13 powodów

158 20 8
                                    

Hejka! Tutaj znowu Zuza i dzisiaj przychodzę do was z rozdziałem o moim ulubionym serialu czyli 13 Reasons Why. Jeżeli nie wiecie, o co w nim chodzi to zaraz wam przybliżę ten temat.

13 powodów to serial, który miał premierę 31 marca 2017 roku. Stworzony został na podstawie książki Jay Ashera pod tym samym tytułem. Głównym wątkiem jest samobójstwo licealistki Hannah Baker. Dziewczyna zmagała się z wieloma problemami, z którymi nie potrafiła sobie poradzić. Nastolatka tuż przed śmiercią postanawia nagrać swoją historię, w której wyjaśnia przyczyny podjęcia tej decyzji. Na kasetach zostało opisane trzynaście doświadczeń, które na to wpłynęły. Każda historia jest powiązana z inną osobą, która w założeniu autorki ma być też adresatem taśm, a następnie przekazać przesyłkę kolejnej osobie.

Clay Jensen, znajduje pudełko zostawione pod drzwiami swojego domu. Zaciekawiony chłopak sprawdza, co znajduje się w środku i znajdzie trzynaście kaset opisanych powyżej. Gdy odkrywa, że nagrała je Hannah Baker, koleżanka z klasy Claya i jego niespełniona sympatia, która popełniła samobójstwo tydzień wcześniej, Clay od razu bierze się za słuchanie. To wszystko doprowadza do wielu nieprzyjemnych incydentów.

Jeżeli mamy już opisany 1 sezon to 2 chyba też muszę, co nie?
Drugi sezon miał premierę 18 maja 2018 roku. Był jedną z najbardziej wyczekiwanych premier roku. Przedstawia proces sądowy mający wyjaśnić przyczyny śmierci samobójczyni. Bohaterowie dowiadują się o sobie jeszcze więcej, niż po przesłuchaniu kaset, a nowe dowody w postaci polaroidowych zdjęć stają się kluczowymi aspektami w sprawie.

Mam nadzieję, że zachęciłam was do obejrzenia tego właśnie serialu. Widzimy się za tydzień, gdzie zaczniemy poruszać ciekawsze i ważniejsze tematy. Trzymajcie się i do zobaczenia ;)

~Zuza

FandomsOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz