När jag kom hem tog jag en lång kall dusch, värmen ute hade fått mig att svettas överdrivet mycket. När jag var klar virade jag in håret i en handduk som nu satt mitt på huvudet. Sedan torkade jag mig om kroppen och satte på mig kläderna jag valt ut. En kort blommig sommarklänning som var ganska "pösig". Jag gick ut ur badrummet och gick in till mitt rum som låg mittemot. Jag började med att sminka mig, dock ganska enkelt då det är varmt & jag vill inte ha en massa klet i ansiktet. Det fick bli en lätt grund bestående utav concealer & puder. Sedan lite mascara & bronzer till det. Med handduken fortfarande på huvudet gick jag ut i köket och satte mig på det ena barstolen till bänken.
-Hungrig? frågade mamma och tittade upp från hennes tidning hon läste.
-Ganska, svarade jag och log.
-Vi ska snart gå så du kan väl fixa håret så går vi sedan, sa mamma och gjorde nån gest med handen. Jag nickade och hoppade av barstolen och gick ännu en gång till mitt rum. Jag tog av handduken och började föna det. Sedan borstade jag ut det och plattade det lite lätt.
När jag var klar tog jag en sväng ut på balkongen för att känna ungefär hur varmt det var, det hade hunnit blivit mörkt och klockan var runt 21:00 men det var ändå överdrivet varmt. Jag bestämde mig trots värmen att ta mina låga vita converse för att avsluta outfiten.
-Lina är du klar? Ropade pappa utifrån köket.
-Yes, ropade jag tillbaka och började gå mot resten utav familjen.
Vi satt på en restaurang mitt i centrum av Monte Carlo som hette "Le Louis XV". Ganska roligt namn om du frågar mig. Maten var dock jätte god & efterrätterna ska vi inte ens tala om. Vi satt och pratade om allt vi skulle göra här och allt som fanns att se. Vi började sedan komma in på den andra familjen, hur vi trodde dom skulle vara osv.
-Jag har hört att dom har en son i din ålder, sa mamma och gav mig ett leende och en blick.
-Herregud, sa jag som svar och höjde ena ögonbrynet. Mamma hann inte ens öppna munnen förens hennes mobil ringde.
-Har inte detta numret inlagt, mumlade hon för sig själv. Hon gav oss en ursäktande blick och gick utanför.
Mamma återvände till bordet efter ca 10 minuter och log stort.
-Det var mamman från den andra familjen, Cecilia hette hon, sa hon nästan lite för glatt. Både jag, Linus & pappa kollade frågandes på henne.
-Och dom har hittat ett tidigare flyg så dom kommer redan imorgon vid 12 tiden, sa mamma och slog ihop händerna. Hon var verkligen taggad inför att den andra familjen skulle komma. Hon var en sån som älskade att lära känna nya människor. Jag var tvärtom, jag ville lära känna nya människor men det gick inte, var för blyg för att ta första steget.
-Men det är ju jätte bra, sa pappa även han väldigt glatt och log stort. Jag & Linus var fortfarande skeptiska till detta och vi gav varandra en blick som sa "Herregud".
Sedan att dom hade en son i min ålder gjorde saken mer, vad ska man kalla det, stelt?
Jag vaknade nästa dag av att mamma kom in och öppnade balkongdörrarna och släppte in ljuset.
-Nu är klockan 11 dom kommer snart, upp och hoppa, hann mamma säga innan hon flög ut ur rummet lika fort som hon kom in. Jag begravde huvudet i kudden och gav ifrån mig en stor suck. Första intrycket var dock viktigt så jag steg upp ur sängen och gick raka vägen till badrummet för att ta en dusch. Jag duschade även idag kallt då värmen fortfarande var rekordhög.
Jag kollade mig i spegeln och gav mig ett leende. Jag hade sminkat mig på samma sätt som kvällen innan & kläderna var vita högmidjade shorts med ett grått linne, svarta Vans & en svart snapback.
Och ja, här gick vi med skorna inne pga pappa är amerikan så han växte upp i USA och där har dom på sig skorna inne nästan hela tiden. Och det var en sak som han är väldigt van med så han har inte riktigt släppt det än.
Jag kollade på klockan och den visade "12:10". Dom skulle komma vilken minut som helst så jag gick ut i vardagsrummet och la mig raklång i soffan och tog upp någon skvallertidning.
Efter någon minut hörde jag röster utanför dörren, mamma blev väldigt exalterad men sa för sig själv att "spela cool" när dom klev innanför dörren. Nån minut senare så klev först en vuxen kvinna in vilket måste vara mamman, Cecilia. Sedan pappan som hette Magnus. Sist kom killen i min ålder in. Han hade en snapback på huvudet, en T-shirt & ett par ljusblåa shorts på sig. Jag la sedan ner huvudet igen och fokuserade på min tidning.
-Lina kom och hälsa, ropade mamma ifrån köket, jag suckade och reste mig upp. Till min stora förvåning så var jag inte ensam, killen, som jag fortfarande inte visste namnet på, stod lutad mot ena väggen. Jag stannade till och fick ur mig ett "uhm".
-Jaså så du heter Lina, sa han och kollade på mig. Jag himlade med ögonen och korsade armarna.
-Felix, sa han och log flirtigt.
YOU ARE READING
Monaco f.s
Teen Fiction1 månad i Monaco kan bli långtråkigt om du inte känner någon annan än din familj. Aa jag trodde det iallafall, tills jag lärde känna "honom".