~Felix Perspektiv~
-Kan inte jag åtminstone få en kram? frågade jag innan Lina skulle gå ut utanför ytterdörren.
Hon suckade men gick fram mot mig. Jag svepte in henne i en varm kram som varade en liten stund. Jag släppte kramen lite och pussade henne i pannan.
-Vi måste göra om det här, sa jag och log.
-På en vänskapsnivå isåfall, sa hon bestämt.
-Alla behöver kramar och lite pussar, svarade jag och flina. Jag skulle få henne att falla ännu hårdare för mig, jag visste att jag kunde lyckas.
-Inte jag, muttrade hon och jag började småskratta. Hon öppnade dörren och precis innan hon stängde den så ropade jag "jag smsar dig".•••
-Alltså Felix hon är smart, jag kan slå vad om 500 spänn att hon inte kommer hålla på med dig igen, utbrast Oscar och dom andra killarna började skratta.
-Ska vi slå vad? Jag ger dig 500 om jag inte lyckas och du ger mig 500 om jag lyckas, sa jag och flinade.
-Deal, sa han och sträckte ut sin hand. Jag gjorde samma sak och vi skakade hand på det. Jag var säker på att jag skulle få dom där pengarna.
Jag tog upp mobilen och skickade iväg ett sms till Lina.
"Vad ska du göra ikväll?"
Efter cirka 10 minuter fick jag ett svar.
"Ingenting vad jag vet"
"Great kom hit & häng med mig"
Jag låste mobilen och följde killarna ner i hallen.
-Säkert att du inte ska med o käka då? frågade Ogge för att försäkra sig om att det verkligen var okej.
-Jadå har annat för mig, svarade jag och log. Alla tre vinkade lite lätt och steg sedan utanför dörren.
Lina hade vid detta laget svarat på mitt sms.
"Uhm aa okej"
Jag läste det med fann inga bra ord att skriva tillbaka så struntade helt enkelt i det. Detta skulle bli så enkelt.
---------
Ja Felix är kinda mean meeeen wait for it.
Skit dåligt & kort kapitel men det får faktiskt duga. Ligger hemma o är sjuk så ska försöka skriva mer idag!
YOU ARE READING
Monaco f.s
Teen Fiction1 månad i Monaco kan bli långtråkigt om du inte känner någon annan än din familj. Aa jag trodde det iallafall, tills jag lärde känna "honom".