Omars perspektiv
Hand i hand går jag och Johanna längs Stockholms gator. Det har börjat skymma utomhus och kvällen börjar närma sig med stormsteg. Himlen är vackert rosa och det finns inget med denna kvällen som inte är helt perfekt. Om ni tänker er sådana kvällar man typ bara ser på film så är det exakt en sådan kväll hos oss just nu.
Tankarna snurrar runt som bara den i min hjärna. Jag och Johanna har ju typ dejtat i ett tag nu och vi kysser varandra väldigt ofta. Men trots det har vi inte liksom officiellt snackat om att vi är tillsammans eller något sådant. Varför vet jag inte direkt. När det gäller vad jag känner så vill jag absolut bli tillsammans med henne. Jag vill inget hellre än att få kalla Johanna för min flickvän. Men vad hon känner kan jag inte direkt svara på. Inte nu efter min lilla tabbe iallafall.
Så jag vet ju inte ens om hon vill att det ska bli officiellt mellan oss.
"Ska vi gå in dit?" frågar Johanna och pekar in mot den färgglada parken. Parken är fylld med tusentals blommor i alla möjliga färger. Jag nickar och vi börjar styra våra steg in till parken. Det sitter lite folk här och där på filtar och myser i kvällssolen.
"Vi kanske borde haft filt med oss?" säger jag men Johanna bara rycker på sina axlar. "Det blir nog bra ändå" säger hon och ler mot mig. Jag ler tillbaka mot henne och sedan släpper vi varandras händer för att kunna sätta oss ner på det gröna gräset.
Hon lägger sig ner raklång på gräset och jag gör precis som henne. Vi ligger intill varandra när jag tar tag i hennes hand och flätar ihop våra fingrar. Jag flyttar mig ännu närmre henne så det inte finns något mellanrum alls mellan oss. Såhär ligger vi i flera timmar. Vi pratar lite men större delen av tiden består av en stor tystnad.
Ungefär när de första stjärnorna har börjat synas till på natthimlen bryter jag tystnaden ordentligt.
"Johanna?"
Hon vrider på sig så våra blickar möts. "Aa?" säger hon med en trött röst. "vill du bli min flickvän?" säger jag rätt ut. Jag är inte så bra på det här med söta tal eller ord i allmänhet tyvärr så därför kom de lite plötsligt. Men trots att det inte blev något direkt tal skiner Johanna upp som en stor sol. Plötsligt ser hon inte alls trött ut längre. Både hon och jag sätter oss upp på gräset. Hon nickar ivrigt och flyger sedan in i min famn med sina armar runt min kropp. "Betyder det att du kan fixa pizza & jordgubbar täckta med choklad?" säger hon med ett stort leende på läpparna. Jag skrattar till lite.
"Det betyder att jag kan fixa pizza till dig och jordgubbar doppade i choklad" svarar jag och ler stort. Jag lägger mina armar om henne och kramar om henne. Äntligen kan vi säga officiellt att vi är tillsammans. Johanna är min. Hon är min underbara flickvän och jag hade nog inte kunnat vara lyckligare.
"Hade inte kunnat önska mig en bättre pojkvän än dig" säger hon efter ett tag och jag kysser henne på läpparna. "Och jag hade inte kunnat önska mig en bättre flickvän än dig" säger jag efter kyssen.
-
Kära Wilma,
Gissa vad?!?! Jag och Johanna är tillsammans nu. Det känns konstigt och sjukt men ändå så bra. Kanske kommer mitt liv att börja rulla tillbaka mer till hur det var innan? Innan när du fortfarande fanns vid liv. Jag älskar fortfarande dig och kommer alltid göra det men detta är för vårt eget bästa. Både ditt & mitt.Jag har inte berättat det för killarna än men funderar på att göra det imorgon. Nu ska jag och Johanna strax se någon film och mysa hemma hos mig. Mitt liv har börjat bli lite lättare iallafall nu. Tyngden inom mig har lättat lite men antar att en del av den alltid kommer finnas där. Hoppas du har det bra vart du än är! Saknar dig..
din Omar.//
Dagens fråga: Hur mår ni? :) hahah
själv mår jag toppenbra!Om ni tyckte om detta kapitel skulle jag bli superglad ifall ni skulle vilja rösta och/eller kommentera, det ger mig mer motivation till att skriva :)
Kram
VOUS LISEZ
LIVET EFTER DIG | OR
FanfictionHon är en ängel uppe i himlen och han är en ängel nere på jorden. trots avståndet kan han inte släppa henne. För det går inte att släppa någon som man en gång älskat från djupet av sitt hjärta. Hjärtat som nu är splittrat i tusen bitar. Kommer det...