" dah berapa kali saya pesan? kalau dah siap isi borang, jangan ka— "
" jangan kacau pelajar lain " aku potong percakapan Puan Shim buatkan dia pandang aku kerek.
" haa tahu pun "
aku diam. bukan apa, malas nak menjawab. kang aku melawan sampai esok tak habis.
" cikgu kena denda kahak ni jugak! ehh hakak ni. disebabkan dia lah saya tak sempat nak isi borang tadi " jari telunjuk budak lelaki sebelah aku ni betul-betul dia hala kat dahi aku.
ni asal tak bawa masuk lubang hidung aku je terus?
" sumpah! saya tak kacau dia pun tadi " aku pandang Puan Shim sambil tayang muka -kasihani-lah-saya-
Puan Shim dah kerut dahi. sekejap pandang budak tu, sekejap pandang aku. hey cikgu ni pun, apa benda yang susah sangat nak percaya aku yang innocent lagi comel ni.
" ouhh cikgu! " tibeh otak aku teringat pasal pagi tadi. alah pasal dia nak mengorat aku tu.
" hmm? "
" pagi tadi kan, budak ni mengorat saya " aku tahu benda ni kedengaran macam budak-budak bila aku mengadu kat Puan Shim. tapi aku tak de cara lain dah kalau aku tak nak kena denda.
" lepastu? "
" lepastu dia... haa dia tarik baju saya, tarik rambut saya. sikit je lagi saya nak jatuh tadi " maafkan aku budak. aku terpaksa tipu.
sambil aku mengadu, aku usya-usya sikit budak lelaki ni. nak tengok reaksi dia kut marah ke sebab aku kan tengah menipu sekarang.
tapi tak guys.
dia tunduk. gaya dia macam memang dia buat semua tu kat aku.
" betul, Yukhei? " soal Puan Shim perlahan.
ohh nama dia Yukhei guys.
aku dan Puan Shim serentak berpandangan bila Yukhei sengih. sumpah aku cakap budak ni memang tak normal.
agak dalam beberapa minit, budak ni tak cakap apa. angguk pun tak, geleng pun tak. Puan Shim pun kembali bersuara.
" dua-dua kelas tahanan "
hahahha padan mu—
ehh sekejap, aku pun!?
" ta— "
" nawwwww!!! "
=
YOU ARE READING
𝗅𝗎𝖼𝖺𝗌 + 𝗄𝖺𝖼𝗁𝗂 𝖻𝗈𝗈𝗆 [2018]
Historia Cortaᴋɪsᴀʜ ᴄɪɴᴛᴀ ʏᴀɴɢ sᴇᴍᴇᴍᴀɴɢɴʏᴀ ᴍɪɴᴛᴀ ᴅɪᴛᴀᴍᴘᴀʀ - ɢɪғ ᴀᴠᴀɪʟᴀʙʟᴇ ᴘ/s : ᴅɪʟᴀʀᴀɴɢ ᴋᴇᴛᴀᴡᴀ ᴍᴀʜᴜᴘᴜɴ ᴛᴇʀɢᴏᴅᴀ sᴛᴀʀᴛ : 𝟶𝟷𝟶𝟺18 ᴇɴᴅ : 140620