- 6 -

638 59 1
                                    

"Tapi....dengan satu syarat"

Jungkook mula melangkahkan kakinya ke arah pintu lalu menguncinya . Setiap tingkap ditutup dengan tirai . Hanya Jungkook dan Hosook yang berada di dalam pejabat tersebut .

"Awak nak buat apa ? Jangan sampai saya jerit" kata Hosook dengan dingin .

"Jerit lah , nanti jangan cari saya sebab saya ada dalam operation room" balas Jungkook dengan senyuman sinis .

Hosook terdiam . Otaknya berliga-liga berfikir . Pinggang ramping Hosook diraup oleh Jungkook . Tubuh Hosook seperti dibekukan . Perlahan-lahan bibir Hosook dicium rakus oleh Jungkook . Dia langsung tidak membalas malah bergerak . Air matanya sudah mula menitis satu persatu .

Dia dapat merasakan tangan Jungkook sedang meraba punggungnya . Walaupun dia memakai jacket doktornya , tetapi Jungkook sanggup menyelak hingga dia dapat apa yang diingininya .

Bibir Jungkook kini berada di lehernya . Hosook tersedar dari dirinya lalu cuba untuk melepaskan diri . Tetapi dengan kekuatan yang dia ada tidak setanding kekuatan Jungkook .

"Are you ready ?"

Tanpa berlengah Jungkook membuka zip seluarnya.........

.
.
.
.
.

Hosook mengelap sisa cecair di pehanya menggunakan tisu . Kali ini air matanya tidak berhenti dari jatuh ke bumi . Perasaan benci terhadap Jungkook semakin membuak-buak .

"Jangan menangis" tangan Jungkook yang cuba untuk mengesat air mata Hosook ditepis kasar .

Dilihat wajah Jungkook dengan penuh benci . Dia tidak kesah lagi siapa Jungkook di hospital ini . Bajunya ditarik ke bawah sebelum dia keluar dari pejabat Jungkook . Dihempap pintu dengan kuat sekali .

Nurse yang melalui kawasan tersebut terkejut dengan perbuatan Hosook .

--

"Jangan risaukan omma , Dr Hosook yang cantik ni yang akan operate omma" Mrs Jung tersenyum lemah sambil memujuk anak kandungnya Jung Hoseok .

Tetapi raut wajah Hosook yang tidak senang itu diperasan oleh Hoseok sejak tadi lagi . Yang paling mengejutkannya , Hosook tidak pernah melepaskan rambutnya ketika bekerja . Hosook kelihatan pelik pada pandangan Hoseok .

Menyedari Hoseok yang sedang memandangnya tajam membuatkan jantungnya seperti hendak tercabut keluar .

--

Bilik operation telah pun lengkap , hanya menunggu doktor sahaja untuk datang . Mr Jeon terlebih awal lagi menunggu di ruang bagi melihat pembedahan yang akan dijalankan dengan bercerminkan kaca lutsinar .

Semua nurse dan pembantu doktor berpaling ke arah pintu masuk . Terkejut mereka apabila Dr Hosook yang masuk . Sepatutnya Dr Jungkook yang mengendalikan operation ke atas Mrs Jung .

Terkeluar rahang Mr Jeon apabila melihat Dr Hosook . Dengan selamba bodohnya Jungkook duduk di sebelah Mr Jeon .


"Apa yang kamu dh buat ?!" ujar Mr Jeon dengan tegas .


Jungkook hanya membalas dengan senyuman sinis .


"Saya yang akan perform operation ni" lalu seorang nurse memakaikan pakaian pembedahan kepada Hosook .


"Saya akan mulakan operation ni sekarang"


--


"Dalam masa 24 jam Mrs Jung akan terjaga dari koma" kata Dr Hosook ringkas tanpa melihat ke arah Hoseok .



Dia berasa gementar untuk berhadapan dengan Hoseok . Walaupun Hoseok tidak tahu apa yang telah dilakukannya , tetapi dia tetapi takut . Record kesihatan Mrs Jung diletakkan di hujung katil sebelum dia beredar .


Tanpa dia sedari Hoseok mengekorinya dari belakang . Pergelangan tangan Hosook dipegang Hoseok perlahan . Tubuh Hosook agak terganjak kerana terkejut akan sentuhan Hoseok .


"Awak kenapa ikut saya ?" suara Hosook agak tersekat .

Lantas Hoseok menarik Hosook ke dalam ruangan rehat yang telah tersedia kepada doktor .


"Wae ?" semakin bergetar suara Hosook . Peluh di dahinya mula mengalir . Walaupun aircond tidak berhenti menyentuh tubuhnya tetapi peluh yang mengalir bukanlah kerana panas .


"Awak nampak lain harini" Hoseok perasan akan perubahan fizikal Hosook . Selalunya rambutnya akan diikat rapi . Tetapi kali ini rambut panjangnya dilepas .

"Apa... yang lain ? Mana ada lah" ketawa Hosook kekok .


Tangan Hoseok bergerak perlahan ke arah rambut Hosook tetapi dielaknya .

"Can I touch you ?" kali ini dia meminta izin untuk menyentuh Hosook . Rambut yang menutupi leher Hosook dialih ke belakang . Setompok hickey berwarna kebiru-biruan tanda masih baharu .

Diselak lagi sebelah , nasib leher sebelah kiri tidak dilahap Jungkook . Dia dapat merasakan kehangatan tangan Hoseok yang berada di lehernya . Air muka Hoseok kelihatan berubah menjadi dingin . Matanya tidak lepas memandang mata Hosook membuatkan Hosook melarikan matanya .

"Apa yang dah jadi ?" kedengaran suara Hoseok begitu dalam .


"I can explain...." Hosook memegang tangan Hoseok yang berada di lehernya .


"Saya terpaksa.... kalau saya tak buat macam ni mungkin omma awak bertambah sakit... kalau saya tak buat mesti bukan saya yang perform operation omma awak.... mianhe" kepalanya tertunduk rapat hingga ke lantai .

"Siapa yang buat ?"


Hosook tergamam . Otaknya berliga-liga memikirkan jalan penyelesaian .

"Saya... ada patient..."

"Siapa yang buat ?"


"J...Jungkook"


Tanpa berkata apa-apa Hoseok berlalu pergi . Telinga seperti mengeluarkan api . Dia tidak dapat lagi untuk menahan amarahnya . Apa lagi yang arnab itu inginkan .

"Hoseok awak nak pergi mana ?" Hosook mengejar Hoseok dari belakang . Pantas sungguh namja ni berjalan .


Pintu pejabat Jungkook dibuka tanpa ragu-ragu .


"Hey lawyer Jung ada apa-apa yang saya boleh bantu ?"


Tanpa berfikir panjang Hoseok melepaskan tumbukan di muka Jungkook .

"Hoseok !"


                                 -

TOUCH | JHS Where stories live. Discover now