Min bror Linus & jag reste på oss och satte ner pennyboardsen på marken. Vi tog satts och åkte ner genom hallen på Arlanda, riktade mot Max. Klockan var runt 7 på morgonen så det var nästan inga folk här. Ingen av oss hade ätit någon frukost än, så att börja dagen med Max & sedan åka till ett varmare land än Sverige var nice. När vi kom fram så tog vi upp våra pennys och höll dom i händerna.
-Vad ska du ha? frågade Linus efter en stunds kollande på menyerna.
-Tar nog bara en cheeseburgare, sa jag och kollade på honom och log svagt.
Han nickade som svar och beställde åt oss båda. Jag satte mig vid ett bord och kollade igenom Twitter. Det var helt dött, förutom några kändisars tweets. "Thank u Amsterdam - @OneDirection" "Preorder my new single on iTunes - @ArianaGrande" var bara några av dom tweets som jag såg på min tidslinje. Jag suckade och la ner mobilen på bordet. Jag blickade bort mot kassan där Linus fortfarande stod. Efter ett par minuter kom han med endast en cheeseburgare och mumlade argt för sig själv. Han måste ha sätt att jag kollade frågandes på honom för han öppnade munnen för att säga nåt men ändrade sig.
-Resten är det väntetid på i 40 minuter, det är INGA människor här och dom har ingen mat, jävla skit, mumlade han surt.
Jag skrattade till.
-Du får den, sa han och pekade på cheeseburgaren. Linus har alltid varit så snäll mot mig, ganska överbeskyddande dock. Han är 19 & jag 15 så det förklarar ganska mycket. Oavsett åldersskillnaden så är vi riktigt tajta.När jag ätit upp cheeseburgaren så åkte vi till våran gate igen. Mamma & pappa stod och väntade och såg en aning stressade ut.
- Flyget är tidigt man har redan fått gå på kom igen nu, sa mamma stressat och började gå mot biljettkontrollen. Jag tog upp pennyn och gick efter mamma. Likaså gjorde pappa & Linus.
När vi kom på planet så satt jag & Linus tillsammans, och sedan mamma & pappa.
Efter ungefär 10 minuter var boardingen klar.
"Godmorgon damer & herrar, jag är Karl-Johan eran pilot för idag, vädret i Monaco för tillfället är soligt och 29 grader, jag önskar er en trevlig resa och en trevlig semester" Jag suckade och kollade ut genom fönstret. "Hejdå Sverige" sa jag tyst för mig själv.
YOU ARE READING
Monaco f.s
Teen Fiction1 månad i Monaco kan bli långtråkigt om du inte känner någon annan än din familj. Aa jag trodde det iallafall, tills jag lärde känna "honom".