" hai awak! "
sapaan seseorang buatkan aku toleh kanan. terbantut sekejap nak ambik buku sejarah dalam locker.
ehh mana pulak orangnya?
toleh kiri pun tak de. and tibeh, bahu aku pulak dicuit dari belakang buatkan aku terus toleh belakang.
" saya suka awak hehe " aku bertatapan sekejap dengan budak lelaki yang cuit bahu aku ni. dia jadi macam kau ni dah kenapa tiba-tiba nak confess kan. lama jugak aku usya sampai dia tundukkan kepala.
jap, lawa sangat ke aku ni sampai dia nak tunduk?
atau dia malu?
kalau dia kata dia malu, memang aku akan tampar laju-laju. datang sini tiba-tiba cakap suka aku tak malu pulak.
dah dia langsung tak bagi respon apa, aku pun kerut dahi. serentak tu jugak, kata-kata Seungcheol tempoh hari mula ternyiang-nyiang di kepala.
" untuk pengetahuan kau lah kan, tahun ni banyak junior pelik "
mula tu aku susah nak percaya apa yang Seungcheol cakap sebab mamat tu bukan boleh percaya sangat. satu lagi, benda tak jadi kat aku kan jadi nak percaya tu adalah macam 50-50.
dan marilah kita tarik balik kata-kata aku tempoh hari. budak lelaki depan aku ni bukan takat pelik dah. buku teks sejarah aku pegang erat. kut-kut dia nak meraba ke.
" awak budak junior, kan? gila ke apa tiba-tiba co- "
senyuman dia pudar dengan tiba-tiba buatkan aku berhenti dari bercakap. muka dia yang sedih buatkan rasa bersalah menguasai diri aku.
ehh aku salah cakap ke?
tak lama lepastu, dia angkat kepala balik.
" i don't care man~ "
senyuman yang sukar ditafsirkan terukir dibibir merahnya. bibir dia punya merah tu kalah aku guys. rasanya lipbalm aku pun tak semerah tu.
ehh ni dah kenapa tibeh sembang pasal bibir pulak?
kedua tangannya diangkat di atas bahu. lagak macam diva kena kutuk tapi tak nak mengalah. dengan gelak dia yang acah tu.
someone tolong aku pleaseu~!!
aaddaa serigala disini!!!
" aw... awak ni okay tak? gi...gila ehh? " ketar-ketar jugak aku soal.
dengan mata yang besar dia renung aku. maybe terkejut lah kut dengar perkataan gila. and reaksi dia seterusnya sedikit sebanyak nak buat aku ketawa cuma aku tahan.
sumpah...sumpah aku menyesal sebab tak ajak Seungcheol teman tadi.
=
YOU ARE READING
𝗅𝗎𝖼𝖺𝗌 + 𝗄𝖺𝖼𝗁𝗂 𝖻𝗈𝗈𝗆 [2018]
Nouvellesᴋɪsᴀʜ ᴄɪɴᴛᴀ ʏᴀɴɢ sᴇᴍᴇᴍᴀɴɢɴʏᴀ ᴍɪɴᴛᴀ ᴅɪᴛᴀᴍᴘᴀʀ - ɢɪғ ᴀᴠᴀɪʟᴀʙʟᴇ ᴘ/s : ᴅɪʟᴀʀᴀɴɢ ᴋᴇᴛᴀᴡᴀ ᴍᴀʜᴜᴘᴜɴ ᴛᴇʀɢᴏᴅᴀ sᴛᴀʀᴛ : 𝟶𝟷𝟶𝟺18 ᴇɴᴅ : 140620