~23

1.1K 46 6
                                    

(A/n ik vind t echt grappig dat normaalgesproken bijna niemand reageert op random vragen, en wanneer ik ga klagen over het leven ik dan bijna 40 reacties krijg lolll)

POV MARIA
"En hoe wil jij dat gaan doen?", vraagt Jake terwijl hij met een tas vol boodschappen de winkel uit strompelt. "Ze houden zoveel van elkaar dat ze niet eens doorhebben dat er meer mensen om hun geven dan zij alleen.", zucht hij verdrietig. "Maar nu is het te laat.", zeg ik om hem op te beuren. "Als wraak zorgen we dat het lijkt of niemand meer om hen geeft. Inclusief de lovebirds zelf." Zijn bezorgde uitdrukking veranderd al in een duivelse grijns. "En dan komen wij als vervanging, en zullen ze elkaar vergeten.", Lacht hij duivels. Ik knik instemmend. Goed zo, hij komt al in de goede mood. "Laten we het uitvoeren in jouw huis.", stel ik voor. Hij knikt. "We moeten dan wel zorgen dat Daan, Ruben en Daniël niet meer over de vloer komen.", hij denkt kort na. "Volgens mij ligt Ruben ook nog ergens dronken in de badkuip, dus daar moeten we even vanaf komen." Ik kijk hem raar aan. Hij haalt zijn schouders op. "Zo is het nou eenmaal altijd.", grinnikt hij. Ik zucht en stap, wanneer we bij zijn auto aangekomen zijn, in.

Eenmaal aangekomen bij het miezerige krot, moet ik mijn best doen om niet te kokhalzen. "Hoe overleef je dit?", mompel ik terwijl ik mijn neus stevig dichtknijp. Hij kijkt met beledigd aan. "Laat maar." Ik graai in mijn tas en uit eindelijk voel ik een flesje van mijn lievelings parfum. Zonde, maar mijn vader koopt wel nieuwe voor me. Als volgt begin ik de hele kamer vol te spuiten met mijn lievelings geurtje terwijl Jake me aan staart. "Dat is nou precies wat Tess ook deed toen ze hier voor het eerst was.", lacht hij. Maar snel betrekt zijn gezicht en hij kucht. "Alleen dat geurtje was misschien iets minder... eh... overheersend?", probeert hij voorzichtigen. Ik werp hem een boze blik en loop de woonkamer binnen. "Woon je hier alleen?", vraag ik nieuwsgierig terwijl ik de kamer bestudeer. Hij knikt. "Hoe lang al?" "Hmm... ik denk 2 jaartjes of zoiets.", zegt hij.

"Maar even ter zaken.", begin ik iets serieuzer. "Hoe gaan we dit aanpakken." "Jij hebt het allemaal verzonnen.", zegt hij eigenwijs met een speelse grijns. Ik kijk hem boos aan en zeg: "prima. We beginnen met plan 'Date'..." "plan date?" "Oké, plan D dan...", zeg ik rollend met mijn ogen. "Ja, maar wat is plan D?", vraagt hij. "Weet je het wachtwoord van Daniëls telefoon?" Hij knikt met een vragende blik. "Nou, zorg dat je die in bezit krijgt zonder dat hij het merkt en breng hem weer onopmerkelijk terug. Alsof de telefoon niet weg is geweest, maar hij hem gewoon niet kon vinden." "Ik denk dat ik weet waar dit naartoe gaat.", zegt hij met een grijns.

POV TESS
Omdat Maria was weggelopen, zomaar uit het niets, heb ik Daniël ook maar vrij gegeven. De bel gaat en zuchtend sta ik op uit mijn stoel. Ik loop in een drafje naar de voordeur en daar tref ik Jake aan. "Hey, majesteit.", begroet hij me. Ik bloos lichtjes, maar richt me snel weer tot het gesprek. "Nóg niet hoor.", lach ik verlegen. Op de een of andere manier heb ik me altij wat minder op mijn gemak gevoeld met Jake in de buurt. Hij is altijd zo... zo... eh... Jake. "Wat kom je doen?", vraag ik. "Is Daniël er?", vraagt hij. Ik knik. "Ja, maar hij staat in de douche." "Mooi zo..." hoor ik hem mompelen. "Wat?", vraag ik. Hij kleurt rood. "Ik Euh bedoel, mooi dat hij er is... eh. Ik eh..." "Maar wat kom je doen?", onderbreek ik hem ongeduldig. Het is ijzig koud buiten en mijn benen beginnen te bevriezen omdat ik in mijn pyjama shorts sta. Nu ik het zeg... dat maakt het ook lekker comfortabel hier. "Ik ben mijn telefoon vergeten van de vorige keer. Daniël zei dat hij hem op zijn kamer had liggen. Mag ik hem anders halen?" Ik frons. De laatste keer dat ze hadden afgesproken is al meer dan een halve maand geleden. Maar ik knik. "Prima. Je weet waar zijn kamer is hè?", roep ik hem na.

Even later komt hij terug met het nieuws dat hij zijn telefoon heeft gevonden. "Dankjewel.", zegt hij nog. Ik knik en zwaai hem uit. "Doei!" Daarna smijt ik direct de deur dicht. Pffffieuw, die is weg. Ik ren snel weer naar de bank en sla een dekentje om me heen. Ik slurp voorzichtig aan mijn warme chocolademelk en laat een warm gevoel bij mezelf binnen stromen. "Ah.... eindelijk rust."

IMPORTANT: (nee eig niet maar lees maar gwn!)
Hey dit was t weer even voor vandaag,

want jaaa...

neee...

vakantie is geen goede smoes.

Ik ga iets kortere hoofdstukjes schrijven als jullie het niet erg vinden. Ik denk rond iets van de 750-1500 woorden en soms meer. Zeg even als je t minder fijn of juist fijner vindt zo!

O JA:

FIJNE VAKANTIE 🎉🎉🎉

IK BEN WEL OVER BTW!
Ik weet nie of k daar blij mee moet zijn, want ik doe gymnasium and that sucks 😑

Maar jaaaa....

Doeidoei en tot morgen of overmorgen of overovermorgen of overoverovermorgen... want dan staat dr waarsch weer een hoofdstuk op.

Xx me!

A Royal Love StoryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu