Jag vaknade utav mitt alarm och suckade. Idag skulle jag äta lunch med Felix. Jag reste på mig och började gå emot badrummet som ligger lite längre bort i korridoren. Jag hoppade in i duschen och duschade snabbt kropp & hår. När jag var klar virade jag en handduk runt min kropp. Kläderna som jag tagit med mig in på badrummet började jag sedan att ta på mig. En ljusrosa kabelstickad tröja & ett par vita byxor. Jag fönade mitt hår och borstade sedan igenom det. Jag gjorde inget speciellt med det, lät det i stort sett bara ligga platt. Jag gick sedan in i mitt rum igen och applicerade mascara, lite ögonbrynspenna & ett läppbalsam. Jag tog på mig min klocka och passade samtidigt på att kolla tiden, tjugo i 12. Det slog mig att jag inte alls visste vart vi skulle ses, jag tog upp min mobil och smsade Felix.
"Vart ska vi ens ses?😅"
Efter bara ett par minuter så fick jag ett svar.
"Skriv din adress, kan komma till dig"
Jag skrev min adress och väntade på svar.
"Bor 10 min ifrån, kommer snart"
Jag började ta på mig mina skor lite sakta för att ha nått att göra under tiden. Jag tog på mig en skinnjacka då det blivit lite kyligare de senaste dagarna. Jag gick utanför dörren & låste den sedan. Jag såg Felix gå lite längre bort så jag började sakta gå mot honom. Jag började bli nervös. Riktigt nervös. När vi möttes så gav han mig en snabb kram.
-Uhm så vart har du tänkt att vi ska äta? frågade jag medan vi började gå åt det hållet som Felix kom ifrån.
-Hos mig, sa han glatt. Innan jag han säga något så fortsatte han.
-Ingen är hemma på hela helgen så tänkte att vi kunde äta där, förklarade han och kliade sig nervöst i nacken.•••
-Vad fint ni bor, sa jag när jag kommit in i deras vardagsrum.
-Tack..eller vad man säger, sa han och småskratta.
-Blir kyckling & ris bra? Frågade han medan han tittade in i kylskåpet.
-Åt faktiskt det igår kväll men det är lugnt, svarade jag och kände hur ett litet svagt skratt lämnade mina läppar.•••
När vi ätit färdigt då plockade vi undan efter oss och satte oss i varsin ände av soffan. Vi skulle kolla på en film & efter det så skulle jag gå hemåt.
-Kan inte du sätta dig här borta med mig? frågade Felix en bit in i filmen.
-Nej, svarade jag med ögonen fäst på tv'n.
-Snälla det är kallt, försökte han med i andra änden.
-Finns filt, svarade jag fortfarande med ögonen fastklistrade på tv'n.
Han hoppade närmare mig och la huvudet i mitt knä. Sedan la han en filt över sig.
-Jag försöker bara lätta på stämningen, sa han till försvar och vände även han sig mot tv skärmen.
-------------
Ett kort ganska dåligt kapitel men hoppas att det duger
YOU ARE READING
Monaco f.s
Teen Fiction1 månad i Monaco kan bli långtråkigt om du inte känner någon annan än din familj. Aa jag trodde det iallafall, tills jag lärde känna "honom".