Min dörr slogs upp och in kom Ellen & Emma. Dom båda slängde sig runt mig och vi var nära på att välta.
-Jävlar vad brun du är, utbrast Ellen. Emma instämde och jag skrattade som svar.
-Så eh aa ni har missat en del, sa jag och satte mig ner på min säng. Likaså gjorde dom båda.
-Alltså jag kan ha hållit på med en kille typ, sa jag och kollade på dom allvarligt.
-DU DRIVER?! utbrast Emma denna gången. Jag skakade på huvudet.
-Nope, sa jag kort.
-Namn? Frågade Ellen nyfiket.
-Felix Sandman, svarade jag.
Dom sa inte ett enda ord, dom kollade på varandra med en allvarlig blick.
-Är du säker på att han hette så? Frågade dom båda.
-Ja? sa jag frågandes.
-Han är ju från The Fooo, driver du med oss nu eller? frågade Emma tyst.
-Hur vet ni det? Alltså nej är seriös har bilder? sa jag kort. Trodde dom inte på mig?
Jag visade dom bilderna jag och Felix hade tillsammans. Till och med bilden han tagit när vi kysstes.
När dom smält choken och sedan förklarat att dom upptäckt Felix band The Fooo för ett par veckor sedan och tyckt dom var skit bra så berätta dom allt jag missat. Ett par fester, nån olycka, några nya glassar osv. Inte något speciellt alltså.
-Alltså han sa att han skulle höra av sig när han kom hem, sa jag tyst.
-Vadå har han inte hört av sig än? frågade Ellen.
-Nope det har han inte, sa jag kort.
Det blev tyst. Men inte en obekväm tystnad. Jag bestämde mig för att skicka iväg ett kort sms till Felix som löd "höra av dig när du kom hem? Bor du på mars eller?" Ganska spydigt men det var detta jag var rädd för, att bli sårad.
-Skolan börjar om 3 dagar, suckade Ellen.
-Ja tyvärr, sa jag och suckade.
Skolan skulle bli ett helvete iår, har bara den känslan, och när man har den känslan så slutar det aldrig bra. Aldrig.
------------------------
Tänka bara be om ursäkt för hoppandet i förra kapitlet, men hade ingen kreativitet alls
Vad blir bäst, korta kapitel men då kommer det komma oftare, eller långa kapitel men inte så ofta?
YOU ARE READING
Monaco f.s
Teen Fiction1 månad i Monaco kan bli långtråkigt om du inte känner någon annan än din familj. Aa jag trodde det iallafall, tills jag lärde känna "honom".