Kapitel 2 - Arriving

895 18 1
                                    

När man kom utanför dom väldigt nya skjutdörrarna på flygplatsen så var det som att gå ut i Afrika. Temperaturen var rekordhög & den hade stigit upp till 35 grader. Ångrade genast mitt val av klädsel. Ett par träningsbyxor, en T-shirt & Vans. Hade gärna haft på mig ett linne, shorts & ett par sandaler.

Jag väcktes ur mina tankar av att en taxi svängde upp framför oss. En man kom ut och öppnade bagage utrymmet & började lasta in våra väskor. När han väl var klar kom han in i bilen igen och drog ner fönstren. Pappa berättade för chauffören vad huset som vi skulle tillbringa den kommande månaden i hette och han såg först chockad ut och sedan fick han fram "very nice very nice".

När vi väl var framme vid huset så fattade jag varför chauffören såg så chockad ut. Huset var stort, vitt, hade en balkong med utsikt över vattnet, en privat pool, & bar. Jag hade själv inte sätt hur huset såg ut innan då jag inte varit speciellt intresserad.

-Har vi hela detta huset för oss själva? frågade jag mamma samtidigt som vi klev upp på avfarten.

-Vi får dela detta med en annan svensk familj, det blir kul att lära känna lite nytt folk, sa mamma glatt.

En annan familj? Har aldrig hört talas om att två främmande familjer hyr ett och samma hus och ska sedan bo med varandra 24/7? Mamma förklarade sedan att den andra familjen kommer om 4 dagar så vi kommer ha lite ensam tid med familjen. När vi kom in var allt modernt, stilrent, väldigt vitt & väldigt öppet och ljust. Fräscht helt enkelt. Jag letade mig igenom en korridor och upptäckte till min förvåning att i varje sovrum vilket var 6 stycken hade en varsin dubbelsäng. Det kvittade egentligen vilket rum du tog, förutom att det fanns ett lite större med en balkong. Vi kom alla överens om att jag skulle få välja rum då jag ville vara här minst av alla. Så självklart fick det bli rummet med balkongen.

Jag la upp min alldeles för tunga väska på sängen och började genast packa upp, endast för att underlätta för mig själv dagen efter när jag skulle välja kläder.

20 minuter senare var jag uppackad & klar. Jag hade även passat på att byta om det första jag gjorde när jag var klar. Hade nu på mig ett par ljusblåa högmidjade shorts med ett kort spetslinne i form av en magtröja med en bikini topp under då linnet var väldigt genomskinligt. Jag hade fortfarande på mig mina svarta Vans som ett avslut för hela outfiten.

-Behöver ni hjälp med något? frågade jag genast då jag kommit ut till det stora allrummet.

-Tror faktiskt inte det behövs men tack ändå gullet, svarade mamma med en varm ton. Jag log som svar och jag började känna mig rastlös.

-Men du kanske kan gå ut på stan eller något och lära känna staden lite, sa mamma precis som att hon sett på mig att jag hade ganska tråkigt. Jag tvekade till en början då det är en stad & ett land jag aldrig varit i förut. Men efter en stund så nickade jag och gick ut i hallen och tog upp min penny.

-Kommer inte vara borta så länge, ropade jag utifrån hallen in i det stora huset innan jag gick ut. Utifrån vad jag kommer ihåg när vi åkte taxin så åkte vi igenom stan, så jag började åka åt det hållet som vi kom med taxin ifrån.

Efter några felsvängar med ändå en förvånansvärt snabb "resa" in till stan så var jag framme. Allt var så modernt och allt såg så dyrt ut. Majoriteten av bilarna som åkte på vägen ut med vattnet och in i en tunnel var utav det dyrare märket som Porsche, Ferrari, Range Rover osv. Jag stannade för att köpa en vatten i en liten present shop då jag nästintill svimmade av värmen. Det hade dock gått ner 2 grader men det kändes knappt.

Jag bestämde mig för att gå in i en "trädgård" som var inspirerat i Kinesiskt/Japansk stil. Med broar över vatten & träd & buskar lite här och var. Jag knäppte några bilder och log för mig själv. Jag åkte sedan mot det stora casinot som jag bara sett i filmen "Monte Carlo" med Selena Gomez. Bredvid casinot låg det exklusiva butiker som Louis Vuitton & Gucci. Jag kollade in genom fönstren men såg inte mycket. Tycker dock det är onödigt mycket pengar att lägga på en väska ifrån LV. Jag åkte sedan ner till tunneln som jag sett en massa bilar åkt in i innan. Det var en ljus tunnel med en cykel/gångbana på vänster sida om vägen. Sidan var öppen så man såg ut över vattnet & ut i hamnen med alla dom stora och alldeles för dyra båtarna. Jag stannade till och gick ut på en slags "balkong" som satt ihop med det hela. Jag stod och hängde på räcket och njöt av värmen som hade sjunkit nån grad till då jag stod i skuggan.

Jag bröts ur min njutning utav att jag hörde kameror ta en massa bilder och blixtar mot mitt håll. Jag kollade åt höger och där satt 3 stycken fotografer även kallade papparazzi's och tog bilder på en massa båtar bakom mig. Jag kände att jag var i vägen så jag flyttade på mig och dom sa nåt i stil med att dom inte ville be mig att akta mig för jag såg ut att koppla av. Och dom hade faktiskt rätt. För engångsskull så kopplade jag av. Dock varade det inte länge.

••••••••••••••••••••••••

Haha ett skevt litet kapitel skrivet nu på natten, är ganska trött så därför blev det ganska dåligt & slarvigt men jag hoppas ni gillar det!

Monaco f.sWhere stories live. Discover now