BAB 2

233 16 0
                                    

           

Habislah chat mereka..sedang asyik farah bermain phone,dia terlanggar seorang lelaki sehingga buku-bukunya jatuh..

"allahuakbar..maafkan saya..saya x Nampak.."ujar farah dengan gelabah lalu terus mengutip buku itu..

"minta maaf saya x sengaja.."ujar farah lalu memberikan buku itu..

"x pa..lain kali hati-hati ya.."ujar lelaki itu lalu pergi meninggalkan mereka..

"wei..farah..hang kenal ke sapa dia?"Tanya najwa..

"x..student baru kut.."ujar farah

"ye ke student?cara dia mcm bukan student je aq tgok.."ujar wardah pulak..

"ish korang nih lah..aq dah kata aq x tau..nk juga Tanya.."ckp farah yang seakan-akan marah dan teha pon sampai..

"assalamualaikum semua..apa kecuh-kecuh nih?"Tanya teha

"x dak apa lah teha.."ujar wana..tiba-tiba iman datang untuk bertemu dengan mereka semua..

"assalamualaikum semua..maaf menggangu..saya nk bagitahu farah..ada lecture nk jumpa awak di bilik pusat islam.."ujar iman

"bila?sekarang ke?"Tanya farah terkejut..

"kalau ye pon..jawab lah salam tuh dulu.."tegur teha

"waalaikumsalam.."jwb farah sambil tersenyum..

"ha,ah sekarang..x silap saya dia lecture baru.."ujar iman

"ouh..lecture baru...ok2 kejap lagi aku pergi.."ujar farah

"teha jgn lupa kejap lagi ada meeting dgn ust khai pasal program sepanjang tahun nih.."ujar iman

"ya allah..nasib baik hang ingatkan aku..ok2"ujar teha dan iman berlalu pergi.. 

"wei..aku pergi dulu..apa-apa nanti ws aku tau farah.."ujar teha lalu pergi menuju ke bilik ustaz Khai..

*TOK!!TOK!!TOK!!teha mengetuk pintu bilik ust khai sambil memberi salam..

"Assalamualaikum..ust..nih saya nih fatihah..boleh saya masuk?"ujar teha dari luar..

"waalaikumsalam..masuk lah.."sahut ust khai dari dalam,dan teha pon masuk...

"ust..mcm mana dengan kita punya forum perdana?diluluskan x?"Tanya teha setelah duduk di meja..

"aku x dapat lagi kata putus pihak atasan.."ujar khai sambil menyelak buku pelajarnya..

"habistuh,kita nk jalankan program apa je?"Tanya teha dengan nada yang agak x puas hati..

"kita jalankan je lah pidato dengan perdebatan dalam islam tuh dulu.."ujar khai lalu menghulurkan sesuatu kepada teha..

"apa nih ust?"Tanya teha lalu mengambil benda itu..

"tuh skema pemarkahan untuk pidato dan perdebatan..juri dia nanti lecture aka ustaz baru kat sini?"ujar khai

"ust baru?bila masuk?"Tanya teha..

"amboi..hang gedik sangat pasai pa..dah pi keluaq sana..ada rezeki jumpa lah dia..dia ajak multimedia.."ujar khai..

"amboi ust..menghalau Nampak.."ujar teha lalu keluar dari bilik itu..

Kalau x sehari gaduh memang x sah..itulah dia muhammad rezza khairullah atau dikenali sebagai ust khai,seorang lecture dalam bidang dakwah..farah terus menuju ke bilik pusat islam..dia sudah lambat untuk berjumpa dengan lecture yang dikatakan oleh iman tadi..

"ya allah..lambat dah nih..aduh...."rungut farah dan kelihatan seorang lelaki membelakangi dia berada di hadapan pintu bilik pusat islam..

"assalamualaikum..minta maaf sebab lambat.."sapa farah..lelaki itu memusingkan badannya menghadap farah..

"waalaikumsalam.."jawab lelaki itu..

"masyaAllah..indahnya ciptaan tuhan yang berada di hadapan ku ini.."farah bermonolog sendirian..

"kenapa lambat??"Tanya lelaki itu

"tadi pergi rehat..tu yang lambat sikit tuh..minta maaf.."ujar farah lalu tersenyum..

"dah lah langgar saya..pastu buat bodoh je.."ujar lelaki itu..

"ehh..awak ke yg saya langgar tuh?"tunjuk farah..

"apa awak-awak..nama saya Muhammad kashaf raihan..boleh panggil saya ust shaf atau raihan.."ujar raihan..

"minta maaf..mana lah saya tahu yang ust nih ust..kalau saya tahu saya x panggil ust nih awak.."jawab farah..

"ya allah..dia menjawab pulak..bila nk bagi ust masuk pusat islam nih?dari tadi ust terpacak dekat sini.."ujar raihan lalu farah menepuk dahi..

"allah..lupa pulak..sat-sat..nk bukak lah nih.."ujar farah lalu membuka pintu pusat islam itu..

"nama apa?"Tanya raihan

"hah??sapa??saya ke?"Tanya farah loya buruk..

"ish..kamu lah..sapa lagi.."ujar raihan dan farah kembali tersenyum..

"nama yang dipanggil farah..nama penuh saya nur farah aleesya.."ujar farah..

"jurusan apa??semester?"Tanya raihan lagi.

"jurusan dakwah dan multimedia..semester 2.."ujar farah..

"lepas nih ust kerap lah jumpa kamu.."ujar raihan..

"kenapa pulak?"Tanya farah kembali lalu bangun..

"sebab ust pengajar dakwah dengan multimedia.."ujar raihan..

"ok..x tnya pon.."ujar farah selambur..

"dah..pergi masuk kelas.."suruh raihan dan farah pon berlalu pergi..gerak gerik farah membuatkan raihan senyum sendiri..farah terus masuk ke kelas dan duduk di sebelah teha..

"hang kenapa?"Tanya teha

"Aq stress lah dengan ust baru tuh..acah-acah handsome.."ujar farah panjang lebar..

"bertabahlah..hahaha"gelak teha dan ust khai pon masuk ke kelas untuk mengajar..

~~~~~~~~~BERSAMBUNG~~~~~~~~~

DIA TERISTIMEWAWhere stories live. Discover now