BAB 16

129 6 2
                                    


"adik nanti keluar ngan aus tau..boleh x?"Tanya farhan

"boleh je..nk gi cari barang hantaran ke?"Tanya farah kembali kepada farhan

"ha'ah cari brg hantaran lah..abg x sempat lah..adik tolong lah ye.."ujar farhan sambil memegang pipi adiknya itu..

"hurm..yelah..yelah..nanti adik keluar dengan aus ke.."ujar farah lalu berlalu pergi kearah fatihah

"teha?hang ok x?"Tanya farah setelah melihat fatihah seperti tidak bermaya..

"ha??aku ok je..Cuma x larat sikit.."ujar fatihah tidak bermaya

"jom gi klinik lah..teruk dah aku tgok.."ujar farah yg sedang memimpin farah..dalam masa yang sama,khai lalu dari arah bertentangan..tetapi dia tidak memandang langsung kearah fatihah..dia hanya berlalu pergi sahaja..

"aku nk balik bilik je boleh x?"tany fatihah..kesedihan yang dialaminya di tahan kerana dia x mahu nmpk lemah di mata farah..

"ha..jom..aq bawak.."ujar farah lalu berjalan menuju ke asrama..

"ya Allah..apa yg kau dah buat nih khai.."desis hati khai yg melihat fatihah di pimpin oleh farah..sampai sahaja di bilik,fatihah terus baring diatas katil,,tanpa dia sedari,setitik air matanya keluar..

"kenapa nih wahai hati..ada yang x kena ke?"Tanya fatihah lalu memejamkan mata melayan perasaannya..

Pada petang itu,aus sudah menunggu farah untuk membawanya pergi menacari barang hantaran kawan baiknya merangkap abg kepada farah iaitu paan..

"mana lah budak kecik nih..lambat betul..."rungut aus lalu mengeluarkan handphonenya

"amboi..sesedap mulutnya dia panggil kita budak kecik.."ujar farah yang tiba di situ

"lah..dengar ke?ingat x dengar tadi.."ujar aus

"dengar lah..ingat org pekak ke apa.."ujar farah lalu terus masuk ke dalam kereta..begitu juga dengan aus yang terus masuk kedalam kereta..

"nih kita nak cari kt mna nih?"Tanya aus memecah kesunyia..

"farah rasa lah kan kita gi ipoh parade lah..kalau x dak apa yang kita nak,kita gi cari dekat tempat lain.."ujar farah memandang ke arah aus..

"ha..ok gak tuh.."ujar aus..manakala farah mengeluarkan telephonnya lalu dia chat dengan fatihah..

Assalamualaikum teha?

Waalaikumsalam..ye farah..ada apa?"

Hang makan dah?

Dah..aku makan dah..hang dkt mana nih?

Aku dalam kereta nih dgn aus..gi cari barang hantaran..

Ouh..ok2..aku nak cakap sikit nih..

Ha..cakap lah apa dia

Aku balik johor malam nih..

Tapi kenapa?

Aku nk tenangkan fikiran lah..

X pa lah teha..pergi lah tenangkan diri..
nanti dah ok share dengan aku..nih
kau gerak pukul brapa?

Lepas maghrib aku gerak

Hati2 teha..

Kau pon farah..jaga diri sama..jangan nk mkn pedas je..

DIA TERISTIMEWAWhere stories live. Discover now