•Part 5: Him•

2.3K 41 0
                                    

Ik loop de schoolpoort uit, zeg dag tegen Henri en ga naar mijn auto.

Onderweg naar huis zie ik een meisje van mijn leeftijd lopen. Ik ken haar van op school, ze zit in de Latijn. Ze verschiet en draait zich om wanneer ik naast haar kom rijden.

"Heb je een lift nodig?" Ik knipoog bij deze woorden. Ze glimlacht:"Graag." Ik stop en ze stapt in, waarna ik mijn hand op haar been leg en vertrek. Ik kijk haar even aan en zie haar blozen. Ze is nog niet zo lelijk eigenlijk, haar heb ik al gehad in bed.

"Hoe staat het met jouw project?" Ze kijkt me vragend aan. "Welk project bedoel je?" Vraag ik aan haar. "Het fotoproject..." Ik kijk haar vragend aan. "Ik weet nog steeds niet wat je bedoelt." "Het jaarwerk van kunst... Heb je er nog niets aan gedaan?" Ik kijk haar serieus aan.

"Neen, wanneer moet het af zijn?" Ze kijkt geschokt. "Niet komende maandag, maar de maandag daarna." Ik knipoog :"Dat komt wel goed." Ze glimlacht zacht en blijft me aanstaren terwijl ik op de weg let. Ik parkeer mijn auto voor haar huis. "Bedankt voor de rit." Ze bloost zacht. Ik grijns en geef haar een kus op de wang. "Dat is heel graag gedaan." Als ze uitgestapt is rijd ik weg.

Dat fotoproject komt nooit goed! Ik weet niet eens wat ik moet doen! Hopelijk weet Henri dat wel... "Sup bro." Is het eerste dat ik hoor.

"Dude, wij moeten over 2 weken een project klaar hebben van kunst, toch?" "Jep dat klopt, dat fotoproject." "En wat houdt dat in?" Ik hoor hem zuchten aan de andere kant van de lijn. "Dit meen je niet, heb je er nog niets voor gedaan? Het is superveel werk!" "Ik was het helemaal vergeten, wat moet je doen?"

"Wacht dude, ik stuur het door." Meteen daarna hoor ik een berichtje binnenkomen. "Thanks bro, als ik thuis ben bekijk ik het." "No problem, ik hoop voor jou dat je nog op tijd klaargeraakt. Ik moet gaan." "Bye." Henri hangt op.

Ondertussen ben ik thuis aangekomen. Ik open meteen het berichtje.

Dus eerst en vooral heb je een gevoel gekregen in het begin van het jaar en dan moet je rond dat gevoel foto's gaan nemen. Je moet minstens 2 foto's hebben met mensen op, liefst spontane foto's die op straat zijn getrokken. Dan moet je ook enkele natuurfoto's, een portret en een speciaal voorwerp dat jij associeert met jouw gevoel hebben getrokken. Dit alles moet dan op een kader en die moet ook weer in thema staan van jouw gevoel. Het gevoel staat online, de leerkracht heeft een email gestuurd in het begin van het jaar. En ik ga je niet helpen.

Eerst kijk ik naar mijn emails en zie dan de mail van mijn leerkracht staan. Ik open hem en voel mijn moed nog zakken. Mijn gevoel is geheimzinnigheid. Dat is niet eens een gevoel! Hoe moet ik daar dan foto's van kunnen pakken?!

Dit wordt een ramp. Henri wilt mij niet helpen en ik heb een gevoel waarvan in amper weet wat het betekent. Bovendien ben ik voor kunst steeds gebuisd geweest, dus als ik hier geen goede punten van haal ben ik gebuisd op het eindtotaal. En voor het geval dat je het nog niet wist, zelfs door een buis op kunst moet je blijven zitten. Ik moet dus dringend hulp zoeken. Wie is goed met fotografie en is bereid mij te helpen?

Alice is aan het koken. Ik besluit te zwijgen over het project tegen haar, anders wordt ze waarschijnlijk heel boos. Ik loop naar boven en wil meteen mijn kamer inlopen als mijn oog valt op de foto's in de gang. Dit zijn de foto's die Julliette heeft genomen. Zij is heel veel bezig met fotografie en kan prachtige foto's maken. Ik kan haar om hulp vragen!

Teach meWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu