Kapitola IV. Příliv bouře

93 6 0
                                    

,,Pane Legolasi." Řekl překvapeně Hobit. ,,Mistře Same Křepelko." Řekl Legolas a zadíval se modrýma očima do očí pulčíka. ,,Rád vás vydím!" Řekl radostně Sam a objal Legolase. Elf byl lehce překvapen ale pak se usmál a objal starého přítele. Sam, lépe řečeno pan starosta Sam, se od jejich posledního vidění změnil. Byl o maličko vyšší, zlatavé vlasy mu pošedly, ale bylo na něm vidět, že se mu daří. Zabydlil se v Dni pytle, domu který mu Frodo Pytlík zanechal. ,,Drahý? Jaké pak hosty nám to voda přinesla?" Řekla postarší hobitka se zlatavými vlasy. ,,Velice mě těší, jsem Legolas z lesní říše a pán Noldor." Řekl Legolas a poklonil se. Hobitka též a chytla se Sama za rameno. ,,Vydím, že se ti daří dobře." Řekl Legolas poté, co si spolu se Samem usedli na lavičku, na střeše Dna pytle. ,,Ano, doba byla poslední časy dobrá, škody z války byly opraveny, život se pomalu vrátil do normálu. Až na jedno." Řekl Sam a pohlédl na několik hobitů s meči u pase a malé zbroji, kteří prošli kolem. Legolas si všiml na co poukazuje a řekl: ,,Doba byla zlá, kdo by čekal že ani Kraji se nevyhne." Kraj byl totiž na krátký čas přepaden a podmaněn kmenem skřetů. Když se společnost pana Froda vrátila, pomohla hobitům povstat a vyhnat zbylé skřety. Od té doby je v kraji menší skupina hobitů, starající se o bezpečnost, kterou pomohli založit Pipin a Smíšek.

,,Potřebuji tvoji pomoc." Řekl náhle Legolas a podíval se na hobita. ,,Do Středozemě se přižene nepřítel, silnější než všichni ostatní a jestli se všichni nespojíme...." Sam jej však přerušil. ,, Omlouvám se, ale tohle už se mě netýká. Nechci opět riskovat život." Řekl Sam, zvedl se a chtěl odejít. ,,Ale Same! To zlo si pro nás všechny příjde. I pro tvoji rodinu!" Sam se zastavil na druhém schodu a otočil. ,,Promiň, starý příteli, ale šel bych kvůli panu Frodovi ale jinak...mám teď práci." Řekl hobit, slezl schody a zavřel za sebou dveře domu.

,,Buď zdráv, starý příteli." Řekl Legolas, a spolu s dvěma strážnými odjel, směrem na Východ. Ve chvilce zmizel v dáli a dusot jeho kopí se rozptýlil v šumění klasů. Ševelících se ve větru.
----------------------------------------------------------

Pipin projel hlavní branou Mimas Tirith. V Rohanu, v Edorasu pobyl dva dny, zůstal, kvůli poobřadní hostině, kterou si už kvůli uctění ztraceného přítele, nenechal ujít. Pivo bylo na ní hořké a zdálo se, že i samotné jídlo bylo opravdu hořké. O dva dny později se vrátil. Nestačil se divit. Všude na ulicích byl povyk. Brousili se meče, lidé si zpevňovali okenice dřevěnými prkny. Všude bylo dvakrát víc mužů, než obvykle. ~Co se to s všemi děje?~ ptal se sám sebe v hlavě hobit. ~Že by snad další válka? Ale proti komu? Sauron i Saruman jsou mrtví a temnota byla poražena.~ Hobit, sice mezi prostým lide slyšel zvěsti o pádu Valinoru. Nechtělo se mu však věřit, něčemu, co znělo tak absurdně. Zastavil s koněm před vchodem do trůnního sálu. Sesedl. Rozešel se tam a stráže mu ihned otevřely. Zdáli se mu, však nějak rozrušení. Vešel dovnitř, kde se to vojáky jen hemžilo. Viděl Aragorna, jak stojí, spolu s vrchními veliteli u jakého si stolku. Na kterém byla mapa. Nikdo mu nevěnoval zvlášť velkou pozornost, což se Pipinovi příčilo. Mezi muži u stolu si jej všiml Faramir a zavolal na něj. ,,Sere Brale, jsem rád že jste se vrátil. Pojďte, právě řešíme přesuny armád." Řekl Faramir. Hobit přispěchal ke stolu, vylezl na krabici kterou mu. Přistavili stráže a podíval se na stůl.

Na stole ležela mapa. Byly na ní šachové figurky ve tvaru jednotlivých národů. Včetně Elfů, skřetů a Svobodných lidí ze Severu.

Aragorn byl ve velmi ostrém sporu s jedním z velitelů

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Aragorn byl ve velmi ostrém sporu s jedním z velitelů. ,,O co se jedná?" Zeptal se Pipin bokem k Faramirovi. Ten se k němu naklonil a řekl: Velitel námořnictva odmítá poslat většinu lidí do Šedých přístavů, prý by pak byly pobřežní města Gondoru bez obrany. A klidně by toho mohli využít nájezdníci z Východu." ,,Ale, proč by je tam měl posílat?" ,,Ty jsi o tom ještě neslyšel? Valinor padl. Poslední elfové spolu s přeživšími se vrátili zpět do Středozemě. Obsadili staré Elfské državy při pobřeží a Roklinku." ,,Pan Elrond, Gandalf, Frodo, Legolas a se vrátili?" Podivil se hobit. ,,Takže ty opravdu nic nevíš. Pojď se mnou." Řekl Faramir a vedl Pipina chodbou k jednomu z pokojů. Zaklepal. Dveře se otevřely. ,,Pane, přivedl jsem Pipina Brala." Pak chvíli čekali a poté Faramir kývl. Pipin nic ani nikoho neviděl. V pokoji bylo až moc slumečního světla. ,,Můžeš vstoupit." Řekl Faramir a ustoupil stranou. Pipin vešel pomalu dovnitř. ,,Kdo jsme?" Optal se, dle postavy jasně rozeznával postaršího muže s bílým oblečením. Od jeho bílých vlasů, vousů i šatů se sluneční lesk jen odrážel. ,,To už mě ani ty, nepoznáváš? To už jsem asi vážně hodně starý." Řekl pulčíkovy známí hlas a začal se smát. ,,G-gandalfe!" Křikl radostně hobit a skočil starci kolem krku. ,,Taky vás rád vydím Pipine Brale." Řekl Gandalf. ,,Kdy jste dorazil? A proč jste se vůbec vrátil? A co Frodo, Gymli, Legolas a Pan Elrond? Mají se dobře po tom zběsilém útěku!?" Začal se Pipin vyptávat jen co se posadil vedle čaroděje na postel. ,,Uklidni se, malý hobite. Řeknu ti vše, co se stalo. Ale... nejprve připrav se, že to nebude nic hezkého?" Řekl Gandalf. A začal vyprávět to samé, co Aragornovi a Arwen.

Temný Věk - ÚpadekKde žijí příběhy. Začni objevovat