BAB 15

131 7 1
                                    

           

Pada keesokkan harinya,pada jam 8.00 pagi..semua pelajar telah menaiki bas untuk pulang ke asrama..di situ hanya tinggal fasi sahaja..

"wei..wana..bawak farah balik tau..aku nk kne pergi dah nih.."ujar fatihah lalu pergi kearah dua orang lelaki yang sedang menunggunya..

"abg!!rindu!!"jerit fatihah lalu memeluk abgnya itu..

"abg aus je kau rindu kau peluk..hbis aku nih?x rindu ke?"Tanya fakhrul yang membuat muka..fatihah pergi memeluk fakhrul pula..

"eleh..semalam dah call dah kan..lepas dah lah rindu tuh.."ujar fatihah..

"haihs..mcm2 lah adik abg yg sorang nih.."ujar fakhrul lalu menambil beg fatihah dan masuk ke dalam kereta..

"farah..abg nak bawak farah gi hospital ye..tkut demam nanti melarat pulak.."ujar farhan lalu memimpin farah..

"bro?nak tunmpang?"Tanya raihan yang sedang memandu kereta proton wira

"x susahkan ke?"Tanya farhan balik

"x susahkan pon..masuk lah.."pelawa raihan..farah masuk ke tempat duduk belakang..manakala farhan pula duduk di sebelah tempat memandu..

"nak gi mana nih farhan?"Tanya raihan yang memulakan perjalanan

"panggil aku han je..mcm susah je kau nk sebut nama penuh aku.."ujar farhan lalu memandang kearah raihan..

"ha..nama aku Muhammad kashaf raihan..boleh panggil aku raihan or shaf..ikut suka lah..x kisah sebab nama aku.."ujar raihan..

"ouh..aku Muhammad syafiq farhan..panggil aku han je lah..pendek dan ringkas.."ujar farhan..

"nih nak gi mana?"Tanya raihan

"aku nk bwk farah gi dekat abg dia check apa yang patut.."ujar farhan

"dia ada brapa adik beradik?"tnya raihan

"aku..adam je.."ujar farhan

"ouh...dulu bljr mna?"Tanya raihan

"aku bljr usim dulu..tpi aku pindak usas sebab nk jaga adik aku..kesian aku tgok.."ujar farhan..

"alang-alang nak pergi hospital kan..aku pon nak pergi hospital juga..buat check up.."ujar raihan

"kenapa nk buat check up?"Tanya farhan dengan muka pelik..

"hahha..aku pernah injured masa main sepak takraw..lama juga lah aku terbaring sebab effect tulang belakang..tapi lepas aku fisio aku ok dah..tpi aku injured balik masa main haritu dkt U..tuh yg nk gi check up tuh.."ujar raihan panjang lebar..

"haish..mcm2 lah kau nih..umur kau brapa?"Tanya farhan

"aku baru 24..kau?"Tanya raihan kembali

"aku lagi tua dari kau..umur aq 26 dah.."ujar farhan lalu tergelak..farah yang berada di belakang hanya tersenyum melihat keakraban mereka berdua walaupun baru kenal..

"ha..nanti aku bawak kau jumpa adam..boleh lah dia check kau sekali.."ujar farhan..

"ehh..x pa ka..aku bukan sape2 pon..lain lah.."ayat raihan tergantung di situ lalu tersenyum

"lain lah apa?"Tanya farhan tertanya-tanya..

"ha??x dak apa..aku lupa nak cakap apa.."ujar raihan malu...

"bodoh lah kau nih raihan..nasib x terlepas.."desis hati raihan..

HOSPITAL

Mereka menuju ke bilik di mana adam berada..raihan hanya mengikut tanpa berkata apa-apa..farhan mengetuk pintu lalu masuk

DIA TERISTIMEWAWhere stories live. Discover now