•Part 6: Him•

2.2K 37 0
                                    

"Juliette, ik heb je hulp nodig." Ik kom haar kamer binnen en ga op haar bed zitten. Ze draait zich om van haar bureau. "Dat komt goed uit, ik heb jouw hulp ook nodig."

Ik kijk haar verbaast aan maar ze gaat al verder met praten. "Waarmee kan ik je helpen?" Mijn blik valt op haar fotomuur. "Ik moet voor school een project maken voor kunst. Het gaat over foto's trekken. Maar ik weet helemaal niets van foto's of fototoestellen, zou jij me daarbij willen helpen?"

Julliette kijkt me bestraffend aan. "Wanneer moet het klaar zijn?" "Niet komende maandag, de maandag erna." "En wanneer heb je die taak gekregen?" Fuck. "Euhm, bij het begin van het schooljaar?" Ik zeg het als een vraag, ik weet dat ze het niet gaat doen.

Ze zucht diep. "Je hebt geluk dat ik jouw hulp ook nodig heb, anders had ik dit niet gedaan."

"En waarvoor heb jij mijn hulp nodig?"

Ze kijkt me recht in de ogen. "Het gaat heel raar klinken maar... Wil jij me leren zoenen?"

Ik kijk haar geschokt aan. Het komt nog niet helemaal binnen in mijn brein. Wat? Ik moet haar leren zoenen? Waarom? Ze is mijn stiefzus! Wat gaan onze ouders daarvan zeggen?

Plots begint Julliette terug te praten. "Het is niet erg dat je het niet wilt doen, ik snap het volledig... Het is ook een rare vraag." Ze draait zich terug om.

"Waarom?" Is het enige dat uit mijn mond komt.

"Ik heb morgen een date met een jongen en ik voel me zo onzeker, ik wil niet als een loser aankomen en als hij me probeert te kussen zeggen dat ik niet weet hoe het moet. Of erger nog, het niet zeggen en het helemaal verkeerd doen." Ze zegt het zacht, ik kan het net verstaan.

"Ik - ik wil je wel helpen." Ze draait zich met een ruk om. "Meen je dat?" Ik zie haar ogen twinkelen en knik. "Yes, dankjewel!" Ze vliegt om mijn hals en knuffelt mij. Ik begin te lachen. "Maar enkel als jij mij ook helpt." Ze klinkt opgewonden. "Dat doe ik met veel plezier!"

Teach meWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu