✔HAK YOL İSLAM ✔

991 108 17
                                    

🍁 İbnu'l-Kayyim rh diyor ki:

⚠ Hak yoldan ayrılmamaya bak. O yolda gidenlerin azlığı seni rahatsız etmesin.
.
Batıl yolda yürümekten de sakın. O yolda helak olanların çokluğu da seni aldatmasın.
.
Kalbin susayacak olursa onu Kur'ân'dan başka bir şeyle sulama.
.
Yalnızlık çekerse onu Rahman'ı zikretmekten başka bir şeyle teselli etme.
.
Allah kendisine sığınanları barındır. İşini Allah'a havale edene de Allah yeter.
.
Nefsini Allah'a satanı Allah satın alır.
.
Rabbi kendisini barındırana, kendisine yetene, ondan razı olup Rabbini hoşnut edene ne mutlu!
Bilemezsin ne ile cennete girebileceğini...
.
Bir damla gözyaşı mı, hoş bir söz mü,bir sadaka mı, güzel bir sabır mı? Bir ayeti tilavet etmek mi, bir defa subhanallah demek mi, Allah için sevmek mi? Temiz bir kalp mi?
.
Büyük işler peşinden koşturanlar ise bunların hepsini bir arada yaparlar.
.
Bedenin hasta olması gibi kalp de hasta olur. Şifası ise tevbe ve korunmadır. Aynanın paslanması gibi kalp de paslanır. Onu tekrar parlatacak cilâ ise zikirdir.
Bedenin çıplak kalması gibi kalp de çıplak kalır. Onun elbisesi ise takvadır. Bedenin acıkması ve susaması gibi kalp de acıkır ve susar. Onun yiyecek ve içeceği ise Allah'ı bilmek, sevmek, O'na güvenip dayanmak, O'na yönelip bağlanmak ve hizmet etmektir.
.
|el-Fevâid s.183|

Şehadete Vurgun Yürekler...Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin