*5 PM*
Teha dan farah sedang bersiap-siap ke dewan sukan untuk bermain badminton..boleh dikatakan setiap petang teha dan farah pergi bermain badminton..
"hang dengan ilham mcm mna?"Tanya teha
"mcm mana apa??mcm tuh lah..putus dah pon.."ujar farah seperti seorang yang tiada perasaan.
"aku pon x suka hang kawan dengan dia..harap je undang-undang islam..tapi perangai..MasyaAllah..ramai lagi lelaki yang nak dekat hang..semua tuh allah dah tentukan.."ujar teha panjang lebar lalu mereka pon keluar dari bilik..
Perjalanan mereka untuk ke dewan sukan akan melalui gelanggang sepak takraw..ramai pelajar lelaki dan lecture bermain di situ..
"teha..tengok tuh.."ckp farah lalu menunjuk kearah sekumpulan lelaki sedang bermain sepak takraw..sedang mereka menyaksikan perlawanan itu,seorang lelaki melibas bola itu dan terjatuh terlentang..dan kedengaran seorang lelaki menjerit..
"RAIHAN!!!!"jerit lelaki itu dan terus berlari menuju ke arah lelaki yang jatuh terlentang itu tadi...farah dan teha memandang sama sendiri..
"aduh...ya Allah..sakitnya.."rengek raihan kecil..
"oii pakcik..x sayang diri ke apa?"Tanya khai yang berada di sebelah raihan..
"kau nih..tolong lah aku...sakit kut.."ujar raihan yang masih baring kerana sakit..
"nak tolong apa bendanya..berapa kali aku nak pesan dekat kau..kau tuh baru sembuh dari injured kut..please lah..jaga kesihatan sama..kalau kau sakit aku yang kene jaga.."bebel khai..
"wei..sudah-sudah lah membebel..aku sakit nih..pergi lah ambil spray kejap.."suruh raihan
"ish budak nih..aku sepak kang lagi sakit kut.."marah khai lalu melihat sekeliling..dan dia ternampak teha dan farah yang berjalan..
"Fatihah!!"jerit khai dengan kuat membuatkan semua yang berada di situ memandang kearah mereka berdua..
"wei teha..ust khai panggil kau tuh.."ujar farah
"ish dia nih..panggil mcm aq nih pekak..panggil slow2 dah lah..malu aku kut.."bebel teha lalu melihat kearah ust khai..
"awatnya!!"sahut teha pula..
"Wei nak jadi tarzan pergi zoo boleh x?"ujar raihan dan dia terus disepak oleh khai..
"itu makan dia.."ujar khai dengan selambur..raihan pula sudah mengalirkan air mata kerana sakit..membuatkan khai gelabah secara tiba-tiba
"wei..sakit sangat ke aq buat?"Tanya khai kembali setelah melihat kesakitan yang di alami oleh adik kembarnya itu..
"teha..sini lah..lembab sangat jalan tuh pon.."marah khai dalam masa yang sama dia risau dengan keadaan raihan..
"awatnya ust?"Tanya farah pula..
"ha..kamu farah..tolong pergi sana ambil spray lepastu bawak mai sini.."arah khai dan farah pon mengikut apa yang di arah oleh khai tadi..raihan menarik kaki seluar khai..
"kau nih dah kenapa?"Tanya khai
"ish ust nih lah..kerja nak marah je..kawan tuh sakit kut..kesian dekat dia.."ujar farah yang baru sampai di situ..
"yang kamu nak back up dia kenapa?"Tanya khai lalu mengambil spray itu..
"ish ust nih..sudah lah tuh..jom farah kita main badminton.."ujar teha lalu pergi ke dewan sukan..
"wei..sapa farah?"Tanya raihan yang sedang duduk membelakangi khai
"asal kau Tanya?"ujar khai kembali lalu spray belakang raihan..
"wei..slow-slow lah spray tuh..sakit nih..dah lah aku jatuh..lepastu dapat tendangan free pulak.."bebel raihan
"yang kau nk membebel nih apa hal?"Tanya khai
"sudah lah..malas aku cakap dengan kau nih..tapi kau jawab lah dulu sapa farah?"Tanya khai kembali
"dia student dakwah and multimedia..nama dia nur farah aleesya.."ujar khai kepada raihan dan membuat raihan tersenyum.
"dah..jom..aku bawak pergi klinik.."ujar khai lalu memapah raihan menuju ke klinik yang berada di dalam kampus itu..
Begitulah mereka..pasangan kembar tidak seiras Muhammad rezza khairullah dan Muhammad kashaf raihan..ada sahaja yang tidak kene dengan mereka berdua..
"wei farah..aku nak Tanya nih..siapa raihan?"Tanya teha lalu berhenti berehat di hadapan tasek campus..
"entah lah..aku pon x tahu..nama dia mcm ust yang aku jumpa dekat pusat islam tadi.."ujar farah lalu tersenyum sendirian..
"yang kau senyum sorang-sorang nih dah kenapa?"Tanya teha..
"ha?x dak apa lah..tapi something special about her I like it.."ujar farah lalu mereka sambung berjalan menuju ke asrama untuk membersihkan diri dan bersiap sedia untuk kuliah agama malam ini..
~~~~~~BERSAMBUNG~~~~~~
YOU ARE READING
DIA TERISTIMEWA
RomanceMuhammad kashaf raihan merupakan seorang ustaz di sebuah universiti di perak..dia mempunyai kembar tidak seiras yang bernama rezza khairullah yang juga merupakan ustaz di universiti itu.. Nur Farah Aleesya merupakan seorang pelajar semester 2 yang m...