"Hosook..awak keluar ikut pintu belakang . Sekarang...." lalu panggilan ditamatkan tanpa Hanseol sempat membalas apa-apa .
Keretanya dipandu ke pintu belakang hospital . Lalu kelihatan Hosook yang memegang fail di tangannya sambil berlari terkedek-kedek menghampiri kereta . Hoseok turut keluar dari kereta untuk memastikan Hosook tidak apa-apa .
"Awak kenapa......" satu tembakan tersasar oleh kerana Hoseok sempat menarik Hosook ke dalam dakapannya . Dia dapat merasakan degupan jantung Hosook yang berdegup laju .
Anak mata Hoseok memandang tajam ke arah namja yang cuba menembak Hosook tersebut . Kelihatan dia bergegas membawa lari senapangnya yang sebesar bapa biawak .
Kemudian dia membawa masuk Hosook ke dalam kereta . Keretanya dipandu pada tahap sederhana .
"Mian...." ujarnya perlahan tetapi masih lagi membolehkan Hoseok untuk mendengar .
"Wae ?"
--
Pin rumah ditekan lalu Hosook mempelawa Hoseok untuk masuk ke dalam apartmentnya yang serba mewah itu . Dia merebahkan punggungnya di atas sofa empuk .
"Tell me the story" katanya sambil melihat Hosook yang dari tadi asyik menggeletar . Hosook hanya membalas dengan gelengan kecil plus pantas .
"Trust me" ujar Hoseok lagi untuk meyakinkan Hosook . Dengan keluhan berputus asa lalu Hosook memulakan ceritanya .
"Namja tadi tu spy appa Jungkook . Appa Jungkook ni pengurus hospital tu . Sebenarnya Mr Jeon betul-betul nak jadikan saya sebagai menantu dia . Tapi... bukan sebab dia sukakan saya , dia tanak nama family dia tercalar kalau Dr Jungkook pilih yeoja yang tak bekerjaya . Selama kitorang rapat , namja tu lah yang selalu ikut saya untuk make sure saya tak rapat dengan namja lain . Tapi saya tak expect pun yang dia akan cederakan saya bila saya and Jungkook dah takda apa-apa" terang Hosook panjang lebar .
Hoseok menarik nafas panjang . "It's okay . Saya akan jaga awak" kemudian dia mengambil iPhone X milik Hosook lalu menyimpan nombor telefonnya .
"Ni nombor saya , kalau ada apa-apa contact ja . Saya tak boleh la duduk rumah awak kang nanti ada yang syak bukan-bukan"
Hosook hanya mendiamkan diri . Awal betul namja ni buat kerja . Belum apa lagi Hosook dah berbunga hati atas keprihatinan Hoseok untuk menjaganya .
--
Dengan lemah gemalainya Hoseok melangkah masuk rumahnya . Di dalam fikirnya sudah terbayang katil bercadar hitam yang empuk . Tetapi semua bayangan tersebut lenyap apabila dia melihat susuk tubuh kecil seorang yeoja di hadapannya .
"Dawon ? Kau buat apa dekat sini ?" soal Hoseok dengan nada yang menyampah . Dah tahu jikalau dongsaeng tirinya datang pasti akan menjadi huru hara fikirannya .
"Kenapa ? Tak boleh nak datang ? Bukannya oppa bawak balik yeoja pun" ujarnya dengan gaya yang agak mabuk . Nafasnya jangan dibincang , habis satu rumahnya melekat dengan bau arak . Tak lain tak bukan sah-sah Dawon baru pulang dari club malam .
Dia hanya menghiraukan Dawon lalu mengambil sebungkus ramen di dalam peti lalu diletakkan di dalam air yang mendidih dan sedikit perencah .
"Oppa......tak bosan ka hidup sorang ? Ialah oppa kan cerewet , nak yeoja yang cantik . Bujang sampai ke tua baru tahu . Kalau oppa cerewet sangat , Dawon boleh temankan oppa malam ni" tangan Dawon melingkar di pinggang Hoseok .
Panas hati betul Hoseok dengan Dawon ini . Memanglah body elok tapi dah kalau nama dongsaeng , ada ka abang yang sanggup calarkan lubang pussy dongsaengnya sendiri . Gila mungkin .
"Jangan jadi gila boleh tak . Omma yang terlantar dekat hospital tu pun kau dah mengungkit nak jaga , kau ingat aku nak sangat dekat kau ?" tangan Dawon ditepis kasar.
