BAB 22

112 9 0
                                    

           

"CODE RED!!!CODE RED!!"jerit seorang nurse di emergency room..kelihatan semua para doctor dan nurse berlari menuju ke satu termpat..kelihatan seorang lelaki berlumuran darah berada di atas katil yang disediakan itu..Adam baru sahaja sampai di bilik itu..

"nama patient?"Tanya adam kepada seorang nurse lalu memakai mask dan sarung tangan..

"Muhammad kashaf raihan..24 tahun..punca kemalangan langgar lari.."ujar seorang nurse membuatkan adam terkedu..

"prepare apa yang patut..make sure buat habis baik..letakkan dia di wad vvip.."ujar raihan lalu keluar dari bilik itu dan terus hubungi Farhan...

Hello assalamualaikum along..

Waalaikumsalam..ye kenapa nih?

Aku nak cakap nih..

Nak cakap apa nih..cuba adam ckp elok2

Raihan excident along..ada dekat
red zone nih..

Allah..ye ke..x pa2..kejap lagi aku sampai..
khai dah tahu belum?

Aku rasa dah..aku letak dulu..diorang
panggil aku..

Ok..

Selesai sahaja adam menghubungi farhan,dia terus masuk ke dalam zone merah untuk merawat raihan..baginya raihan adalam orang yang rapat dengannya..dalam beberapa jam,adam keluar dari bilik itu..kelihatan di situ ada paan,firdaus,fakhrul dan khai..

"adam..mcm mna dengan kembar aku adam?"Tanya khai kepadanya..

"aku tengah buat sehabis baik khai..sekarang kitaorang nk refer dia ke bilik operation..ada komplikasi berlaku..bawak bersabar..berdoa..aku tengah cuba nih.."ujar adam lalu berlari meninggalkan adam dengan yang lain di situ..

"bawak bersabar khai..kami semua ada nih disamping kau..kita doakan yang terbaik untuk raihan ye.."ujar fakhrul kepada khai..

"kembar aku wei..aku sayang dia wei.."ujar khai lalu jatuh terduduk...kelihatan air mata jernih milik lelaki itu jatuh juga setelah di tahan sekian lama..

"ye..aku tahu khai..tapi kau x bleh mcm nih..adik kau tengah bertarung nyawa tuh..kita gi surau buat solat hajat untuk dia.."ujar firdaus pula..mereka berempat menuju ke surau untuk melakukan solat hajat untuk raihan..

Jam menunjukkan pukul 3.30 pagi..masih lagi tiada khabar berita tentang keadaan raihan..khai dengan yang lain masih menanti kehadiran adam di situ..

"farah tahu x hal nih?"Tanya khai kepada mereka

"farah x tahu lagi..tapi fatihah tahu.."ujar firdaus..dari jauh kelihatan fatihah memimpin farah menuju kearah mereka..

"farah..kenapa datang sini nih?"Tanya paan

"farah nk tahu keadaan raihan mcm mna?dia ok ke along?"Tanya farah lalu duduk..

"x dapat khabar berita lagi..kita semua tengah tunggu.."ujar khai kepada farah dan memandang kearah fatihah..fatihah tersenyum kearahnya..

"kita doakan yang terbaik untuk dia ye.."ujar fatihah..

"ya Allah..selamatkan insan yang ku sayangi ya allah..berikan dia peluang untuk hidup lebih lama ya allah.."doa farah di dalam hati..

"assalamualaikum.."ujar seorang lelaki kepada mereka semua..

"waalaikumsalam.."jawab khai lalu mereka semua bangun..

"saya doc Imran..saya yang handel pembedahan tadi..alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar..tapi hati raihan hancur separuh..jadi kami perlukan penderma secepat yang mungkin..keadaan raihan 50/50..kami dah cuba sehabis baik..tulang belakang raihan terhentak dengan kuat..berkemungkinan dia mengalami masalah untuk berjalan itu lama..sekarang raihan masih belum sedar lagi dari tahap kritikal..jikalau raihan tidak lepas dari tahap kritikal,berkemungkinan raihan akan koma dalam tempoh masa yang lama..sekarang kita doakan dia ye..dalam kes nih saya dan doc adam akan handel pesakit nih..saya pergi dulu..assalamualaikum.."ujar doc Imran lalu berlalu pergi..

"Ya Allah..Kenapa mesti raihan Ya Allah.."ujar khai lalu bangun menumbuk dinding berkali2..fakhrul bangun menuju ke arahnya..

"khai..mengucap khai..bawak bersabar..ingat Allah.."ujar fakhrul..

"aku x boleh wei..adik aku bertarung dengan nyawa wei..apa salah kembari aku.."ujar khai lalu dipeluk oleh fakhrul..

"dalam hal nih kau kene ingat Allah..Allah tengah uji kau nih..kau banyak bersabar..jangan bagi syaitan menguasai kau.."ujar fakhrul..khai terus menangis dibahu fakhrul..air mata farah di tahan agar tidak menangis di situ..

"teha..jom..aku nak balik bilik..sakit kepala pulak.."ajak farah..

"jom.."jawab fatihah lalu bangun membawa farah menuju ke biliknya..sampai sahaja ke biliknya,farah terus duduk di atas katil itu..

"farah..jangan tahan..lepaskan je lah..nanti hang sakit..sini dekat aku.."ujar fatihah..terus farah memeluk fatihah dan terus menangis..

"aku sayang dia teha..aku dan mula sayang dia..kenapa dia nk pergi tinggalkan aku.."ujar farah sambil menangis di pelukan fatihah..

"Allah sayangkan umatnya..sebab tuh Allah uji..hang doakan banyak2 untuk dia.."ujar fatihah kepada farah..

"kenapa mesti raihan wei.."ujar farah..

"allah je yang tahu kenapa.."jawab fatihah lembut dan membiarkan farah menangis di bahunya..

"Ya Allah..kau berikan lah kekuatan kepada mereka untuk menerima ujian mu ya Allah.."desis adam dalam hati setelah mendengar apa yang dikatak farah tadi..adam terus menuju ke HCU dimana raihan ditempatkan..

"mcm mana keadaan dia?"Tanya adam kepada Imran..

"masih sama..tiada tindak balas.."ujar Imran sambil melihat carta keadaan raihan..

"kita tunggu dalam 3 hingga 4 jam lagi.."ujar adam lalu keluar dari HCU itu..kelihatan khai ada di situ..

"kalau nak masuk tengok raihan pergi lah..boleh je.."ujar adam kepadanya lalu berlalu pergi..khai masih di situ dia belum bersedia untuk berhadapan dengan keadaan raihan sebegini..


~~~~~BERSAMBUNG~~~~~

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 19, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

DIA TERISTIMEWAWhere stories live. Discover now