- 3 -

898 70 4
                                    

"Mengenang nasib sangat ni kenapa ?" soal Hoseok bila sedar bahawa Hosook sedang menangis dalam diam . Dia hanya membalas dengan gelengan kecil sambil mengelap sisa air matanya .

"Ni mesti ada apa-apa ni . I pun namja , dah faham sangat kenapa yeoja menangis . Mesti awak break kan ?" tekanya . Betul lah tu , pandai betul Hoseok meneka .

Semakin kuat tangisan Hosook . Dia meraung sekuat yang mungkin . Hampir pecah cermin kereta dibuatnya . "Yah...yah" dihulurkan kotak tisu yang sudah lama tidak disentuh di dalam keretanya . Inilah yeoja , putus cinta sahaja menangis . Seumur hidup Hoseok , dia tidak pernah menangis disebabkan yeoja selain ommanya yang sedang terlantang sakit di hospital sekarang ini .

Dia tahu selama ommanya terlantang di hospital , Dr Hosook yang menjaganya . Mrs Jung selalu menceritakan tentang doktor sexy ini . Tak tahu pula yang mereka akan berjumpa . Jodoh ni tidak akan kemana . Nama pun sudah sama . Senanglah kerjanya untuk memikat hati doktor sexy itu .

"Semua namja sama ja ! Korang ingat yeoja ni sex doll ka ?! Kitorang pun ada maruah lah !" tengkingnya dengan sekuat yang mungkin . Hampir bengang telinga Hoseok oleh kerana tengkingan Hosook .

"Ehh mana ada . Saya tak , saya baik . Tak semua namja macam tu . Saya kalau dapat yeoja tu , saya takkan apa-apakan dia . Percaya lah cakap saya" ujarnya cuba menegakkan keadilan . Mana taknya , betullah cakap Hoseok tak semua namja macam tu .

Setibanya dia hadapan aparment besar setinggi gunung . Hosook membuka pintu kereta tanpa ragu-ragu malah siap menghempap dengan kuat . Sedap betul dia buat kereta orang sedemikian . Terima kasih pun tidak . Nasib lah Hoseok , hati dah berpaut susah betul nak berpatah balik .

Tangan panjangnya mencapai sekotak kasut vans yang baru dibeli . Dengan pantasnya dia berlari ke arah Hosook yang baru sahaja keluar dari kereta . Pergelangan bajunya ditarik lembut supaya yeoja tersebut tidak terkejut . Kang dipukul hingga mati terlepaslah niat hendak memikat hati Si Dara . Eh dara ?

Lengan bajunya ditarik supaya Hosook duduk di bangku yang berdekatan . Tanpa berlengah dia melutut lalu memakaikan Hosook kasut tersebut . Muat .

"Ketat sangat tak ? Saya tak tahu saiz kasut awak so saya teka ja" ujarnya sibuk mengikat tali kasut .

Hosook memandang Hoseok dengan riaksi yang jengkel . "For what ?" soalnya setelah sekian lama berdiam diri . "Hadiah . Hadiah perkenalan kita . Don't worry , saya pun guna kasut yang sama" senyuman lebar ditayang Hoseok sambil menayang kasut yang dipakainya .

Sabar Hosook , jangan tergoda dengan matahari ni . Dia namja , bila-bila masa dia boleh hancurkan hati kau . "Agaknya dah berapa ratus won awak habiskan duit untuk belikan kasut dekat setiap yeoja yang kenal awak ?"

Sengaja dia berkata demikian . Hendak tengok sejauh mana namja ini bertahan dengan sikapnya yang asyik menyindir golongan namja .

"Ini first time saya belikan kasut untuk yeoja" jawabnya simple . Ya tak ya jugak . Saiz kasut pun dia hentam ja .

--

(Warning author dah start merapu)

"Boleh kita mulakan ?" soal hakim sambil memegang pemukul kayunya .

Hoseok berdiri tanpa disuruh . Sungguh yakin dan berani dia . Sekeping kertas dipegangnya lalu dia membaca isi yang tertulis .

"Mei 12 , 2018 . Mr Choi Kwang Hee telah membuat rawatan di Seoul National University Hospital kerana kecederaan ringan di bahagian lengan kirinya . Kos bayaran yang dikena adalah sebanyak 27k Won . Betul Mr Choi ?" soal Hoseok sambil keningnya dijongket sebelah .

