Kapitola I. Pád Valinoru

186 9 0
                                    

Elrond se držel jednou rukou za rameno Legolase, zatím co druhou si tiskl ránu na boku, z které mu ve velkém proudu lila krev. Legolas mu přidržoval hlavu nahoře a dívali si vzájemně do očí. ,,T-tohle je k-konec." Řekl Elrond s pusou plnou krve. ,,Ne, ještě není konec, vy to zvládnete, pane Elronde." Řekl Legolas a pevně jej držel. Loď se houpala, jak do ní každou chvíli vrazila větší vlnka. Na nebi byly černé mraky a se západem slunce se za nimi hnala bouře. ,,Ne, je. Valinor padl, zbytky Noldor jsou na našich lodích ale to je vše." Řekl Elrond a vykašlal krev. ,,Nesmíte se namáhat, jinak to nezvládnete." Řekl Legolas ustaraně. Elrond se usmál a s Legolasovou pomocí se postavil, a opřel o okraj lodi. Poté sáhl do kapsy a vyndal něco malého. ,,Zbohem, princi Legolasi, pane posledních Noldor." Prohlásil Elrond se slabým úsměvem, vložil Legolasi věc do ruky. Objevila se velká vlna která se převalila přes okraj lodi. Legolas se zachytil lana. A když vlna byla pryč, Elrond, kníže Noldor, byl pryč.
-----------------------------------------------------------

Arwen sebou trhla ze spaní, a probudila se. Po čele jí tekl studený pot, a ačkoliv její obličej byl i v těch nejtěžších chvílích jasný. Nyní byl bledý, plný zármutku, který ani nedovedla popsat. Seděla na posteli, koukala na leskle bílou stěnu před ní a zhluboka dýchala. Aragorn jí uslyšel a probral se. Pasadil se. Položil jí dlaň na stuhlou ruku a Arwen sebou trhla a polekaně se na něj podívala. Aragorn vypadal velmi ustaraně. ,,Arwen, není ti nic?" Zeptal se mile a starostlivě. ,,N-ne, nic mi není. Jen sen." Řekla Arwen a objala Aragorna kolem krku. On jí objal též, a když se tak stalo, začala plakat. Slzí tekly po tvářích, jako stříbrný potok, který se vylejvá z jasně modrého jezírka a dopadali na aragornovo rameno. ,,O čem se ti zdálo?" Zeptal se. ,,Zdálo se mi, o vodě, o mém otci a o tom, jak jej vlna spláchla do moře." ,,Byl to jen sen Arwen, nic jiného než, pojďme zase spát." Řekl, odtáhl se od ní a pohladil jí po tváři. Palcem jí při tom, otřel slzy. Poté se oba položili na postel, v Arweniných očích se na krátko zalesky hvězdy a oba s rukama v obětí opět usly.
-----------------------------------------------------------

Pipin seděl na okraji hradní zíďky, pokuřoval z dlouhé dýmky a vypouštěl z pusy kroužky z kouře. Po chvilce se za ním ozval hlas. ,,Když tahle budeš sedávat, spadneš Hobite." Pipin se ani neotočil, jen pokýval hlavou. ,,Princi Eldarione. Rád vás vydím takhle na večer. Dáte si?" Řekl Hobit a nabízel, černovlasému, chlapci, s jasnýma očima a jasnou pletí po matce, menší dýmku kterou měl s sebou.

Princ zaváhal ale nakonec přijal

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Princ zaváhal ale nakonec přijal. Sedl si na lavičku, nechal si od Hobita napěchovat tabák a zapálil. Popotáhl, nadechl se ale při vyfukování dýmu se zakašlal. Hobit se zasmál a pak řekl. ,,Kdyby jsi kouřil častěji, tohle by se nedělo." Princ se pousmál. ,,Já bych rád ale matka si to nepřeje." Postěžoval si Eldarion. ,,A otec?" Zeptal se mezi potahy Hobit. ,,Ten o tom jak sám výš ani neví." Řekl Eldarion a zahleděl se na velkou travnatou pláň, za městem Osgiliat, tam kde původně byl nepřítel světa Mordor. ,,Co se vlastně stalo s celým Mordorem?" Zeptal se Eldarion náhle. Hobit se protáhl a vyfoukl pár koleček dýmu. ,,Propadl se do temnoty v hlubinách, tam, odkud vzešel. Už jsem ti o tom říkal kolikrát." Řekl Hobit a z jeho hlasu bylo zřejmé, že nemá chuť se o tom bavit. Přesto se princ zeptal. ,,Myslíš že se někdy pan Frodo, Legolas, Gymli a Gandalf vrátí?" ,, Nevím, každopádně, už se o tom nebavme." Řekl Hobit a dál pokuřoval na okraji hradebního cimbuří. Pipin sám už nebyl žádný mladíček, táhlo mu na 60 ve službách krále Aragorna byl už přes 40 let. Princ vrátil fajfku Hobitovi a poděkoval. ,,Děkuji za vaši chvilku, půjdu již spát." Řekl princ uctivě. ,,Jdi, jdi. Ať jsi zítra čilí na cvičení strejdy Faramira." Řekl Hobit a dál si i poté co princ odešel pokuřoval. ,,Též si přeji abych vás mohl opět vidět, pane Frodo, Gandalfe. Už si připadám v porovnání s těmito mladíky starý." Řekl Pipin. A vyfoukl z fajfky několik kroužků kouře. Měl pravdu. Eldarion měl teprve pouhých 20 let zatím co většině z lidí, kteří ještě pamatovali válku za prsten, už táhlo na 50-60. Aragorovi bylo přes 170 a Arwen zrovna tak. Bohužel, Aragorn už pomalu stárl, zatím co Arwen byla neustále stejná.

Temný Věk - ÚpadekKde žijí příběhy. Začni objevovat