De Sorting Hat en de sortering

182 11 0
                                    

~POV Milou~

"Als je je naam hoort kom je naar voren en neemt plaats op deze kruk" zegt mvr mcgonagall."Als eerst hebben we DeKoster,Milou die in het 3e jaar zal instromen." Ik wandel naar voren en neem plaats op de kruk ik krijg een hoed op mijn hoofd gedrukt en hoor plots een stem in mijn  hoofd; aaaha een DeKoster...Waar zal ik jou eens indelen? zeker niet huffelpuf. mmhhhh ook geen Zwaddderig.Wat zal het dan worden ??? Ravenklauw of Grifoendor je bent zeer slim......maar ook zeer moedig. moelijk...moeilijk. Ik weet het niet zo goed...aah ik zie dat je een voorkeur hebt een zeer goede zelfs...mmhhh dan wordt het maar......   GRIFOENDOR!!!! ik hoor veel gejuich van de grifoendor tafel , ik stap van de kruk af wandel naar de tafel en neem plaats aan de tafel tussen lilly en remus van wie ik allebij een knuffel krijg. Bij de gedachten dat ik een knuffel van remus krijg begin ik te blozen. Dit stop echter snel als ik een tweeling hoor roepen: " Wij hebben Dekoster....Wij hebben DeKoster!!!". Ik begin te lachen en mijn vrienden lachen mee.Ik kijk naar remus en merk plots de littekens op zijn wang op ide ik maar al te geod herken, het zijn de schrammen van een klauw van een weerwolf. Ohw jha dat was ik vergeten te vertellen ik ben op mijn vijf door een weerwolf genaamd finnir Grayback gebeten en ben nu dus een weerwolf. Ik kijk nog eens naar Remus en begin na te denken zou hij ook een weerwolf zijn mischien heb ik daarom het gevoel alsof we al een super grote band hebben? Hierdoor heb ik de toespraak van dumbledore gemist... oeps.... Ik begin te eten alsof mijn leven er vanaf hangt ik hoor gegrinik afkomstig van James en Sirius. " Wat?" vraag ik " niets hoor... je eet gewoon een beetje zoals ons en niet echt als een meisje"zegt James " Sow?Mag dat dan niet of wat?" vraag ik met een boos uit ziend gezicht. James en Sirius kijken me bang aan en Remus en lilly schieten in de lag ik lag ook mee."niet grappig" roepen James en Sirius. "Jawel, eigens schuld Potter" lacht lilly.

~time skip~

Na het eten zijn we naar de common roop en de slaapvertrekken gegaan, blijkt dat ik mijn kamer met Lilly, Marlene en Alice deel!! Zo tof! We hebben nog wat gelachen, gepraat,en geroddeld aan lilly haar gezicht zie ik dat ze zach dat ik bloosde daarstraks... o jee dit gaat nog wat worden... maar nu eerst slapen morgen begint school al en moeten we er snel uit.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Remus Lupin a love storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu