" puas tengok jari budak tu? " soal Seungcheol. stop lah sekejap aku yang sibuk geledah beg cari buku sejarah.
" kau perli aku ke? " saja soal sedangkan aku tahu dia perli.
" aku cuma tanya je tapi tak tau lah kalau kedengaran perli bagi kau " dia jawab selamba sebelum tepis tangan kanan aku dan beg aku diambil. mula-mula aku fikir dia nak curi coklat aku yang aku sorok dekat bahagian depan beg tapi ok aku jahat sebab bersangka buruk. buku sejarah aku dia keluarkan.
ini sangat magic yaa sebab aku cari tadi tak de. kenapa dia cari boleh ada?
" aku benci bila gila kalau kau bercakap pasal budak tu " Seungcheol tongkat dagu dan tengok aku.
" siapa? Lucas? "
" hmm " laju dia angguk.
fikiran aku mula dah nak bercelaru. aduhh aku benci kalau otak aku serabut.
" kau benci dia ke? " aku balas pandangan Seungcheol.
" benci sikit lepas aku tahu yang kau suka dia " habis je jawab soalan aku, dia senyum.
" hah? "
" tch, kau ni lembap lah. aku tak nak kena friendzone " dia jentik dahi aku kuat.
Seungcheol...
you got no jams.
sakit lah gila!
" aku tak faham apa benda yang kau nak cuba sampaikan"
Seungcheol berdecit lagi. first time yaa aku baru tengok Seungcheol sepasrah macam ni. nasib baik tak de phone, baru nak rakam.
" lembap! " sekali lagi dahi aku jadi mangsa dan dia terus bangun (?) keluar dari kelas tinggalkan aku seorang diri.
jangan kata yang...
Seungcheol... suka aku?
uish takkan lah. takkan dia nak suka aku kut.
aku kan lawa...
tak balance lah nanti kalau dia suka aku sebab dia bukan handsome sangat.
haishh...
ni bukan Seungcheol yang aku kenal ni.
malas nak fikir banyak, buku latihan mate Seungcheol kat bawah meja aku ambil. buka halaman paling belakang dan tunggu apa lagi mari conteng.
=
YOU ARE READING
𝗅𝗎𝖼𝖺𝗌 + 𝗄𝖺𝖼𝗁𝗂 𝖻𝗈𝗈𝗆 [2018]
القصة القصيرةᴋɪsᴀʜ ᴄɪɴᴛᴀ ʏᴀɴɢ sᴇᴍᴇᴍᴀɴɢɴʏᴀ ᴍɪɴᴛᴀ ᴅɪᴛᴀᴍᴘᴀʀ - ɢɪғ ᴀᴠᴀɪʟᴀʙʟᴇ ᴘ/s : ᴅɪʟᴀʀᴀɴɢ ᴋᴇᴛᴀᴡᴀ ᴍᴀʜᴜᴘᴜɴ ᴛᴇʀɢᴏᴅᴀ sᴛᴀʀᴛ : 𝟶𝟷𝟶𝟺18 ᴇɴᴅ : 140620