Bab 9 : Kebetulan

468 11 3
                                    

Suraya dengan lagaknya mengenakan busana pengantin berwarna biru cair di Butik Jalan Ampang.Akhirnya impiannya untuk berkahwin dengan Syazmin berjaya ditunaikan oleh ibunya. Syazmin membelek telefon malas hendak melihat Suraya yang sedang sibuk mengenakan gaun pengantin yang tidak ubah seperti panyapu lantai.

'Syaz, you pergi la cuba baju you tu',ujar Suraya dengan aksi gediknya.

'You nak cuba, you cuba jelah',balas Syazmin tidak berpuas hati.Dia memang geram dengan semua orang pada ketika itu.Mana tidaknya, pagi tak pagi lagi Ibunya sudah mengejutnya untuk pergi ke Butik Pengantik tersebut bersama Suraya.

'Kenapa you nak tengking I pulak ?balas Suraya geram dimalukan sedemikian.

'Erghhh ! Ucap Syazmin geram sebelum berlalu meninggal Suraya keseorangan. Pada ketika itu,baru dia merasakan tiada siapa yang memahami perasaannya. Lebih lebih lagi ibunya.Jauh disudut hatinya dia langsung tiada hati pada Suraya dan hanya menganggap Suraya tidak lebih sebagai kawan yang dikenali sejak dibangku sekolah lagi.Tapi malangnya,Ibunya berterusan mendesak untuk dia berkahwin dengan Suraya.Kereta BMW hitam miliknya meluncur laju membelah jalanraya yang kurang kesibukan pada waktu tengahari.
***************************

Hani mengeluh panjang.Berapa jam lagi ni nak balik.'ujar Hani dalam hati sambil melirik jam yang baru menunjukkan pada angka 7.10 malam.Dia berasa tidak sihat ketika ini.Seram sejuk dibuatnya.Zahlia pula bercuti hari ini yang menyebabkan dia terpaksa mengantikan kerja Zahlia sebagai Cashier di pasaraya mini itu.Hari ini dia benar benar penat sehingga tiada masa untuk duduk. sedang dia leka mengelamun,ada seorang lelaki menegurnya.
'Awak kalau nak berangan,tak payah jadi cashier',ucap lelaki itu

'Eh maaf maaf',balas Hani sambil matanya memandang arah suara yang hadir.Berdesup hatinya apabila dia memandang lelaki yang dilanggarnya di klinik dua minggu lepas.

Semanis HoneyWhere stories live. Discover now