Khai berlari mencari kelibat fatihah..tetapi dia sedikit hampa kerana dia tidak menjumpai fatihah..tiba-tiba dia di sapa dari belakang..
"assalamualaikum.."ujar seorang lelaki..
"waalaikumsalam.."jawab khai lalu memalingkan dirinya ke belakang untuk melihat siapakah gerangan yang menegurnya itu..alangkah terkejutnya khai kerana lelaki itu merupakan abg kembar fatihah..
"hehe..saya firdaus..abg kembar fatihah.."ujar firdaus lalu tersenyum..
"korang memang sama..x tahu nk bezakan macam mana.."ujar khai kepada firdaus..
"senang je..saya x da lesung pipit..tapi fakhrul ada.."ujar firdaus kembali..khai hanya mengangguk tanda mengerti..
"khai cari sapa?"Tanya firdaus kembali
"saya cari fatihah..ada benda nk di bincangkan.."ujar khai kembali
"dia mesti dengan farah..nanti ada lah tuh..jangan simpan benda dalam hati lama-lama..nanti melepas.."ujar firdaus lalu berlalu pergi..
"dia tahu ke?"Tanya khai sendiri di dalam hati..dan dia ternampak fatihah bersama farah..
"fatihah.."panggil khai kepadanya..terus muka fatihah menjadi merah..
"ye ust.."jawab fatihah kembali lalu tersenyum..senyuman itu membuatkan hati milik khairullah tidak keruan..
"saya ada benda nak cakap dengan kamu..boleh kita jumpa?"Tanya khai kembali..fatihah hanya mengangguk..farah pergi mencari kawannya yang lain..
"ada apa ust nk jumpa saya?"Tanya fatihah setelah mereka sampai di meja makan..
"kalau khai nak jadi imam kamu, kamu setuju x?"Tanya khai membuatkan fatihah diam seribu bahasa..
"erk..x terlalu cepat ke?"Tanya fatihah semula..
"lebih baik kita bercinta selepas nikah dari sebelum nikah..banyak kelebihannya.."ujar khai lalu tersenyum..
"boleh bagi fatihah masa x?"Tanya fatihah kembali..
"boleh..ambil lah banyak masa yang fatihah aulia nak..sebab nih menentukan masa depan fatihah juga..khai x mahu disebabkan perkahwinan kita nih impian fatihah musnah.."ujar khai melegakan hatinya
"terima kasih khai kerana memahami fatihah.."ujar fatihah lalu bangun berlalu pergi..
"mana wana nih..datang ke tak.."rungut farah di depan rumahnya..
"farah!!"jerit seseorang di muka pintu..farah memalingkan mukanya dan mukanya terus berubah melihat siapa yang memangilnya itu..
"hai sweetheart..long time not see.."ujar lelaki itu..
"kau nak apa lagi ilham..x paham bahasa ke kita dah x da apa2..x payah lah sweetheart bagai.."ujar farah kepada ilham dan ingin berlalu pergi..tiba-tiba tangannya direntap oleh ilham..
"apa nih ilham..lepas lah..sakit tahu x.."ujar farah yang sedaya upaya melepaskan tangannya dari genggaman ilham..
"ouh..tahu sakit..habis kau x tahu ke yang aku sakit hati tengok kau dengan lelaki lain..amboi kau bukan main mesra.."ujar ilham kepada farah..
"hey..salah sapa sekarang nih!!ni semua salah kau..kau yang tinggalkan aku..pastu kau nk kecuh apasal.."ujar farah dengan suara yang agak kasar..
Panggg!!!!satu tamparan hinggap di pipi milik farah..farah terus jatuh terduduk akibat penangan tamparan itu..kelihatan sedikit darah keluar dari bibirnya..lantas ilham kembali memaksanya bangun..
YOU ARE READING
DIA TERISTIMEWA
RomanceMuhammad kashaf raihan merupakan seorang ustaz di sebuah universiti di perak..dia mempunyai kembar tidak seiras yang bernama rezza khairullah yang juga merupakan ustaz di universiti itu.. Nur Farah Aleesya merupakan seorang pelajar semester 2 yang m...