Keadaan farah di hospital lain pula..dia dipantau sepenuhnya oleh doctor kerana keadaan dirinya yang terlampau lemah itu..
"farah..kita masuk air ye.."ujar seorang nurse yang lembut..farah hanya mengangguk sahaja..dia lantas mengambil handphonenya untuk menghantar mesej kepada teha
Assalamualaikum teha
Waalaikumsalam..ye..knapa??
Aku bosan nih..dah kali ke 2 aku masuk
air..Alah..x pa..untuk kebaikkan hang kan..
hg nk makan apa-apa x ptg nih?Hurm..aku nak makan bubur mcd bleh??
makanan kat sini x sedap..Hospital mana ada makan sedap..
ha..ok..aku belikan..lagi??Aku nak buah-buahan je...
Ha..ok..aku gi dulu..
Tamatlah sudah chat mereka..tiba-tiba dalam kepalanya,muncul seorang lelaki yang sedang tersenyum manis ke arahnya..
"kan best kalau dia tuh jodoh aku.."ujar farah lalu tertido
"wana nk ikut aku x?"Tanya teha kepada wana..
"ikut pergi mana?"Tanya wana kembali
"aku nk gi hospital tido sana kut..lagipun esok x dak kelas..jdi boleh lah aku jaga farah kt sana.."ujar teha membuatkan wana tersenyum..
"untung farah dapat kawan yang baik mcm hg nih.."ujar wana
"haha..biasa-biasa je lah.."ujar teha..
"hang nk pergi pukul brapa nih?"Tanya wana
"aku pergi pukul 3 kut..sebab banyak persinggahan..banyak pulak farah tuh nak.."membebel teha..
"hahah..nk bermanja lah tuh.."ujar wana
"manja apanya.."ckp teha lalu mereka sampai di bilik masing-masing..
"apa-apa nanti roger aku tau.."ujar wana
"ha..ok..bye..assalamualaikum.."ujar teha lalu memasuki ke biliknya..begitu juga dengan wana..
3.00 P.M
Wana dan teha berjalan seiring menuju ke kereta milik wana..
"sapa nk drive nih?"Tanya teha
"hg drive lah teha..aku malas nk drive ptg nih.."ujar wana..
"hahah ye lah.."ujar teha lalu memasuki kereta itu dan kereta itu bergerak dipandu oleh teha..
"wana..aku nk Tanya nih boleh?"Tanya teha
"Tanya lah..mcm serius je.."ujar wana yg khusuk melihat telephonnya..
"hang dengan mirul mcm mna?"Tanya teha
"Alhamdulillah..x lama lagi dia nk masuk merisik aku.."ujar wana dengan penuh teruja...
'baguslah kalau mcm tuh.."ujar teha..
"kita nk singgah mana nih?"Tanya wana
"kita singgah mcd beli bubur..pastu kita beli buah sikit.."ujar teha
"wei khai..cepat lah.."jerit raihan dari dalam kereta
"hang sabaq boleh x?aku nk keluar dah nih.."ujar khai dari muka pintu rumah dan terus menuju ke kereta raihan
"lambat mcm apa je.."ujar raihan..
"hang jgn cari gaduh dengan aku boleh x?"ujar khai panas lalu menjeling raihan..
"ok..ok..sorry.."ujar raihan meredekan keadaan kembali..lalu meneruskan perjalanan ke hospital..
*********HOSPITAL**************
Teha dan wana jalan sambil membawa buah tangan untuk farah..
"assalamualaikum..."sapa teha dan wana apabila memasuki bilik yang dimana farah berada..kelihatan farah lena dibuai mimpi..makanan di atas meja tidak terusik langsung..
"ya allah budak nih lah..dia x makan langsung tuh.."bebel teha
"teha nih nak letak mana?"Tanya wana
"hg letak atas meja tuh.."ujar teha lalu pergi kearah katil..
"farah..bangun makan.."gerak teha dengan lembut
"ha..ya..ya..kejap lagi tau.."ujar farah lalu mengambil selimutnya..
"bangun lah..aku dah beli bubur nih.."ujar teha..terus farah bgun dengan gembira..
"yeaaaaa..nih syg teha nih.."jerit farah separa kuat..
"ish...mcm budak-budak lah hang nih farah..dah makan cepat..."ujar wana pula..
"eh..ada wana..hihi..sorry x Nampak wana.."ujar farah sambil tersenyum..dengan pantas dia membuka bubur nasi itu..
"hg mna nmpk aku dah..hg nmpk makanan je.."ujar wana..
"assalamualaikum...tumpang Tanya,wad farah aleesya dekat mana ye?"Tanya raihan kepada nurse yang berada di kaunter
"waalaikumsalam..wad farah aleesya ada di hujung sekali..."ujar nurse itu..
"ok..terima kasih.."ujar khai kerana raihan sudah laju ke hadapan meninggalkan khai..
"assalamualaikum.."sapa raihan setelah tiba di hadapan bilik yg tertulis nama farah aleesya..
"waalaikumsalam.."jawab teha lalu membuka pintu dan terkejut..
"ehh..apa ust buat dekat sini?"Tanya teha
"ust dtg melawat farah.."ujar raihan..
"ouh..hehe..ok..maaf.."ujar teha lalu memberikan ruang untuk ust raihan dan khai masuk..kelihatan farah sedang khusuk makan..dan membuatkan raihan tersenyum tiba-tiba bahunya ditepuk..
"senyum mcm kerang busuk nih dh kenapa?"Tanya khai lalu mengangkat keningnya sebelah..
"nih..jom makan..ust ada bawak kfc nih.."ujar raihan..farah terus mengangkat kepala dan terkejut..
~~~~~BERSAMBUNG~~~~~
YOU ARE READING
DIA TERISTIMEWA
RomanceMuhammad kashaf raihan merupakan seorang ustaz di sebuah universiti di perak..dia mempunyai kembar tidak seiras yang bernama rezza khairullah yang juga merupakan ustaz di universiti itu.. Nur Farah Aleesya merupakan seorang pelajar semester 2 yang m...