BAB 14

108 9 0
                                    

           

"hehe..aku x nmpk batu tuh.."ujar farah sambil tersenyum..lalu duduk di astaka..

"nah.."ujar raihan lalu menghulurkan kotak first aid kepada fatihah..

"mak kau terkejut.."latah fatihah apabila dikejutkan sebegitu..

"haha..mcm2 lah kamu berdua nih..nah ubat..sebelum tuh cuci luka tuh dulu.."ujar raihan lalu berlalu pergi..farah hanya tersenyum malu apabila raihan memandang kearahnya..

"farah..aku pelik lah sejak dua menjak nih.."ujar fatihah kepada farah sambil mencuci luka di kakinya itu..

"pelik kenapa?"Tanya farah kembali..

"x dak lah..sejak kita dtg kem solat nih ust khai dingin gila dengan aku..mcm aku nih ada buat salah je.."ujar fatihah yang memandang kearah farah..

"aku pon perasan juga..lagi aku perasan bila hang rapat dengan abg paan..lagi nmpk apa yg jadi.."ujar farah lalu meletakkan dagunya dia atas lutut..

"x kan dia cemburu kut..lagipon dia nk cemburu kenapa?"Tanya fatihah kembali

"entah lah..tapi jelas..nmpk perubahan dia.."ujar farah..lalu ust khai menghampiri mereka..

"nih dah kenapa x tido lagi?"Tanya khai

"x lagi ust..x mengantuk lagi.."ujar fatihah yang memandang kearah nya..

"dah..dah..gi masuk tidur..esok nak kene bangun awai.."ujar khai lalu menuju ke khemah milik dia dan kembarnya..

"tgok..dingin lagi..aku rasa mcm nk balik je.."ujar fatihah..

"hahha..dah2..sejak bila fatihah yg aku kenal nih koyak..hang kan brutal.."ujar farah lalu mereka bangun menuju ke khemah..

Setelah 6 hari mereka berkampung di situ..kini tibalah masa untuk pulang ke asrama..banyak perkara yang dipelajari oleh mereka semua..termasuklah fasilitator..banyak halangan yang mereka lalui di situ..

"sekejap je masa berlalu..dah nak balik dah.."ujar atul kepada wana..

"kan..cepat sangat masa berlalu.."jawab atul..

"teha..sepanjang aku dekat sini kan..aku tengok hang lain sangat..kenapa erk?"Tanya farah

"entah lah..hati aku nih..x tahu kenapa..bila aku dekat dengan ust khai mesti berdebar.."ujar fatihah lalu tangannya diletakkan kearah dada..

"kau dah jatuh cinta ke?"Tanya farah

"jatuh cinta??hahha aku bertepuk sebelah tangan je lah..lgipon ust khai x mcm dulu dah..selalu dingin dengan aku.."ujar fatihah

"teha..jom pergi sungai nak?alang-alang dah last kan..aku nk gi rendam kaki dekat sungai.."ajak farah

"rendam kaki je tau.."ujar fatihah memberi ingatan..

"ye..aku rendam kaki je..jangan lah risau.."ujar farah lalu mereka berdua menuju kearah sungai..

"hg x nak rendam kaki sekali ke?"Tanya farah

"x pa lah..aku x nak.."ujar fatihah lalu memandang sekeliling..dia berasa tidak sedap hati..

"farah..jom naik..dah dekat senja nih.."ujar fatihah..tetapi farah tidak menyahut..hanya menurut sahaja..

"farah?"panggil fatihah tetapi tiada sahutan..hanya jelingan sahaja..fatihah membawa farah ke astaka..

"kau duduk sini diam2.."ujar fatihah..

"kalau aku x nak?kau nak buat apa?"ujar farah yang memandang fatihah..

"kau jangan sampai aku buat cara kasar..aku suruh duduk sini tuh duduk je lah.."ujar fatihah lalu menuju kea rah adam..

"abg..tolong..farah kene sampuk.."ujar fatihah kepada paan..paan,raihan dan khai menuju kea rah di mana farah berada..

"aku agak dah..mesti kau akan panggil dia.."ujar farah lalu menunjuk kea rah khai..

"kau pergi.."ujar paan..terus sahaja farah pengsan..

"khai..buat air penawar?"suruh paan

"baik.."jawab khai lalu membuat air penawar untuk diberikan kepada farah..malam itu farah tidur bersama fatihah,atul dan wana..mereka harus berjaga-jaga agar perkara sebegitu tadi tidak berlaku lagi..

"teha..aku nak air boleh?dahaga lah.."ujar farah dengan slow..dia mungkin penat melawan benda itu tadi..fatihah hanya mengangguk..lalu memberi air penawar tadi kepada farah..tiba-tiba sahaja telephone fatihah berbunyi..dia melihat siapa gerangan yang memanggilnya itu..

Assalamualaikum abg..

Waalaikumsalam adik..mcm mna dekat kem?ok

Alhamdulillah..ok..farah je kene sampuk tadi..

Ya allah..macam macam jadi..

Biasalah abg fakhrul..mcm x kenal farah mcm mna kan..

Kenal sangat dah..nih abg dengan aus nk gi perak tau esok..

Ye ke?wahhh..abg ambil lah teha bawak gi jalan-jalan..

Ye..abg ambik..jgn lah risau ye..dah gi tidur..pukul brapa dah..

Ha..ok abg..abg aus mna?

Mana lagi kalau x main ML dia tuh..

Hahhha...x hbis2 dengan ML boleh kawan lah dengan adam..

Hahha..dah..sampai bila x habis..esok sampai asrama bagitahu..abg gi ambik..

Ok abg..bye..assalamualaikum..

Waalaikumsalam..tamatlah sudah mereka berbual..fatihah terus baring di sebelah farah dan terus tertidur..

TEHA P.O.V

Dia berada di satu taman bunga dengan memakai pakaian serba putih..

"ya allah..indahnya ciptaanmu.."ujar fatihah..lalu dia melihat susuk tubuh seorang lelaki membelakangi dia sambil berkata..

"Cinta sejati bererti saling membantu untuk mengapai syurga..tetapi bukan dengan berpegangan tangan berjalan menuju ke api neraka..ingat tuh nur fatihah Aulia.."ujar lelaki itu dan berlalu pergi..

END POV

Fatihah terus terjaga dari tidur..dia berasa pelik dengan apa yang dialami di dalam mimpi itu tadi..

"ya allah..adakah itu pertunjuk buatku siapa yang akan membimbingku ke jalan mu.."doa fatihah lalu kembali tidur..

~~~~BERSAMBUNG~~~~

DIA TERISTIMEWAWhere stories live. Discover now