Selang beberapa bulan, tidak sedar ternyata sudah hampir cuti panjang! Korang pun tau aku benci cuti-cuti ni segala.
Tetapi, kira-kira 1-2 bulan sebelum cuti bermula, kami diberi info tentang WISUDA. Apa tu wisuda? Wisuda tu hari GRADUATION! Graduation bagi budak kelas 6 & 9 sahaja. Aikk, tak pernah tercatat dalam sejarah pun? Tiba-tiba ada graduasi?
Banyak yang merungut pasal benda ni, terutama kelas aku. Ye lah, diorang bengang sebab kenapa tak dari dulu lagi adakan acara graduasi macam ni? Aku time tu tak tau apa benda pun. So, diam je lah... Buat apa nak fikir pasal benda ni? Menyemak je kat kepala otak aku! Cukuplah tentang APKRES tu yang entah apa ke benda tu!
Jadi, kitorang mendapat info sekali lagi tentang graduasi tersebut. Dalam acara tersebut akan ada sesi menyanyi, menari, dan lain-lain. Dalam hati aku tak pernah terdetak pun nak ikut semua benda ni. Malas sebenarnya nak terlibat dalam acara ni.
But, disebabkan aku pengurus OSIS, jadi kenalah ambil bahagian sikit. Melampau betul! Tapi tak pe lah, ni first time tau ada acara macam ni kat sekolah aku. So aku dengan rela hati menerima tugas yang tak lah berat mana pun. Setakat bahagian konsumsi, bahagian makan-makan dan minum-minum. Hehe...
Dan bukan aku sahaja, Siti juga turut sama dimasukkan dalam bahagian konsumsi. Kitorang sentiasa bersama, tak kira dimana sahaja. BFF la katakan...
***
Semasa aku dan Siti berjalan-jalan di kantin, seorang kakak kelas aku yang bernama Katarina tetapi lebih mesra disapa Ketty, menegur kami.
"Eh, kamu mau ikut menari ka?" Tanyanya saat dia menegur kami.
"Hah? Menari? Untuk graduasi tu ka?" balas kami.
"Iya, kalau kamu mau ikut, kamu kasi tau si Abin ya. Dia yang ajar kamu nanti."
(author minta maaf, author lupa nak kenalkan satu manusia ni yang bernama Abin yang entah apa-apa tu *annoying face*... Btw, dia lah yang author tulis kat dalam chap 2 transportation upgrade yang Erlan punya bro tu haha)
Wait, DIA?? Aduh, patutlah perangai macam SOTONG! Kadang juga menyakitkan hati! Suka memperli! Ini lah kalau lelaki S--O--T--O--N--G!!! SOTONG! SQUID! OCTOPUS! PONDAN! BANCI! Kalau korang nak tau, ramai lelaki kat sekolah aku macam dia, tau tak? Ramai sangat! Ada yang sampai abang dan adik sama je sotong! Lembut! Tapi ni lain sikit la, sebab dia lembut, adiknya pula GANAS! Yang persamaannya antara diorang ni adalah suka menyakitkan hati orang lain!
And one more thing, orang macam ni pedas sangat mulut dia kalau membawang! Apalagi memperli! Dah lah perli nya tu sengaja kuatkan suara sampai macam kalah speaker besar sekalipun! Kalau nak perli, lain kali guna mic ye, hah biar semua orang dengar and kau pun puas hati jugak!
Itu semua sebab dia DENGKI. Orang lelaki lembut ni memang kuat sangat dengki nya tu.
BUT!!! Lelaki yang aku cerita ni lain sikit. Tak seberapa dengki sangat, tak lah kuat sangat lembutnya, kut? La... juga... Tetapi kenapa suatu hari aku tertengok dia, aku terblushing sekejap?? pfft...
YOU ARE READING
Kisah Budak Sekolah Imigran
Fiksi PenggemarKisah pahit manis selama bersekolah di sekolah PPAI (Pusat Pembelajaran Anak Imigran) Ain lalui dengan berbagai dugaan. Biarpun begitu, Ain tetap bersyukur, walaupun sekolah tersebut bermajoriti non-Muslim. Baginya: "Daripada ndak belajar, lebih bai...