Ik zucht en ga door mijn haar. Gisteren was ik pas laat thuis van het feestje met Henri. Maar op dit moment, het is 9 uur 's ochtends, zit ik aan mijn bureau met een fototoestel voor mij en Julliette naast mij.
Haar smalle handen pakken de mijne vast en zo neem ik het fototoestel vast. "En als je hieraan draait zoom je in, als je hierop drukt kan je de flits aanzetten, hiermee stel je scherp en met deze knop trek je een foto."
Ik doe wat ze zegt en trek een foto van haar gezicht. Ze kijkt glimlachend in de camera, maar de foto is wat wazig. Ze lacht en verandert de instellingen van de camera. "Probeer het nog eens."
Ik neem het fototoestel van haar over en doe het opnieuw. Nu stel ik eerst scherp. Julliette kijkt lachend in de camera. Ik druk op de knop en het fototoestel klikt.
Wanneer ik het resultaat bekijk, glimlach ik. Deze foto is goed gelukt. Julliette kijkt zo mooi lachend in de camera, alsof ze intens gelukkig is.
Nieuwschierig kijkt ze mee naar de foto. "Die is echt goed gelukt, je begint het te snappen." Ik glimlach. "Ja, nu moet ik nog mijn werk maken."
"Mag ik de opdracht eens zien?" Ik knik, open het bericht van Henri en laat het aan haar zien. "Zo, dat is nog een hele klus. Mag ik je model zijn voor het portret?" Ze grijnst naar me.
Ik lach en stem toe. "Wil je ook helpen bij de andere foto's? We kunnen morgen naar de stad gaan en daar foto's gaan trekken." Julliette knikt blij. "Ja, daar heb ik wel zin in! Ik ga mij snel klaarmaken en dan nemen we het portret al." Mijn glimlach wordt groter.
"Je hoeft je helemaal niet klaar te maken. Zonder make-up ben je prachtig." Haar ogen twinkelen en haar gezicht komt dichter naar dat van mij. "Ik heb straks de date met die jongen..."
"Wil je nog eens oefenen?"
Ze knikt en drukt haar lippen op die van mij. Ik ga mee, ze tikt met haar tong tegen mijn lip en ik open mijn mond. De kus gaat dieper, haar zachte lippen gaan synchroom met die van mij.
Een korte klop op onze deur zorgt ervoor dat we opschrikken. We stoppen de kus en ik pak het fototoestel vast.
We kijken net geïnteresseerd naar het scherm als mijn vader binnenkomt. "Wat doe jij hier?" Vraagt hij bot aan Julliette. "Ik ben Blake aan het helpen met een schoolproject." Ze kijkt hem aarzelend aan, ze weet niet goed hoe hij zal reageren. "Ok, dan mag het. Als je klaar bent, meteen terug naar je kamer. Je moet vast nog veel studeren."
Julliette kijkt mij aan en kijkt dan terug naar mijn vader. "Eigenlijk was ik van plan om met Alex naar de stad te gaan..."
"Zeg dat maar af, dat gaat niet door." Ik bemoei me in het gesprek :"Pap, ze heeft het gisteren gezegd aan tafel en toen heb je toegestemd. Waarom mag het nu ineens niet meer?" Hij kijkt mij enkele seconden nadenkend aan. "Voor deze ene keer is het goed." Hij draait zich om en loopt de deur uit.
"Yes, bedankt!" Julliette geeft me blij een knuffel. "Het is al kwart na 10, misschien moet je je gaan klaarmaken." Ze knikt :"Bedankt Blake, voor alles. Vergeet niet dat we morgen naar de stad gaan!" Ik knik en glimlach terwijl Julliette de deur uitloopt. Met haar fototoestel in mijn hand loop ik naar het raam.
Dat was heel nipt, mijn vader had ons bijna betrapt. Haar lippen voelden goed, en hoe ze door mijn haar woelde maakte me opgewonden.
Ik voel mijn broek knellen. Ze is mijn stiefzus, ze heeft me gewoon nodig om te leren zoenen. Ik heb haar trouwens al leren zoenen, dus ga ik haar zachte en volle lippen niet meer mogen voelen.
Ik mag niet meer opgewonden van haar geraken. Dat kan ik niet maken, niet tegenover haar en niet tegenover mijn ouders.
Ik denk aan iets vies, een naakte oma met belabberde huid. Als ze lacht valt haar gebit er uit en haar haren zijn heel dun en vuil. Meteen verdwijnt het knellende gevoel. Zo, dat is beter.
JE LEEST
Teach me
RomanceZij is een goodgirl met een enorme liefde voor fotografie. Hij is een badboy met een enorme liefde voor meiden. Haar moeder geeft hem alles. Zijn vader geeft haar niets. Zij is onzeker. Hij is zelfzeker. Zij vraagt zijn hulp. Hij heeft haar hulp nod...