Hosook yang berada di tempat duduk di belah pihak Jungkook tergoda dengan aksi Hoseok yang semula jadi itu . Tiba-tiba sahaja dia dapat merasakan rama-rama sedang beterbangan di dalam perutnya .

"Bagi pihak saya , rasanya tak patut pihak doktor untuk meletakkan kos rawatan sebanyak tu kepada warga emas . Dan... Mr Choi juga telah meminta untuk bertukar hospital oleh kerana kos yang tak berpatutan tersebut tetapi salah seorang doktor yang merawat Mr Choi tak benarkan dia pulang . Mr Choi berhak untuk meminta semula wangnya" tambah Hoseok lagi apabila lawyer Jimin tidak memberikan apa-apa respond sehinggalah Jimin berdiri dan memberikan respond yang bernas .

"Pihak hospital tak boleh dipersalahkan sebab mereka telah buat apa yang patut mereka buat . Itu tugas mereka sebagai seorang doktor . Dr Jeon sila terangkan" giliran Jungkook pula yang bercakap .

"Betul cakap lawyer Jimin . Itu sememangnya tugas kami sebagai seorang doktor untuk merawat pesakit . Jika dibiar , lama kelamaan luka tersebut akan dijangkiti kuman . Pihak kami taknak apa-apa perkara buruk yang bakal berlaku kepada Mr Choi . Dan luka Mr Choi juga agak teruk sebab terdapat batu-batu kecil yang termasuk ke dalam isi Mr Choi" Jungkook memberikan tunduk hormat lalu menarik kerusinya untuk duduk. 

Setelah beberapa minit mereka berbalah , hakim mula membuat keputusan setelah mengetuk pengukul kayu sebanyak tiga kali . "Keputusan muktamad , pihak tertuduh tidak bersalah dan pesalah akan dikenakan denda sebanyak 3,000 won"

--

Melihat Jimin , Jungkook dan Hosook yang sedang berborak rancak membuatkan Hoseok turut ingin masuk campur . "Congrats Dr Jeon and.... Dr Ahn" sengaja Hoseok menyebut nama Hosook dengan jelas . Suka betul dia dengan singa garang itu .

Tanpa berkata apa-apa Hosook berlalu pergi meninggalkan mereka bertiga . "Btw Jimin....congrats cauuu" dia turut berlalu pergi mengikut langkah Hosook .

Cepat sungguh yeoja ni jalan . Hosook menekan butang lift untuk turun ke bawah . Amboi lambat pulak pintu lift ni nak tertutup . Tangan Hoseok sempat menahan pintu lift dari tertutup lalu dia masuk ke dalam lift .

"Annyeong"

Tiada respond sehinggalah lift berhenti . Hosook berjalan tiada arah tuju . Hendak pulang , keretanya dihantar bengkel . Waktu macam ni lah dia nak sakit . Macam mana nak balik .

Tiba-tiba dia dikejutkan dengan bunyi hon dari kereta Hoseok yang dari tadi mengekorinya dari belakang . "Tanak tumpang ka" tegur Hoseok dengan riang .

"NO !" dia melalui haluan lain tetapi berpatah balik lalu membuka pintu kereta . Dasar muka tebal . Dah ludah jilat balik .

"Jual mahal dia" sempat lagi Hoseok menyakat Hosook sebelum dia menukar gear .

Agak lama mereka berdiam diri sehinggalah Hosook membuka mulut . "You did great too" katanya sambil melihat jari jemarinya .

Tersenyum sinis Hoseok dibuatnya . Nampak ja garang tapi hati mulia jugak . Ingatkan nak berdiam ja sampai balik , rupanya tak . "Gomawo"

"Boleh kita singgah hospital kejap ? Saya nak ambil barang yang tertinggal siang tadi"

--

Lama Hoseok menunggu Hosook yang pergi mengambil barangnya di dalam pejabatnya . Dia menunggu di perkarangan hospital sambil melihat langit yang penuh dengan bintang berkelip . Tiba-tiba matanya terpandang ke arah seorang namja yang berdiri tegak di rooftop blok B iaitu blok pesakit . Mukanya tidak kelihatan oleh kerana hari yang sudah gelap dan pakaiannya yang hitam legam .

                                 -




Hai chuollsss maaf sis lama tak update . Sis busy . Nah ambik chapter merapu ni hopefully korang faham dengan kemerepekan sis .

TOUCH | JHS Where stories live. Discover now