Periuk yang berisi ramen diletakkan di atas meja lalu Hoseok makan dengan lahapnya .
"Kenapa ? Dawon ni tak memenuhi cita rasa isteri yang baik ?"
"Haa dah kalau sedar diri tu dah boleh balik kot" bersembur-sembur kuah ramen yang terkeluar dari mulut Hoseok di muka Dawon .
Lantas Dawon merentap beg sandangnya lalu berjalan keluar sambil menghentakkan kaki . Elehhh kau ingat Hoseok kesah ?
--
"Dr Hosook ! Hosook !" terkejar Jungkook dari belakang . Mentang-mentang kaki panjang , laju betul Hosook melangkah .
"Dengar saya explain boleh tak ?"
5 minit berlalu
"Okay , saya tak ada banyak masa . Cakap ja dekat sini" tangannya diselup ke dalam poket baju doktornya .
"Sini ramai...."
"4 minutes left"
"Okay fine . Saya minta maaf . Saya betul-betul minta maaf . Saya dengan Dr Sohye memang takda apa-apa hubungan . Hari tu.... saya jadi lupa . Bukan saya yang mulakan dulu....."
"Shhttt ! Kalau awak tak mulakan dulu mesti awak dah tak buat kan tapi.....ni apa ?" baju doktor milik Jungkook ditarik .
Terdapat kesan lipstick berwarna merah jambu di colar baju doktornya . Tergamam Jungkook seperti dihempap batu bersurat . Buat kerja kantoi , itu pun ada hati nak pasang banyak .
Sedang dia kusyuk mengantoikan Jungkook , anak matanya tiba-tiba terfokus pada Hoseok yang sedang berjalan masuk ke dalam hospital . Lantas dia melepaskan colar baju Jungkook lalu berlari ke arah Hoseok yang sedang berada di kaunter cafe .
"Hoseok-ah" sapanya dengan riang .
"Dr Hosook !" Jungkook masih lagi tidak berputus asa .
Secara latah Hoseok berada di hadapan Hosook . Hangat hati betul bila teringatkan semula kisah silam namja susu ni dengan Hosook .
"Nae ?" soal Hoseok dengan keningnya diangkat sebelah .
"Aku nak cakap dengan Hosook bukan Hoseok" telinganya terasa seperti mengeluarkan asap yang tebal apabila Hoseok acah sebagai hero .
"Kau nak cakap apa aku boleh sampaikan"
"Kau....jangan fikir kau akan dapat Hosook . Pijak aku dulu" katanya dengan megah .
"Nak aku pijak sekarang ka ?" lagi sekali terasa seperti kepalanya dihempap batu besar .
Sempat Jungkook menunding jari betul mata Hoseok sebelum berlalu pergi . Bukan main hangat lagi hati dia . Hendak sahaja dipukul si Hoseok ni dah humban ke dalam air kopi . Nasiblah dia masih lagi waras .
"Ya awak nak cakap apa tadi ?" secawan Coffee dibawanya bersama . Hosook masih lagi keliru apabila memikirkan semula apa yang dia hendak diperkatakan kepada Hoseok sebentar tadi. Ini semua gara-gara Jungkook , tak habis-habis dengan alasan tak munasabah dia tu . Lantak lah siapa mula dahula , yang pasti dia sudah naik bontot dengan perangai Jungkook . Dia ingat Hosook ni yeoja simpanan ka . Kalau tak disebabkan Mr Jeon , sudah lama dia berputus dengan namja bontot gebu itu .
"Dr Hosook ?" tegur Hoseok lagi sekali membuatkan Hosook tersedar dari lamunannya .
"Nae ? Oh takda apa-apa . Saya cuma nak tanya awak buat ap dekat sini" jawabnya tergelak kecil .
"Saya nak jumpa omma saya" jawabnya ringkas tetapi cukup membuatkan Hosook terkejut .
"Omma awak ? Kenapa dengan omma awak ?"
"Ya omma saya"
-
YOU ARE READING
TOUCH | JHS
Fanfiction+Kalau dapat doktor saiz bra 36D macam awak ni saya sanggup sakit setiap hari+ "Saya rela berhenti kerja dari jaga lawyer pervert macam awak" "Saya takkan sentuh awak selagi awak tak bersedia" "Jangan libatkan hubungan kita dalam kes ni" Started ;...