021

918 195 23
                                    

tepat pukul 2pm, baru lah Puan Soo sampai. aku tak tipu yang aku sengsara gila nak mati masa tunggu ni sebab Seungcheol langsung tak bersembang dengan aku. mesti lah aku tak mula tu sebab takut. tak pasal-pasal aku cuba sembang dengan Seungcheol, lepastu dia buat tak tahu (?) tak ke aku bakal malu satu keturunan. itu belum lagi bila Puan Soo cakap dia lambat datang ni sebab dia dah balik tadi. haihh, nasib baik lah kau tu cikgu, cikgu. kalau tak, dah lama aku remnat dengan paip getah.

" kenapa cikgu nak jumpa kitaorang ni? " laju Seungcheol soal sebelum sempat Puan Soo nak duduk. sabar lah bang, tercunggap-cunggap Puan Soo tu.

" saya... saya nak tanya kamu pasal duit kelas "

bang!!!

ini bukan bom.

and bukan juga bam Joon Park tu.

ini bunyi jantung aku yang terjatuh da—

ehh macam over pulak bunyi jantung macam ni.

wait...

kalau cakap pasal duit kelas...

mesti lah cikgu nak tanya mana duit tu, kan!?

and mesti lah kitaorang jawab tak tahu sedangkan kitaorang tahu je yang Mingyu dah curi. Mingyu kan the king of mencuri.

" ramai pelajar yang datang mengadu dekat saya duit kelas diaorang selalu hilang. dan sebahagian daripada diaorang syak pelajar senior yang curi " selamba Puan Soo bagitahu sambil hirup air teh ais.

haa sudah mampos!!!

terus otak aku ingat scene dimana aku, Mingyu dengan Dino mencuri.

ehh tak mana ada!

aku tak curi pun!

aku follow je sebab Mingyu ugut haritu. yang curi tu diaorang dua.

" jadi saya nak— "

someone!!!

pleaseu helpeu me!

selalunya time-tima macam ni, hero dah muncul though.

ni mana hero aku ni!?

dah mati ke?

ke tengah buat kerja sekolah lagi?

" jadi saya nak kamu buktikan yang kamu ni bukan pencuri "

" huh? " serentak aku dengan Seungcheol angkat kening sebelum tengok sama sendiri. ehh bang Seungcheol tengok kita huehue.

" macam yang kamu tahu, saya guru yang jaga batch kamu tahun ni. batch kamu senior, kan? "

kitaorang angguk laju.

" jadi bila diaorang syak batch kamu mencuri, saya sebagai guru kamu mestilah ambil tindakan. dan disebabkan kamu pun senior, takkan saya nak terus denda. nanti kamu pulak yang malu. jadi saya harap kamu boleh tolong saya dalam hal ni "

aku...

tak faham.

bab duit hilang tu aku faham. yang aku tak faham ni is cikgu syak batch kitaorang sebagai pencuri dan sekarang cikgu nak mintak tolong?

tadi bukan suruh buktikan ke?

" tolong dari segi apa? " sekali lagi habang Seungcheol kita soal. bagus jugak lah ada dia sekarang. tak de lah aku yang kena tanya semua.

" mungkin cari siapa pencuri duit tu? "

astghdgstshgrf!

mulut aku ni ringan je nak kata pencuri tu Mingyu.

tapi bukan main ehh...

selamba badak je budak junior menuduh kitaorang. diaorang tak tahu lagi ke yang si Dino tu pun terjebak sekali dalam benda ni.

" tapi macam mana? " kali ni aku pula yang soal.

" itu kamu berdua kena fikir lah. buat something supaya nama batch kamu bersih " senyuman terukir dibibir Puan Soo.

aku tak tahu nak fikir apa.

suruh aku cari siapa pencuri tu sedangkan pencuri tu ak—

tak bukan aku tapi Mingyu dengan Dino.

patut tak aku cakap sekarang kat cikgu?

ehh tak boleh!

nanti cikgu soal Mingyu dengan Dino, confirm nama aku naik sekali.

haih....

kenapa lah diri ini bengap sangat pergi ikut cakap Mingyu hari tu.


suasana dalam rumah aku sekarang sunyi gila. tv yang terpasang pun aku abaikan. volume tak buka sebab bising. satu apa pun tak masuk dalam otak. nak masuk apanya kalau aku buka saluran berita kan.

yang si gemuk ni pun masak apa punya lama. aku nak tolong tadi gedik tak bagi. perut dah bunyi teruk sebab aku tak makan apa lepas dari balik sekolah tadi.

but tak pe, kita abaikan benda tu sekejap.

so yeoreobun...

aku perlukan cadangan korang.

patut ke aku bagitahu kat cikgu yang Mingyu dengan Dino yang curi duit kelas?

ke aku kena tanya Seungcheol dulu?

atau pun aku patut cakap dekat Mingyu pasal ni?

tapi macam aku cakap tadi lah, kalau aku bagitahu (?) aku pun akan kena sekali. lepastu kalau benda ni heboh, confirm satu sekolah tahu. and paling penting si Seunggwan tahu dan mesti aku kena belasah teruk.

masalah sekarang ni, aku nak bagitahu Mingyu tu boleh tapi aku tak de no dia.

aduhh, lepas satu satu masalah yang datang.

tengah otak stress fikir masalah semua ni, aku terdengar Seunggwan panggil aku dari dapur.

" apa? " aku jerit kuat.

lama juga aku tunggu respon Seunggwan dari dapur. ada dalam 3 minit macam tu, dia still lagi tak jawab.

biar je lah kat gemuk tu sekejap.

kita sambung balik n—

" Chun Hei!!!!! "

eeiii gemuk ni!

lenyek dengan lori kang.

bantal aku baling kasar.

maroh ni maroh. elok aku berdiri nak ke dapur, muncul lah gemuk ni dengan muka yang semestinya minta kaki.

" kau nak apa? " aku soal kasar dengan kerutan.

" kau nak apa? " aku soal kasar dengan kerutan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


" makan "

=

𝗅𝗎𝖼𝖺𝗌 + 𝗄𝖺𝖼𝗁𝗂 𝖻𝗈𝗈𝗆 [2018]Where stories live. Discover now