selesai conteng buku mate si sekup, aku mengeluh. penat sangat conteng sampai dahaga. aku tahu pelik sebab aku penat sedangkan conteng guna tangan je. tapi dah nama pun fanfic kan, macam aku cakap (?) semua benda boleh jadi.
" wei Gyu! " Mingyu yang sibuk atur strategi untuk curi duit kelas sebelah aku panggil. laju je dia halang bila aku hampiri. alahai macam lah aku tak tahu perangai taik dia.
" jangan dekat. sini zone mencuri eh zon lelaki "
haa kan dah tersasul.
" aku nak pergi minum air kat bawah " jari thumb up dia angkat dan terus dia halau aku jauh. pelik tapi ni lah kenyataan, minggu lepas Mingyu dilantik jadi ketua kelas aku. majoriti yang sokong pun member dia termasuk Seungcheol. sejak bila Seungcheol jadi geng dia pun aku tak tahu. yang lain tak de pulak membantah.
aku jalan perlahan di koridor sekolah yang boleh dikatakan sunyi sebab yeah sekarang kan waktu belajar. lain lah kelas aku, cikgu tak masuk langsung.
aku jalan sambil bersiul walaupun siulan aku tak keluarkan bunyi. inilah dia swag. tengah jalan tu, kaki aku terhenti sendiri takkala mata aku tertancap pada tubuh seseorang yang aku kenali di koridor bawah. aku mula pandang bawah tengok pelajar junior yang berkumpul.
" apa yang Seungcheol buat kat sana? " aku soal sendiri. lama juga aku diri macam kayu kat tepi ni.
takkan Seungcheol kena denda kut?
tak lama mana pun aku perhati sebelum aku dengar nama aku diseru. suara yang menyeru pun macam menggoda.
aku toleh kanan dan kiri, langsung tak de siapa. tingkat atas aku pandang ehh ada langit je. kali ni aku pandang tingkat bawah semula. ni mesti Seungcheol yang panggil aku.
" ke- " tangan aku yang melambai secara automatik menurun. pipi dah mula nak merah.
" sunbae! " Lucas lambai mesra kat aku.eeeiii kau ni kan, memang tak boleh ke kalau tak muncul sekejap.
okay, sekarang aku nak buat apa?
lambai balik?
or lompat pergi kat dia?
kang mati pulak kalau lompat dari sini.
sengih?
okay kita sengih je.
dan aku pun sengih. jantung mula nak berdegup kencang.
" haa usya apa tu!? "
woi terkentut aku!
apa ni main tanjat orang?
ingat kitew tak terkejut ke!?
" usya apa? " saja aku tanya balik.
minta-minta dia tak perasan yang aku tengah angau tadi.
" ko...korang buat apa kat sini? " soal aku gagap.
" kau rasa? "
Dino yang muncul belakang Mingyu sambil sengih buatkan aku buat muka. rasanya tak payah agak dah apa yang diaorang nak buat sekarang.
" korang nak mencuri duit kelas, kan? "
serentak diaorang senyum dan angguk.
" wei, si Dino ni junior kan. kau tu pulak senior, ajar lah budak ni buat benda baik sikit " haa ni nak bagi ceramah perdana ni.
kau bayangkan, sejak Dino masuk sekolah ni (?) Mingyu mula ajar Dino bukan-bukan. dulu pernah sekali cikgu tegur perangai Mingyu, tapi kalau kau tengok muka Mingyu ni, kau agak-agak dia nak berubah tak?
" alah nanti habis sekolah tak de pulak memori yang boleh diimbas "
" apa-apa lah, malas aku bercakap dengan kau ni " aku geleng kepala.
" ehh sekejap! " Mingyu tarik baju aku.
" apa? "
" kau nak join kitaorang tak? " sengihan jahat terukir dibibir Mingyu.
=
YOU ARE READING
𝗅𝗎𝖼𝖺𝗌 + 𝗄𝖺𝖼𝗁𝗂 𝖻𝗈𝗈𝗆 [2018]
Truyện Ngắnᴋɪsᴀʜ ᴄɪɴᴛᴀ ʏᴀɴɢ sᴇᴍᴇᴍᴀɴɢɴʏᴀ ᴍɪɴᴛᴀ ᴅɪᴛᴀᴍᴘᴀʀ - ɢɪғ ᴀᴠᴀɪʟᴀʙʟᴇ ᴘ/s : ᴅɪʟᴀʀᴀɴɢ ᴋᴇᴛᴀᴡᴀ ᴍᴀʜᴜᴘᴜɴ ᴛᴇʀɢᴏᴅᴀ sᴛᴀʀᴛ : 𝟶𝟷𝟶𝟺18 ᴇɴᴅ : 140620