24. Frukost dejt

121 3 2
                                    

Omars perspektiv

'Asså omg va goals par!!!'
'JAG VISSTE DET'
'How cute 😍'
'I ship !!!!!!'
'OTP'

Jag ler lite för mig själv när jag läser alla kommentarerna som rullat in under det inlägget jag la upp på Johanna. Alla kommentarer som är positiva favoritmarkerar jag och resten struntar jag i. Till min stora lättnad verkar det nästan bara vara positiva kommentarer.

Av mina tidigare erfarenheter vet jag att det kan vara tufft för en offentlig person att faktiskt gå ut med att han/hon är tillsammans med någon och VEM den personen är. Tiden då jag hade a thing med Nellie Berntsson var väldigt jobbig och jag vill verkligen inte uppleva något sådant igen.

"Du, jag sticker nu, vi ses i studion senare" säger Felix från hallen. Jag reser mig upp från soffan och tassar ut till honom för att säga hejdå. Han sov över hos mig inatt då vi satt uppe ganska länge och hade boy talk tillsammans framför tv:n. "Gör du så, vi ses" säger jag och kramar om honom innan han försvinner ut från min lägenhet. Jag stänger dörren efter honom och vrider om låset.

Nu har jag alltså någon timme på mig innan jag och grabbarna ska ses i studion. Jag har redan på mig mina kläder för dagen och har fixat det mesta. Dock har jag inte käkat någon frukost ännu.

När jag öppnar kylskåpet blir jag ganska besviken direkt. Det finns absolut inget ätbart i kylskåpet och att skippa frukosten tänker jag verkligen inte göra.

Jag tittar ut genom köksfönstret och börjar fundera över hur jag kan göra. Ett förslag är att jag såklart åker och handlar frukost och annan mat på ICA eller något. Dock tror jag det skulle ta alldeles för lång tid och jag får verkligen inte bli sen till studion. Nästa förslag är väl att käka frukost ute på något café eller liknande. Fast att dra dit själv skulle nog inte vara så värst jättekul.

Plötsligt kommer jag på en lösning! Jag kan ju ringa Johanna och höra om hon vill käka frukost tillsammans med mig. Då kan vi ju käka på något café eller liknande.

Med ett leende på läpparna plockar jag fram min mobil för att ringa Johanna. Hon har inte sagt till mig att hon ska göra något speciellt idag så min plan kommer förmodligen att lyckas. Det hoppas jag iallafall. Att käka frukost ute själv tycker jag inte är så kul och jag vill ju såklart träffa min Johanna också. 


"Hej älskling" 

"Hej hjärtat, sovit gott?" 

"Jadå! Har du sovit något? Eller satt du och Felix uppe hela natten?"

"Hahah klart att jag har sovit! Har du käkat frukost än?"

"Nej inte än, hurså?"

"Vill du käka frukost med mig ute? Och sen kanske följa med mig till studion idag?" 

"Åhhh!! Jättegärna Omar! Jag är redan fixad och allt så vi kan ses när som!" 

"Toppen! Jag är också fixad så vi kan väl ses hos dig om en kvart?"

"Det blir bra! Ses då!"

"Ses!"


Med ett stort leende på läpparna går jag ut till min hall igen för att sätta på mig mina ytterkläder. Snabbt och smidigt drar jag först på mig min jacka och sedan mina skor. Som varje gång inför att jag ska träffa Johanna studsar jag fram när jag går. Allt känns lite bättre och lite gladare när jag ska träffa henne. Jag plockar fram min mobil och tittar på mobilklockan. Om en timme ska jag och Johann ha hunnit äta frukost och tagit oss till studion. Det får kanske bli att vi får ta med oss frukosten till studion eller något, för att vara på den säkra sidan att vi kommer fram i tid alltså. 

När jag kommer fram till Johannas hus står hon redan ute vid grinden och väntar på mig. Hon ler mot mig när jag kommer gåendes mot henne och jag ler tillbaka. "Hej hjärtat" säger jag och kysser henne snabbt på läpparna. "Hej Ormis" säger hon och fnissar till. Jag lägger armen om hennes axlar och vi börjar röra oss inåt stan för att hitta någonstans där vi kan käka frukost. 

