Dan Yuju,dia ada keluarga sendiri.Saya tak nak keluarga dia sedih bila dia tiada buat selama-lamanya."

"Habis awak tak nak hidup?" Yeri tersenyum lagi.

"Saya nak ikut mak dan ayah saya disana.Saya dah tak de apa-apa dekat dunia ini.Takkan saya terus tinggal dengan keluarga ini selama-lamanya?Saya rasa menyusahkan kamu semua.Lagipun,saya sayang sangat dekat mereka berdua.Saya sanggup buat apa sahaja untuk orang yang saya sayang" Aku hanya mengeluh.Jika aku bantah,lagi dia beri banyak alasan.

"Baiklah jika awak nak.Saya akan maklumkan pada doktor" Yeri tersenyum semula.Haih,murah sungguh senyuman dia nih.

•To be continued•

Author pikir nak tamatkan je kat chapter ni tapi makin banyak pulak idea author nak tambah😂😂

K chau🐝❤

K chau🐝❤

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


『C』My Cold Husband◆j.j.kWhere stories live. Discover now