✿ 11

353 37 6
                                    

Selesai je bergambar dan menukar pakaian,aku terus menuju ke arah mama,omma dan Jungkook yang sedang menunggu aku di kereta Jungkook.

"Kook,omma nak tido sekali dengan mama kamu tak salahkan?"

Jungkook mengangguk lalu tersenyum.Walaupun dia dingin,dia tetap hormat dengan orang tua.

"Boleh.Kalau erm..om..omma nak tido terus pon tak pe.Mama pon keseorangan"

Kata Jungkook lalu belakang tengkuknya digosok perlahan dengan perasaan malu.Sebenarnya,dia malu memanggil mak mentua nya dengan panggilan 'omma'

"Alele ada orang malu la."

Usik Mrs.Jeon.Usikan itu membuatkan Jungkook mencebik.

"Mama ni la!"

Aku tergelak kecil.Jungkook ni pon ada sifat pemalu dalam diri dia.Haha.

Aku ingatkan dia dingin je 24 jam.Fikir hensem sangat ke?🌚

"Hmm ma rasa dah lewat ni.Kamu balik kondo kamu ke atau balik rumah mama?"

Soalan Mrs.Jeon dilontarkan kepada Jungkook.

"Erm balik kondo Kook la sebab Kook tertinggal kertas kerja kat sana.Esok baru Kook balik rumah mama"

Jawapan Jungkook membuat Mrs.Jeon mengangguk faham.Tetapi,tidak dengan Yuju yang sedang resah.

Aku terkedu.What?Malam ni kena tinggal serumah dengan Jungkook.Bala apakah ini?!

Appa help me!😭

Skip

Di dalam kereta Jungkook

Suasana senyap sunyi di dalam kereta Jungkook.Mereka berdua hanya mendiamkan diri mereka.

Tidak author sangka ada ketul emas di dalam mulut mereka berdua.🌚

YuKook:Kau senyap

"Kau start kerja bila?"

Soal Jungkook sambil memusing stereng nya ke kanan untuk menuju ke arah kondominium miliknya.

Aku hanya diam.Kata kata dia tadi membuatkan aku sakit hati.

"Hey.Kau pekak ke?"

"Kalau saya pekak ke,apa ke,awak kan tak sayang saya so buat apa awak nak ambil tahu tentang saya?"

Kataku.Cakapan aku berubah sebab dia husband aku.So,tak baikkan kalau cakap kasar dengan suami walaupun dia tak cintakan aku.

Mata aku sikit pon tak pandang dia lalu kaki aku melangkah keluar dari kereta apabila kereta Jungkook sudah parking.

Nak tunggu kat luar kereta.

"Haah kan.Kenapa aku nak ambil tahu tentang dia.Aik?Kenapa tetiba je dia baik dengan aku?Ah,apa apa je la"

Jungkook mula serabut seraya kakinya melangkah keluar dari kereta miliknya.Matanya menangkap Yuju yang ralit termenung.

"Oit tunggu apa lagi?Jom"

Aku sedikit serentak lalu mengikut dari belakang.

Skip

"Woah cantiknya!!!"

Aku menjerit terkejut.Kondominium Jungkook memang cantik.Konsep kondominium ni berkonsepkan istana.

Koridor diluar aku tuju.

"Ada swimming pool la kat bawah tu!"

Jungkook yang baru tiba hanya menggelengkan kepalanya melihat Yuju menjerit seperti histeria.Beg baju mereka diletakkan diatas lantai lalu pintu ditutup.Matanya melilau ke arah perabot berkonsepkan istana.

Tetiba,dia teringatkan seseorang.

"Awak nanti kita mandi kat bawah tu boleh?!"

Aku soal kepada Jungkook sambil menjerit gembira.First time aku datang ke tempat macam ni.

Aku tak mampu nak pergi tempat macam ni.

"Jungkook?"

Aku memandang Jungkook yang ralit memandang sekeliling kondominiumnya.

"Ni bukan pilihan aku.Tapi,ex yeojachingu aku yang pilih"

Kaki aku berjalan ke arahnya lalu mula memberi fokus kepadanya.

"Maksud awak,Irene?"

Perlahan lahan Jungkook mengangguk.

"Dulu,aku merancang aku akan berkahwin dengan dia.Kami merancang nak letak nama kat anak kami nanti dan kondo ni tempat kami akan membina rumah tangga kami nanti"

Serba salah pulak bila dia cerita zaman dia couple dengan Irene.

"Kalau awak berat nak cerita kat saya,awa-"

"No.Nasib baik mama aku ada,kalau tak,kau tak kahwin dengan aku.Nyaris nyaris aku nak bunuh diri sebab aku dapat tau yang Irene curang dengan aku."

Air mata Jungkook menitik.Tetapi,sempat lagi dia menepis.

Walaupun dia cold,dia masih ada perasaan.

"Sebab tu,sampai sekarang aku tak percayakan yeoja.Diaorg hanya nak habiskan duit.Dan sebab tu la,aku tak nak kahwin sebab aku percaya mama aku je yang boleh bahagiakan aku.Sorry,aku tak akan percayakan kau.Aku ingat kau macam yeoja yang lain.Berikan aku masa untuk kenal kau lebih dalam"

Kata Jungkook lalu masuk ke dalam biliknya.

Aku terpaku.Dia masih tak percayakan aku?

Cara macam mana ni aku nak dia percayakan aku?

Aku terasa.Terasa dengan kata kata dia.

Saya bukan mata duitan la Jungkook!!

Jungkook

Jungkook memandang satu bingkai gambar.Gambar dia dan Irene di taman.Masa itu,mereka menyambut anniversary mereka.

Jungkook tersenyum kelat.Setitik air mata jatuh ke bingkai gambar.Ya,dia menangis.

Dia rasa sangat menyesal kerana kenal dengan Irene.Irene hanya memainkan perasaan dia.

"Kenapa chagi buat oppa macam ni?!Apa salah oppa?!Oppa sakit,sakit sangat.Oppa percayakan chagi sangat sangat tapi apa yang chagi buat?"

Kata Jungkook sayu.Dadanya dipukul dengan rasa kecewa.

Sakit.Tu yang dia rasa.Pedih.

Irene

Seorang namja dipandang olehnya.Cermin mata hitam dibuka.Senyuman sinis terukir di bibirnya.

"I dapat tau yang you ni ex boyfriend isteri kepada Jungkook.Apa nama dia?Yuhu?Yehe?Yehet?"

Kata Irene dengan gaya diva lalu menjeling apabila mulutnya menyebut nama Yuju.

(Maaf kepada fans Red Velvet.Author pon minat Red Velvet.😂❤)

"Yuju.Heh.Jangan kau ejek nama dia.Kau ni sapa?Nak jumpa aku kenapa?"

"I ada dengar yang Yuju you tu kena rampas oleh ex boyfriend I iaitu Jungkook.Apa kata,kita subahat.You dapat Yuju,I dapat Jungkook.Macam mana?"

Namja itu mula berfikir.Tetiba,satu rancangan muncul dalam fikirannya.

"Aku setuju"

Irene tersenyum sinis.Tak lama lagi,dia akan dapat Jungkook.

Namja itu pon tersenyum sinis.

'Kau memang bodoh'

Ya,namja itu ialah Mingyu.

Tbc~

『C』My Cold Husband◆j.j.kWhere stories live. Discover now