Kapitel 6 - Spin the bottle

644 21 0
                                    

-Lina vakna, sa mamma och skakade om mig lite.

-mm, mumlade jag trött.

-Du visste att vi skulle iväg till grannstaden idag, upp och hoppa, sa hon och ännu en gång ruskade hon på mig.

-Men jag vill inte med, stönade jag trött.

-Nehe tråkmåns, sa mamma och suckade. Jag var en ganska tråkig människa när jag var trött. Sen skulle man aldrig bråka med mig när jag var trött, jag kunde explodera på tre sekunder.

Efter att ha legat och vaknat till så tog jag upp mobilen. Vi fick nämligen wi-fi idag så jag skulle verkligen utnyttja det. 30 minuter senare hörde jag hur dörren smällde igen.

Jag tassade ut från rummet och kollade om jag var själv, vilket jag var. Då det fanns en grym högtalare i huset som man kan koppla in mobilen i via bluetooth så satte jag på musik. Det tog ett tag innan jag hade bestämt mig för en låt, det fick bli en utav mina favorit låtar just nu "Boom Clap" med Charli XCX.

Jag började nynna på låten medan jag gick runt i huset och egentligen inte gjorde något. Jag satte mig tillslut ner i soffan och kollade igenom mobilen. Jag gick in på Twitter och kollade igenom mitt feed. Inte något intressant. Sen kollade jag mina notiser. Jag hade fått en ny följare, och det var inte vem som helst. Jag fastnade med blicken på personens profil. Jag kollade beskrivningen "eyyo it's yo' boy Felix! Member of The Fooo" vad var The fooo? Jag bestämde mig för att söka på youtube. Ett par videos kom upp och det verkar som att dom var ett band.

-Yoo, skriker Felix och slår upp ytterdörren.

-Vad gör du hemma? frågade jag förvånat.

-Kul att se dig också, sa han och flinade.

Jag suckade.

-Så The Fooo, sa jag efter en stund.

Han kollade fort upp från sin mobil där han satt i andra änden av soffan.

-Va, sa han förvånat.

-Visste inte att du var med i ett band, sa jag och flinade.

-Det är mycket du inte vet om mig, sa han och flinade tillbaka.

-Har ni mycket fans eller? Frågade jag och halv skrattade.

-Ett par tusen, men lovar dig att det blir fler, sa han självsäkert.

Jag himlade med ögonen och skrattade.

Jag reste på mig och gick in på mitt rum och bytte om. Jag satte mig sedan i sängen och kollade igenom mobilen ännu en gång. Efter en stund så knackade det på dörren och Felix klev in. Han satte sig bredvid mig i sängen.

-Vi smiter ut i kväll, sa han efter en stunds tystnad.

-Va, sa jag och kollade upp från mobilen.

-Ja vi kan väl gå på nån klubb eller så, sa han uppspelt.

-Aldrig, sa jag och kollade ner i mobilen igen.

-Eh sluta vara en sån prinsessa kom igen, sa han och knuffade till mig i sidan. Efter att ha tjatat på mig i ungefär 20 minuter så gick jag med på det.

-VI GJORDE DET, sa han alldeles för högt när vi kom utanför huset.

-Shh, sa jag och och gjorde en gest med fingret över munnen.

Klockan var runt tolv på natten och vi började bege oss mot stan.

Felix Perspektiv

-Ey Felix, it's a big party at my house in 5 mins, take your girl and come, ropade en utav killarna jag lärt känna på klubben. Jag nickade och tog tag i Linas arm och vi tog oss ut ur folkmassan efter Levi.

Vi började gå mot Levi's hus och efter oss var det säkert 50 andra som var påväg mot samma hus.

-Okey so spin the bottle, sa Levi och nickade mot en utav människorna i ringen. Självklart var den tvungen att hamna på mig.

-Felix, you have to kiss Lina in 10 secs, sa personen som snurrat flaskan och flinade.

Jag tittade på Lina som gav mig en blick som var svår o tyda.

Jag lutade mig närmare henne och nu var det bara några millimeters mellanrum mellan våra läppar.

-Eh what The hell, sa hon och pressade sina läppar mot mina.

Det blev ett kort och ganska tråkigt kapitel men men, hoppas ni gillar det!

Votea & kommentera vad du tyckte❁

Vi hörs, peace❁

Monaco f.sWhere stories live. Discover now