tengah fokus belajar tadi, tibeh Puan Soo yang merupakan guru disiplin sekolah kitaorang panggil Seungcheol dengan Dk. nak panggil tu aku tak kisah, yang aku kisah ni bila Puan Soo usya aku tak lepas.
tertanya lah jugak kenapa si Seungcheol kena panggil. aku tak rasa kena denda ke apa sebab Seungcheol jarang nak buat hal dekat sekolah. entah-entah sebab dia berkawan dengan Dk tak?
mana nak tahu, Seungcheol terjebak dengan kes suka dengan kaum sendiri.
banyak jugak benda yang main dalam fikiran aku. and serentak tu jugak, otak aku jadi blank dan aku langsung tak boleh bergerak bila Seungcheol datang hampiri. tak panggil nama aku pun, dia cuma ketuk meja beberapa kali.
yang aku pun satu (?) bangang tak bertempat. masa Seungcheol ketuk meja tu, aku diam. langsung tak angkat kepala tengok Seungcheol dan itu menyebabkan Seungcheol pergi duduk balik dekat tempat dia.
please salahkan author, ini semua dia yang suruh.
" orang dah nak berbaik, kau tak nak. haa padan muka kau, jual mahal lagi "
" aku terjual mahal tadi " aku jeling Mingyu. sibuk lah galah ni.
" tapi kan, kau agak-agak dia datang kat kau ni dia nak apa tho? "
ehh, dia pulak yang sibuk.
" apa kata kau pergi tanya dia, nak tak? "
aku bagi cadangan yang aku rasa memang briliant gila lah sebab alang-alang ni boleh lah aku gunakan Mingyu. tapi tu lah, aku langsung tak jangka bila dia tahu niat jahat aku.
" aku tahu kau nak gunakan aku "
" hehee "
" hmm okay lah. sebelum kau nak suruh aku pergi tanya ni, kau kena bagi dulu " Mingyu hulur tangan atas meja.
haih susah lah ada member macam ni. beberapa not wang kertas aku keluarkan dari poket. tak sempat nak bagi, Mingyu dah rampas dari tangan aku. sabar wahai diri, kita buat ni demi Seungcheol.
Mingyu bangun dan terus pergi dekat Seungcheol. aku pulak mesti lah kena perhati setiap gerak geri galah ni. kut dia menipu ke, bazir duit aku. sambil-sambil tu aku pandang Taeil sekilas di sebelah. ohh sungguh nyenyak kau tidur bang Taeil. macam mana lah muka acah innocent Taeil ni boleh kena palau dengan member dia.
tengok Taeil dalam beberapa saat ni, aku baru perasan muka dia boleh tahan jugak. haa apa kata kau je lah jadi hero aku bang Taeil. kita buat lain dari yang lain even tak de siapa pun pernah ship aku dengan kau.
ffuh ending yang langsung tak dijangka yaa.
baru je nak sambung usya Mingyu balik, ehh dia dah ada kat depan aku. siap dengan sengihan lagi.
" sekejapnya? " berkerut dahi aku.
" aku pergi tu, aku tanya terus. tu yang sekejap "
" ohh okay. apa dia cakap? "
" bak duit dulu " sekali lagi dia hulur tangan.
eeeiii dia ni. ingat aku banyak duit ke?
dah lah duit aku cukup-cukup nak beli ice blended je masa balik nanti.
" kau cakap dulu, baru aku bagi kau duit " ku mohon kau setuju.
sejenak Mingyu fikir sebelum dia angguk tanda setuju. huh nasib baik.
" dia kata Puan Soo nak jumpa kau dengan dia waktu balik nanti "
" hah? jumpa aku? nak buat apa? aku ada buat salah apa-apa ke? dia nak jumpa dekat mana? itu je Seungcheol cakap? "
" yee nak jumpa kau. aku pun tak tahu dia nak jumpa sebab apa. salah? entah lah, mungkin sebab kau asyik berkepit sangat dengan aku yang handsome sangat ni kut. tu yang dia nak jumpa tu. aku tak tahu dia nak jumpa kat mana tapi kalau kau nak aku tanya bagi aku duit dulu. dan itu je Seungcheol cakap "
" okay, thanks Gyu "
Mingyu angguk beberapa kali dan terus toleh pandang depan.
aik dah lupa ke dia mintak duit kat aku tadi?
=
YOU ARE READING
𝗅𝗎𝖼𝖺𝗌 + 𝗄𝖺𝖼𝗁𝗂 𝖻𝗈𝗈𝗆 [2018]
Kurzgeschichtenᴋɪsᴀʜ ᴄɪɴᴛᴀ ʏᴀɴɢ sᴇᴍᴇᴍᴀɴɢɴʏᴀ ᴍɪɴᴛᴀ ᴅɪᴛᴀᴍᴘᴀʀ - ɢɪғ ᴀᴠᴀɪʟᴀʙʟᴇ ᴘ/s : ᴅɪʟᴀʀᴀɴɢ ᴋᴇᴛᴀᴡᴀ ᴍᴀʜᴜᴘᴜɴ ᴛᴇʀɢᴏᴅᴀ sᴛᴀʀᴛ : 𝟶𝟷𝟶𝟺18 ᴇɴᴅ : 140620