"Noluyor İrem?"
"Annem."
"Nolmuş Annene?"
"Annem geliyor."
Bu gerçeği değiştiremiyordum. Evet annemi çok özlemiştim ama gelmesi biraz garip olacaktı. Annemi yaşadığı yerden ayırmak gerçekten zordur.
Baranın anneme yolladığı fotoğrafı nasıl açıklayacaktım bilmiyorum. O herifin başıma açtığı dertlerden haberi var mı?
"Kaynanam geliyor demek." Ulaşın bu söylediğine sırıttım.
Onunla aramızda sevgililik ilişkisi yoktu, adını koymamıştık. Öyle davranıyorduk bunun sebebini bende anlayamadım. Sevgiliysek eğer haberim yok.
Ona "Biz neyiz?" Diye sorsam çok absürd kaçar biliyorum. O yüzden onun birşeyler söylemesini beklemek en mantıklısı. Eğer şuan sevgiliysek benim canıma minnet valla.
Of İrem! Annen gelip kafanı kırıcak sen neyin derdindesin ya! Cidden ben ne diyeceğim bu kadına. Aman bulacağım birşeyler.
Ulaşla ayrılıp eve vardığımda üzerime rahat birşeyler giydim. Televizyonu açıp kanapeye uzandığımda ne kadar yorulduğumu fark ettim.
Televizyon izlerken basan uykuya yenik düşerek gözlerimi kapattım.Uyandığımda tam 3 saat uyuduğumu saate bakarak anladım. Telefonu açıp baktığımda annem beni ne aramıştı ne de mesaj atmıştı. Sanırım gelmekten vazgeçmişti.
Bir süre evde yalnız takıldığımda canımın sıkılması sonucu çareyi Ulaşta buldum. Hızla rehberime girip onu aradım.
"Alo İrem birşey mi oldu?"
"Benim canım çok sıkıldı."
"Allah allah."
"Gelebilir misin."
"Bilmem gelebilir miyim?"
"Ulaş ya!" Kıkırdayıp telefonu kapattığımda üzerimdekileri değiştirdim. Paspal halimle karşısına çıkacak değildim. Çok geçmeden kapı çaldığında kimin geldiğini anlamak zor olmadı. Önce aynaya bakıp tipimi biraz daha düzene soktuktan sonra kapıyı açtım. Ulaş gülümsediğinde bende gülümsedim.
"Hoşgeldiniz Ulaş bey." Benim keyifli halim ondada görülür biçimdeydi. Mutlu olmamız için bir sebep yoktu, birbirimizin yanında olmak bize huzur veriyordu. Onu içeri davet ettiğimde rahatça kanapeye yayıldık. Dip dibe oturuyorduk ve heyecanlanmamak elde değildi.
Ulaşın gözlerine derin derin bakmaya başladığımda o da bunun farkında olacaktı ki bakışlarımın karşılığını alıyordum. Bir süre daha birbirimize baktıktan sonra istem dışı yaklaşmaya başladık. Burunlarımız birbirine değiyordu. Tam ilk öpücüğünü almama ramak kalmıştı ki olmaması gereken birşey olmuştu.
"Kız Allah canını almasın! Ne oluyor burda?" Duyduğum sesle hızla yerimden zıplarmışçasına kalktım. Beklemediğim ne varsa aniden başıma geliyor, kalp krizi riskini arttırıyordu. Bakın bir gün ölüp gideceğim yapmayın ya!
"Anne?"
•••••
Annem tam anlamıyla bizi basmıştı! Ne açıklama yapacağımı bilmiyordum kadın gözleriyle şahit olmuştu olanlara. Mutlaka mantıklı bir açıklaması olmalı ama ne? Ulaştan taraf baktığımda o da aynı benim gibiydi. Yeri inceliyor, stresten bacağını sallıyordu. Hadi ama, onun beni rahatlatması gerekmez mi?
"Kız size soruyorum ne halt yiyordunuz?!" Annemin hiddetle sorduğu soruyla tekrardan irkilerek gerçek dünyaya dönüvermiştim. Anne hayat çok güzel değil mi? Kuşlar uçuyor falan.
"Ya annecim açıklamama izin versen." Versin tabi ama benim açıklayacağım birşey yok ki! herşey annemin gördüğü gibi işte. Ama gelin görün ki bunu anneme söylesem bacaklarımı kırar.
"Açıkla!" Kız sen böyle sesini falan yükseltince ben çok korkuyorum biliyor musun? Bugün ölmezsem bir daha ölmem herhalde. Hayır Ulaşta hiç yardımcı olmuyor ki.
"Ya Ulaş baba suuni teneffüs yapıcaktı." Kurduğum cümleye ben bile şaşırmıştım. Gerçekten şu durumda yapabileceğim daha mantıklı bir açıklama olamazdı.
"Ben salak mıyım? Sen kimi kandırıyorsun?"
"Yemedi diyosun yani, olsun." Düştüğüm durumdan hem utanıyordum hemde annemin daha fazla uzatmaması için dua ediyordum. Ulaşla gözlerimiz kesiştiğinde ona kaş göz yapıp konuşması için talimat verdim.
"Şimdi teyzeciğim, ben kızınıza evlilik teklifi etmiştim. Mutluluktan işte! Mazur görün bizi."
"Ne?" Annemle aynı tepkiyi verdiğimizde birbirimize şaşkınca bakıp tekrar Ulaşa döndük. Hayır yani umarım edersin.
"Evleneceğim kızınızla." Biri beni çimdirsin birşey yapsın bu olanlar gerçek mi? Ya da su falan atın ne bileyim? Hayır sevgili olaman karı koca olucaz ona yanıyorum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Karadenizli Sevdam
Teen FictionÜniversitede tanışıp birbirlerinden hoşlanan aşıkların, Karadenizle birleşmesi.