022

933 185 11
                                    

" aku ada benda nak cakap dengan kau ni " sambil hirup air, aku tengok Seunggwan sebelum sambut huluran dia yang bagi aku nasi.

" makan tak boleh bercakap "

uish sentap pulak.

memang betul apa yang dia cakap yang makan tak boleh bercakap tapi sebelum ni bukan takat bercakap yaa, baling makanan pun dia pernah. ni tiba-tiba nak acah baik pulak.

" okay tapi benda ni penting tau. aku nak kau dengar je lepastu bagi pendapat "

lepas dah cakap macam tu, aku pun makan. dalam beberapa minit, kunyahan aku terhenti bila Seunggwan bersuara balik.

" apa benda yang kau nak cakap tadi? "

ehhhhh!

tadi bukan baru cakap ke makan tak boleh bercakap?

ke aku yang silap dengar?

" tadi bukan kau ca— "

" kau nak cerita ke kat aku tak? "

" eleh, cover lah tu " aku jeling Seunggwan buatkan dia jeling aku balik.

" haa apa dia kau nak bagitahu? "

" okay dia macam ni. aku ada kawan, kawan aku ni pula ada sorang lagi kawan. kawan kepada kawan aku ni suka curi. jadi kawan kepada kawan aku ni ajak kawan aku mencuri sekali. lepastu d— "

" dan boleh tak kau stop bercerita sebab aku tak faham langsung. benda banyak sangat kawan kau ni?" Seunggwan pandang aku tanpa riak.

" haih kau ni kan. macam ni, kawan aku sorang ni berkawan dengan A lah sebagai contoh. A ni pula suka mencuri. jadi ada satu hari ni, A ni ajak kawan aku mencuri sekali. yang kawan aku ni bengap sebab dia join je. lepastu kau rasa, kalau cikgu panggil diaorang (?) kawan aku yang bengap ni patut kena sekali tak? " wajah Seunggwan yang sememangnya tak de riak dari tadi aku pandang.

" macam kau cakap kawan kau kan bengap, jadi memang patut lah dia kena " lepas bagi jawapan, laju dia sumbat daging dalam mulut.

kalau lah dia tahu yang budak bengap tu aku, rasanya memang aku dah kena belasah teruk sekarang.

" cerita kau ni sebijik macam cerita kawan aku "

" kawan kau? kau ada kawan ke? " selamba aku soal.

" kawan kau? kau ada kawan ke? " selamba aku soal

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

sekali lagi dia buat wajah tanpa riak. elehh ingat aku takut lah tu.

" tapi cerita dia lagi best dari kau "

" maksud kau? "

" macam kau cakap tadi. benda yang kau cerita ni kawan kau, kan? kawan aku pulak dia jadi dekat diri dia sendiri "

erkkk.....

kenapa tiba-tiba aku rasa tak sedap hati?

firasat aku ni macam mengatakan yang Mingyu berkawan dengan Se—

huish jangan!

kalau...

kalaulah Mingyu bagitahu Seunggwan yang dia mencuri, jadi kiranya nama Dino pun akan disebut. macam tu lah jugak dengan nama aku, kan!?

" yang kau gelabah ni kenapa? "

" sia... siapa kawan kau ? "

" Mingyu "

bomm!

aku tak tahu lah ni bunyi jantung aku ke apa. yang pasti sekarang aku kena lari.

sejak bila diaorang berkawan ni!!?!

kenapa!?

kenapa aku tak tahu!?

" Mingyu punya cerita terlebih detail sebab dia ada sebut nama Lee Chan dengan— "

andwae!

jangan sebut!

jangan!

" dengan Boo Chunhei "

andwae!!!!!!

=

𝗅𝗎𝖼𝖺𝗌 + 𝗄𝖺𝖼𝗁𝗂 𝖻𝗈𝗈𝗆 [2018]Where stories live. Discover now