"farah..raihan nk Tanya nih boleh?"Tanya raihan kepada farah
"ust nak Tanya apa?"Tanya farah kembali..
"farah..kita sekarang nih di luar U tau..just call me raihan.."ujar raihan pula
"ye..baik raihan..tapi mcm pelik je..raihan dah lah 24 tahun..farah pulak baru 20 tahun.."ujar farah lalu memandang kearah raihan..
"ikut lah..nak panggil abg pon x pa.."ujar raihan..
"ha..tadi abg nk Tanya apa?"Tanya farah kepada raihan
"ilham kacau farah lagi ke x dah?"Tanya raihan..farah terus memandang kebawah..
"entah lah..dah lama x jumpa dengan dia lepas kes haritu.."ujar farah
"sorry..abg x patut Tanya mcm tuh.."ujar raihan setelah melihat memek muka farah berubah..
"x pa..dah biasa dah org Tanya.."ujar farah..lalu tersenyum..
"kalau abg nak ajak farah bina masjid dengan abg,farah nk tak?"Tanya raihan sedikit gementar..farah terkejut dan berpaling kearah lain..mukanya merah sebijik tomato..
"erk..abg lamar farah ke apa nih?"Tanya farah kepada raihan
"erk..abg cakap..kenapa farah pikir abg lamar farah ke?"Tanya raihan
"ha lah..tapi kan..kalau abg lamar farah,x romantic langsung.."jujur hati farah..
"amboi..suka romantic ke?"Tanya raihan kembali..farah tersenyum..
"mestilah..semua orang suka benda2 yang romantic.."ujar farah kepada raihan..
"tapi..farah x jawab lagi soalan abang.."ujar raihan membuatkan farah tersenyum..lalu dia mengingati mimpinya setelah dia membuat solat isthikarah..dia mimpi di satu majlis perkahwinan,ada seorang lelaki yang mengajaknya kawin..
"YA ALLAH..ANDAI RAIHAN JODOHKU,KU BERHARAP AGAR DIA MEMBIMBINGKU UNTUK MENGENALIMU DENGAN LEBIH DEKAT.."Desis hati farah..
"inshaAllah kalau itu yang terbaik.."ujar farah..
"tapikan..abg rasa..baik kita bercinta selepas kahwin.."ujar raihan..farah sudah malu..
"tukar topic boleh x?farah malu lah.."ujar farah lalu bangun menuju ke tempat lain..tiba-tiba adam menghampirinya..
"kau buat apa dekat adik aku?"Tanya adam secara tiba-tiba
"aku ajak dia bina masjid..kenapa?kau x suka ke?"Tanya raihan kembali dan membuatkan adam tersenyum..
"dengan gaya kau nih..x mungkin aku x suka..tapi kau kene ingat kau sakitkan hati farah,kau paham2 sendiri lah.."sampuk paan
"ye..aku tahu..nanti minggu depan aku hantar rombongan meminang.."ujar raihan
"meminang?minang sapa?"sampuk khai yang baru sampai
"minang adik kau untuk adik aku.."ujar paan
"seriuslah raihan..kau nak kawin dulu dari aku.."ujar khai terkejut..
"alah..senang-senang kita kawin serentak lah.."ujar adam membuatkan khai memikirkan sesuatu..
"nanti aku info lain dekat korang..aku nk gi jumpa bakal makmum kejap.."ujar khai lalu berlalu pergi untuk berjumpa fatihah..
"kau tahu ke sapa wei?"Tanya adam
"kawan baik farah..mestilah aku tahu..korang berdua x kan x tahu kot.."ujar raihan
"hahaah..seriuslah fatihah ke?"Tanya adam
"ye lah..fatihah..siapa lagi..dia dah lama menaruh hati dengan fatihah tuh..lepastu dia terdengar perbualan paan dengan farah kata paan nih nk kawin dengan fatihah..dia pikir fatihah kawan farah tuh..apa lagi jiwa kacau lah.."ujar raihan lalu gelak..
"kau nih..x baik tau..abg kembar kau kut.."ujar adam lalu memukul bahu raihan..
"hahahha..abg x abg.."ujar raihan lalu mereka bertiga gelak..lalu berlalu pergi..
~~~~~~BERSAMBUNG~~~~~~~
YOU ARE READING
DIA TERISTIMEWA
RomanceMuhammad kashaf raihan merupakan seorang ustaz di sebuah universiti di perak..dia mempunyai kembar tidak seiras yang bernama rezza khairullah yang juga merupakan ustaz di universiti itu.. Nur Farah Aleesya merupakan seorang pelajar semester 2 yang m...