BAB 1

603 17 0
                                    

           

"farah!!cepatlah!!lambat dah nih!!"jerit seorang perempuan

"kejap lah teha!!otw!!"jerit farah

"otw hang tuh ka..mcm siput!!"jerit teha dan kelihatan farah berlari sambil membawa beg laptopnya itu..

"rilex lah teha..jgn marah-marah.."ujar farah sambil memukul bahu teha..

"aduhhhh..wei..sakit lah.."teha menjerit kecil sambil mengosok lengannya itu..

"wei..aku buat slow je kut..x kan sakit.."ujar farah dengan gelabah..

"hang tuh..x padan dengan kurus..tangan tuh tulang ke besi?"Tanya teha sambil membuat muka sinis..

"ish..mula dah nk kutuk aku..aku sedar lah aku nih sapa.."ujar farah seakan-akan merajuk..

"alahai..merajuk pulak dia nih..manja sungguh lah hang nih farah.."ujar teha sambil menggosok kepala farah...

"manja ke??biasa-biasa je lah..mana ada manja.."ujar farah sambil menayang giginya yang putih itu..

"hahahaha..dah..aku pergi dulu..jumpa rehat nanti ye.."ujar teha..

"bye teha!!!"jerit farah..lalu berpisah kerana teha ada kelas khat..

Nur fatihah aulia atau dikenali sebagai teha dan nur farah alesya atau farah merupakan seorang pelajar Usas dalam bidang multimedia dan dakwah.

"wei farah..teha mana?"Tanya najwa kawan baiknya

"ha..teha gi kelas khat..kenapa?"Tanya farah kembali sambil membuat design..

"x dak apa..tanya je..sebab hang kan selalu datang dengan dia.."sampuk wardah

"lah..aku roommate dia..dah sah2 lah datang sekali..x kan datang asing-asing pulak wardah oiii.."ujar farah lalu tersenyum..

"assalamualaikum..maaf mengganggu..en nazran nk jumpa dengan ketua kelas..siapa ye?"Tanya airil

"waalaikumsalam..ye saya ketua kelas..ouh..baiklah..terima kasih bagi tahu.."jawab farah sambil tersenyum dan airil pon pergi..

"aku pergi dulu wei.."ujar farah lalu bgun menuju ke bilik pengajar..

*BILIK PENGAJAR*

Sesampai sahaja farah di situ,dia segera mengetuk pintu dan memberi salam..setelah itu dia menuju ke meja di mana En Nazran berada..

"assalamualaikum en nazran..airil kata en nk jumpa saya..kenapa ye?"Tanya farah dengan penuh adab..

"waalaikumsalam..ha'ah saya nk jumpa awak..saya nk suruh awak bagitahu satu kelas suruh hantar design yang saya suruh buat tuh selewat-lewatnya petang nih..kalau lambat saya tolak markah.."panjang lebar En Naz menerangkannya..

"baik cik..nanti saya info pada mereka..ada apa-apa lgi x encik?"Tanya farah

"x dak..awak boleh balik ke kelas.."ujar En Naz lalu farah pon mengundurkan diri dan terus menuju ke kelas..dan farah terus mengeluarkan handphonenya dan menaip sesuatu..

Teha?kau kt mana?

Aku otw gi café..kau kat mana?

Sama lah..aku gi café gak..dgn wana and najwa..

Ok..ok..jumpa kt situ tau..





~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~BERSAMBUNG~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

DIA TERISTIMEWAWhere stories live. Discover now