Een luide snik verlaat mijn mond. Wat moet ik nu doen? Nu Henri het weet, weet morgen heel de school het. Ik ken zo'n types wel hoor. Ze roddelen en verzinnen dingen bij, totdat er niets meer van klopt.
Ik veeg het snot van mijn neus weg. Nog steeds kan ik niet geloven hoe het is kunnen gebeuren. Ik was gewoon terug onderweg van Jack, na een gezellige avond. Toen ik de deur wou losmaken deed iemand hem open en plots stond Henri voor me. En dan Blake, die even vermeldde dat ik dus zijn stiefzus ben.
Met mijn handen wrijf ik ruw over mijn gezicht. Een klop op mijn deur haalt me uit mijn gedachtes. "Julliette? Ik weet dat je me niet wil zien, maar je moet weten dat Henri het niet gaat doorvertellen." Er valt een stilte.
Beneden gaat een deur open en weer dicht, lachende stemmen vullen het huis. Mijn kamerdeur gaat een stukje open. Blake's hoofd komt om de hoek. Wanneer hij mijn betraande gezicht ziet, opent hij de deur volledig en komt hij mijn kamer binnen.
Stil sluit hij de deur weer waarna hij naast me komt zitten en zijn armen om me heen slaat. "Hey, het komt allemaal wel goed hoor." Sust hij zacht.
Ik begraaf mijn hoofd in zijn t-shirt. Hij ruikt heel lekker. Even later klopt er iemand op mijn kamerdeur. "Julliette?" De zachte stem van mijn moeder klinkt aan de andere kant van de deur.
Blake staat op en opent de deur een beetje. Op gedempte toon hoor ik hen praten. De deur gaat weer dicht en Blake komt naar me toe. "Ik heb gezegd dat je al aan het slapen was maar dat we een film aan het kijken waren." Zegt hij zonder dat ik iets gevraagd heb.
"Bedankt." Mijn stem kraakt als ik voor het eerst terug spreek. Ik ga in mijn bed liggen en sla het deken om me heen. Blake komt in stilte naast me liggen. Hij begint zacht over mijn hoofd te strelen.
"Misschien is het tijd dat de rest van de school het ook weet." Mompel ik zacht. Ik weet dat Blake het gehoord heeft, maar toch blijft het stil. "Misschien moet je het eerst aan Alex en Jack vertellen." Fluistert hij.
"Hoe?"
"Spreek met ze af, desnoods met mij en Henri bij, en vertel het ze gewoon. Ze zullen het vast wel begrijpen." Ik mompel instemmend een paar woordjes en sluit mijn ogen.
"Kan jij morgen? Dan spreken we morgen met hen af. En je moet Henri ook vragen." Ik hoor hoe Blake een bericht typt en even later antwoord ontvangt. "Ik en Henri zullen aanwezig zijn." Ik open mijn ogen weer en neem nu ook mijn gsm.
Het is enorm angstaanjagend, binnenkort weet iedereen dat Blake mijn stiefbroer is. Ik ben oprecht heel bang, maar dit is wat in moet doen. Ik moet die angst overwinnen. Als ik het bericht heb verzonden, wacht ik bang op antwoord. Meteen krijg ik een berichtje van Alex terug.
Alex 💋: Ofcourse, ik ben aanwezig! See you then baby x
Ik glimlach klein. Even later stuurt Jack een berichtje.
Jack 😍: Natuurlijk, voor jou altijd! Moet ik je oppikken? x
Mijn glimlach groeit als ik een bericht terugstuur dat ik met mijn stiefbroer kom. Als ik terug naar Blake kijk, zie ik hoe hij in slaap is gevallen.
Schattig.
Ik nestel me tegen hem aan en val in een diepe slaap.
AN// korter hoofdstuk, het einde komt in zicht! Hoe denken jullie dat het afloopt? x
JE LEEST
Teach me
RomanceZij is een goodgirl met een enorme liefde voor fotografie. Hij is een badboy met een enorme liefde voor meiden. Haar moeder geeft hem alles. Zijn vader geeft haar niets. Zij is onzeker. Hij is zelfzeker. Zij vraagt zijn hulp. Hij heeft haar hulp nod...