BAB 11

138 8 0
                                    

           

"seperti yang korang Nampak dalam carta tuh,tuh adalah tugas kita..sesiapa yang dapat jawatan disiplin,sila tegas sedikit supaya mereka tidak terlampau dekat sini..awasi batas pergaulan mereka di sini..khemah perempuan di situ manakala khemah lelaki di situ..program kita kali nih selama seminggu..jadi sila jalankan tugas dengan baik.."ujar fatihah panjang lebar..semua mengangguk tanda paham..kelihatan en syami,,nazran dan hairi berjalan bersama dengan student semester 1 di U itu..

"assalamualaikum encik..."sapa ajib

"waalaikumsalam warahmatullah..suruh semua student naik astaka dulu.."ujar en nazran,lalu semua pelajar menuju ke astaka..

"assalamualaikum semua..selamat datang ke kem solat...sebentar lagi korang akan diberikan taklimat tentang program yang akan dijalankan oleh pensyarah di sini..sila berkelakuan baik dan menjaga batas antara lelaki dan perempuan..saya nur fatihah aulia dari jurusan multimedia dan dakwah semester 2 selaku fasilitator kamu semua sepanjang program ini berlangsung..saya akan kenalkan fasi2 yang lain kepada kamu.."ujar fatihah

"assalamualaikum saya nur Amira warda..boleh panggil saya wana atau kak wana..saya merupakan fasilitator dan saya juga akan menjaga keselamatan korang di sini..jika di antara kamu sakit boleh berjumpa dengan saya..saya merupakan senior kamu dalam jurusan dakwah dan multimedia.."ujar wana..

"assalamualaikum semua..apa khabar..saya khairul najib merupakan senior kamu semua..saya merupakan fasilitator kamu semua dan akan menjaga kamu di sini..kalau kamu ada masalah boleh berjumpa dengan saya..ataupun wana..saya merupakan seorang pelajar dari jurusan perniagaan.."ujar najib

"assalamualaikum,saya amirul syazwan..boleh panggil saya mirul ataupun abg mirul..saya fasilitator di sini..tiap-tiap pagi,awak akan berjumpa dengan saya dahulu sebelum awak semua melakukan aktiviti seterusnya..saya merupakan seorang pelajar dari jurusan pengajian islam.."ujar mirul

"assalamualaikum..saya amirul afiq dari jurusan kaunseling..saya dan syazwan akan kamu jumpa tiap-tiap pagi.."ujar afiq pendek sahaja..

"assalamualaikum..saya rabiatul adawiyah..boleh panggil saya akak atul..jurusan dakwah dan multimedia..saya yang akan jaga makan dan minum awak semua di sini.."ujar atul pendek..

"assalamualaikum semua..saya nur farah aleesya..merangkap fasilitator kamu di sini..saya yang akan jadi pemantau tentang disiplin kamu semua..kamu buat salah..kamu akan jumpa saya dulu..ingat..di sini aka nada peraturan yang ditetapkan..sila ikut peraturan dengan bentul..saya senior jurusan multimedia dan dakwah..awak semua ok dengan saya,saya akan ok dengan awak semua..jikalau awak x ok dengan kami semua..jangan Tanya kenapa korang kami akan layan mcm mna kami kene layan dahulu.."ujar farah tanpa secalit senyuman di bibirnya..

"ok..awak dah kenal kami semua,awak boleh rehat dan tunggu aktiviti seterusnya ye.."ujar farah lembut dan menghadiahkan satu senyuman kepada mereka semua agar mereka semua tidak berasa takut..

"hang nih farah..jangan lah tegas sangat.."ujar atul..

"lah..aku tegas pon salah ke..dah kenapa hang nih?"Tanya farah kembali lalu membantu paan

"nih lagi satu...aku nk tegur..tolong jangan rapat sangat dengan lelaki yang bukan mahram boleh x?"ujar atul lagi setelah melihat keakraban paan dan farah..

"x aku nk Tanya..apa masalah hang sekarang nih..dia nih abg aku lah..bukannya aq boleh kawin dengan dia pon..dah lah..buat semak je.."ujar farah lalu berlalu pergi menuju ke tepi sungai..handsock yang berada di tapak tangannya di buka lalu dia menyentuh air sungai itu..hilang seketika panas di hatinya itu..

"BUKANLAH ORANG YANG KUAT ITU ORANG YANG SELALU MENUMPASKAN ORANG LAIN,SESUNGGUHNYA ORANG YANG KUAT ITU ADALAH ORANG YANG DAPAT MENGAWAL DIRI KETIKA MARAH RIWAYAT BUKHARI DAN MUSLIM"ujar seseorang dari belakang farah..farah terus memusingkan dirinya..kelihatan abangnya paan berada di situ..

"abg..lama dah ke abg dekat sini?"Tanya farah

"lama lah juga..dah reda ke belum marah tuh.."Tanya paan..farah kembali menundukkan kepalanya..

"farah nih kan..sama je dengan teha tau..kalau marah tuh..punya lah payah nak reda..sudah..jangan di ikutkan hati sangat..jom..ramai dah dekat sana.."ujar paan lalu pergi meninggalkan farah di situ..farah lantas bangun menuju ke tapak perkhemahan kerana hari sudah masuk senja..

~~~~~BERSAMBUNG~~~~~~

DIA TERISTIMEWAWhere stories live. Discover now