CHAPTER 8: Babbling

13 3 2
                                    

SITI'S P.O.V

Tajuk kita pada hari ini:

FANATIK KPOP.

Pada suatu hari yang lebih kurang indah, aku ternampak Ain dan Erpin sedang berborak di salah satu meja kantin yang kosong. Aku dengan gembiranya pergi ke arah mereka, BFF yang paling aku sayang. Setelah aku mendengar cerita mereka....

RUPANYA CERITA TENTANG KPOP!!!

Korang sedar tak?? KORANG SEDAR TAK??! 

AKU NI BUKAN MACAM KORANG YANG GILA KPOP TERUTAMA BTS YANG ENTAH APA-APA TUH SEBAB AKU MEMANG TAK MINAT BENDA-BENDA NI SEMUA!

Korang tau tak?? AKU RASA AKU SEPERTI SUDAH DIKETEPIKAN OLEH KORANG! ASAL KORANG BERJUMPA JE KPOP! APA SEMUA NI??

Korang boleh tak kasihanilah aku ni? Boleh tak cerita benda lain?! Pasal ayam ka, pasal makanan mak cik kantin ka, pasal pelajaran kita sekarang ni yang susah tahap tinggi kah???

***

Ain's P.O.V

Itulah Siti, benda tu je satu-satunya benda yang kitorang tak sebulu. Asal aku cerita kpop, dah mula dah dia membabbling. Tapi, aku pun kesianlah jugak tengok dia ni. Jadi suatu hari tu, aku tukar topik dari cerita kpop ke cerita lain yang dia tahu. Biarlah dia join kitorang sekali. Daripada tengok dia jalan-jalan tak tentu alamat kan...

My habits bila balik sekolah adalah TIDUR! Pastu bangun lepas maghrib. Itupun orang yang bangunkan. Kalau tak, sampai pagi esok la ceritanya aku ngorok...

Pastu, ibuku pulak yang membabbling. Suruh itulah, inilah. Paling sering disuruh adalah buang sampah. Benda yang paling aku bosan! Itu ok sikit la, tapi kalau disuruh cuci piring, hah mulalah aku meroyan. Benda tu lah paling aku benci! Pastu, suruh belajar. Itu ok la, aku tak merungut sangat. Pastu tambah lagi kakak suruh buat tu, buat ni... Ceh! 

Lagi satu, Kiya lagi buat hal! Budak tu ada je masalah dia! Kalau tak membabbling, mengamuk sakan, meroyan macam kena rasuk, atau mengacau! Eihh, geram lah!

Hari-hari aku sering juga diselit dengan BEBELAN! Babbling, babbling, and babbling! Dengar lagu pun kena bebel, dua orang pulak tu babbling aku. Satu kakak, sebab kitorang kongsi telefon, so aku guna dengar lagu, dia marah sebab dia pun nak pakai. Satu lagi ibu, marah sebab buat benda tak mendatangkan manfaat. Aaargh! Ape lah!

Kat sekolah? Jarang lah dengar orang babbling-bebel ni. Itupun kalau aku dan Erpin buat hal je lah. Macam cerita kpop. Hehehe...

Tapi, terima kasihlah atas babblingan korang semua. Bebel korang tu lah yang selalu aku dengar dan perhatikan, lah jugak...

//HAHAHA! Entahlah kenapa author buat part babbling ni yang entahlah ada kaitan ke tak dengan cerita ni heheh...//

Read & vote :D

Kisah Budak Sekolah ImigranWhere stories live. Discover now