"Hade det varit okej ifall vi tar med oss frukosten och käkar i studion? Så vi hinner dit i tid alltså" frågar jag och hon nickar. "Absolut!" säger hon. 

Vi fortsätter att gå längs Stockholms trafikerade gator och letar runt efter något ställe att köpa frukos på. Tillslut hittar vi ett litet café i ett hörn som verkar hur mysigt som helst. Trots att vi inte direkt ska äta där väljer vi det stället bara för att det ser så mysigt ut. När vi går igenom dörren ringer det till i klockan och killen bakom disken tittar upp mot oss. Han ler vänligt mot oss, precis som alla bakom diskar brukar göra. 

"Vad kan jag hjälpa er med?" frågar han och jag tittar på listorna som hänger uppe på väggen. "Vi tänkte ta något enkelt att ta med oss, som frukost då" säger jag och han nickar. Även Johanna läser på listorna med vad man kan beställa för något. "Ska vi ta typ vars en toast, något att dricka och något mer typ?" frågar Johanna och jag nickar. "Det blir bra!" 

"Då tar vi vars en toast, vars en smoothie nummer 34 och sen vars en fruktsallad" säger jag och tittar ner mot Johanna. Hon nickar glatt mot mig och tittar sedan bort mot killen i disken. "Toppen! Då fixar vi det" säger han och börjar röra sig bakom disken. Under tiden som vi väntar på att vår frukost ska bli klar lägger jag båda händerna om hennes höfter och drar henne närmre mig. Även hon lägger sina armar om mig och så står vi hela tiden tills killen kommer tillbaka med vår frukost. 

"Sådär" säger han och ställer fram vår frukost i vars en liten brun papperspåse. Jag ler mot honom och går fram för att betala för frukosten. När allt är betalat och fixat tar jag båda påsarna och jag och Johanna börjar dra oss mot studion. På vägen till studion märker jag hur tjejer, något yngre än oss, tittar på oss där vi går på trottoaren. Ingen kommer fram, vilket jag tycker är synd för det är faktiskt kul att träffa våra fans. Men i och för sig så kommer vi fram tidigare till studion nu. 

Jag knappar in koden till porten och sedan går jag och Johanna upp till rummet där jag och grabbarna ska vara i idag. Vi sätter oss ner runt bordet och börjar äta våra frukost. Båda två börjar vi med att äta vår toast. 

"Du är så söt" säger jag efter ett tag och hon ler mot mig. Hennes kinder blir något rödare och jag lutar mig framåt mot henne för att kyssa henne. Mina läppar kommer i kontakt med hennes och en väldigt kärleksfull kyss bryter ut. Allt som händer runt omkring suddas ut och det är bara vi två som existerar under tiden kyssen varar. 

Plötsligt öppnas dörren och Felix gör entré. 

"Felle boy in the house" skriker han ut. Både jag och Johanna rycker till och tittar upp mot honom. "Oj shit sorry guys" säger han generat och tittar storögt på oss. Johanna och jag brister ut i skratt medan Felix står kvar lite obekvämt i dörröppningen. Efter honom kommer Ogge och till sist kommer Oscar tillsammans med Linn. 

De sätter sig ner runt bordet och jag och Johanna fortsätter att äta upp vår frukost. Jag slänger en blick mot Felix och han mimar ett 'förlåt'. Jag skakar på huvudet med ett brett leende på läpparna. 

***

Kära Wilma,

Nu är det offentligt också att jag och Johanna är ett par. Jag gick ut med det på instagram igår och responsen vi har fått är helt otrolig! Nästan bara positiva reaktioner från fansen!!! Och det är jag väldigt glad över :) Hur har du det? Bra hoppas jag. Jag saknar dig hjärtat, mer än vad du någonsin kommer att förstå..
Kram,
din Omar. 

//

Dagens fråga: Hur länge har ni haft Wattpad?
jag tror jag har haft det i snart 4 år!

Om ni tyckte om detta kapitel skulle jag bli superglad ifall ni skulle vilja rösta och/eller kommentera, det ger mig mer motivation till att skriva :)

Kram

LIVET EFTER DIG | ORWhere stories live. Discover now