•Part 9: Her•

2.3K 35 0
                                    

"Wat vindt je van dit kleedje?" Vraagt Alex terwijl ze een kleedje omhoog houdt. "Wow, dat is echt... Mooi", zeg ik verwonderd.

Het is gemaakt van een zachte stof, helemaal in het rood. Het design is simpel maar stijlvol. Ik zoek het kleedje in mijn maat en neem het mee naar de paskamers. Het past werkelijk als gegoten. Dat heb ik nog niet vaak meegemaakt!

Ik kom uit de paskamers en hoor Alex overdreven naar adem snakken. Ik grinnik, maar stiekem ben ik blij met haar reactie. Het kleedje zit comfortabel en is licht, wat goed is voor dit weer. "Koop het", spoort Alex me aan. Ik kleed me om en loop meteen naar de kassa. Als we afgerekend hebben kijk ik op de klok.

Het is half 4, wat betekent dat we nog wel even tijd hebben. Jack komt me oppikken om 7 uur en Alex zou me helpen met klaarmaken.

"Wat gaan we doen?" Alex kijkt me bedenkelijk aan. "Ik ken een toffe bar hier in de buurt, daar kunnen we iets gaan drinken."

Ik knik en volg haar naar een smal straatje. Daar is een felblauwe deur die uitnodigend openstaat. We gaan hierdoor en komen in een grote ruimte terecht. Hier hangt een gezellige sfeer, er zitten wel wat mensen maar het is niet druk. Ik ga met Alex aan de bar zitten en we bestellen beide een cocktail. "Dus, jij en Jack?"

Ik sluit de badkamerdeur en draai de douche open. De hete stralen doen goed aan mijn huid die plakt van het zweet. Ik schrob tot al het vuil en zweet van mijn lichaam is. Dan zet ik de douche uit en draai ik een handdoek rond mezelf. Mijn haar droog ik alvast, het valt mooi over mijn schouders.

Ik loop terug naar mijn kamer. Alex zit aan mijn bureau en beveelt me om voor haar te gaan zitten. Flink volg ik haar bevelen op en ze begint aan mijn make-up. Alex weet altijd wat ze doet, zeker als het over make-up gaat. Daarom vertrouw ik haar ook dit klusje toe. Bovendien vindt ze het super om te doen, dan ga ik haar niet tegenhouden.

Als ze klaar is geeft ze mij een spiegel en verlaat ze de kamer met de woorden :" Schat, het is al half 7. Over een halfuur staat Jack hier."

Ze sluit de deur achter haar en ik hoor haar tegen mijn moeder praten. Blake is niet thuis, daar heb ik persoonlijk voor gezorgd. Anders zou Alex te weten gekomen zijn dat hij mijn stiefbroer is en dat zou voor veel drama gezorgd hebben. Met die gedachten kleed ik mij om.

Ik loop met mijn zwarte Nikes in mijn hand naar beneden. Als ik binnenkom kijkt mijn moeder me aan met tranen in haar ogen. "Oh meid, je bent zo prachtig! Je ziet er werkelijk fantastisch uit!" Alex zegt trots :"Je ziet er echt superfantastisch uit meid. Ik durf te wedden dat Jack niet weet wat hij ziet."

En net op dat moment gaat de bel. Mijn moeder loopt naar de deur terwijl ik mijn schoenen aandoe. Als ik aan de deur kom, kijkt Jack me met open mond aan. "Je ziet er ongelooflijk mooi uit." Brengt hij uit. Ik bloos zacht. "Jij ziet er ook niet mis uit." Knipoog ik naar hem.

Hij heeft een hemd aan, maar de bovenste knopjes zijn open. Ook draagt hij een zwarte jeans met gaten. Zijn outfit is casual chic en ik vind het prachtig. Hij neemt mijn hand vast en begeleidt me van de oprit.

"Wees voorzichtig, op tijd thuis zijn!" Roept mijn moeder me nog achterna. Ik draai me om en steek mijn duim op, waarna ik de voordeur zie sluiten. Ik wandel met Jack richting het café. Dat is gelukkig niet zo ver, want we kunnen allebei niet met de auto rijden.

Jack begint te praten:"Dus, Julliette, wat is jouw lievelingskleur?" Ik lach met zijn apart gespreksonderwerp maar ga er meteen op in. "Wel, ik twijfel de laatste tijd enorm tussen groen en geel, maar ik denk dat ik de mengeling ga pakken. Dat is een soort vrolijk groen, een soort groen dat doet denken aan de herfst, de zomer en de lente." Nu begint Jack ook te lachen.

Teach meWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu