" itulah aku cakap kau tak nak dengar. aku nak teman tak bagi. bila dah jadi macam ni, aku juga yang susah " Seungcheol geleng kepala lagak mak-mak yang marah sebab anak tak dengar cakap.
tak habis-habis bang Sekup membebel kat aku. tadi dia diam sekejap lepastu sambung balik. haihh silap pulak mengadu dekat dia.
" aku mana tahu nak jadi macam ni " aku tayang muka kerek.
act aku cerita dekat Seungcheol atau nama panggilan manja tahi dia Sekup pasal ni. niat nak tunjuk yang aku ni hot tapi tibeh dia kata nak pergi sound budak tu. so aku pun follow je lah sebab aku dah halang tadi pun dia tak dengar.
sampai kami kat locker, Sekup pusing pandang aku. kening dia jongket sebagai tanda -mana-budak-tu?-
aku pun pandang sekeliling cari gerangan budak laki tadi.
mana engkau budak!
tadi aku nampak dia melepak kat area sini. cari punya cari, pusing sana sini, okay dah nampak. dia kat hujung blok tengah bersembang dengan geng dia. laju aku tarik tangan Sekup pergi sana.
" heiii kamu!! " lagak macam berani, Sekup berhei-hei dengan budak tu bila mata mereka bertembung.
" haa? " serentak mereka bertiga termasuk budak lelaki tadi pandang kamu. yang lain member dia lah kut. semua jenis muka minta kaki je aku tengok.
" okay, wahai adik-adik yang tak matang sekalian, anda masih lagi junior yaa. jadi tolong jaga kelakuan anda sebab muka macam korang ni tak da siapa yang nak. lepastu ja- "
" wei!" aku tekup mulut Sekup. kejadah jantan ni. selamba badak je mengutuk orang walaupun benda tu betul.
" apa ni bang? tak de angin tak de ribut tiba-tiba nak marah kami. kami baik tau, mana pernah kacau orang "
uishh dia punya ayat tu, buat bontot aku panas. baik celah mana hah?
sekarang time study pun tengah dok melepak sini.
" tadi kau yang mengorat aku, kan? masa aku kata kau gila tu " kini aku bersuara dan tunding jari kat budak lelaki tadi.
" dia ni! dia yang mengorat kau tadi!? " sabar Sekup, kau cakap punya tak rilek sampai terkeluar air liur.
" bila saya mengorat? "
lagi bertambah panas bontot aku bila dia tayang muka innocent.
like what the hahahahanat is this huh?
" kau tunggu aku bagitahu Puan Soo " baru nak tarik lengan Sekup, budak tu pantas jerit buatkan kami berhenti melangkah.
" alah hakak dengan habang ni! kita saje nak main dengan awaks "
aku toleh tepi.pandangan -kau-fahamkan-maksud-aku-tadi- diberi pada Sekup.
buatkan laju Sekup angguk faham.
=
YOU ARE READING
𝗅𝗎𝖼𝖺𝗌 + 𝗄𝖺𝖼𝗁𝗂 𝖻𝗈𝗈𝗆 [2018]
القصة القصيرةᴋɪsᴀʜ ᴄɪɴᴛᴀ ʏᴀɴɢ sᴇᴍᴇᴍᴀɴɢɴʏᴀ ᴍɪɴᴛᴀ ᴅɪᴛᴀᴍᴘᴀʀ - ɢɪғ ᴀᴠᴀɪʟᴀʙʟᴇ ᴘ/s : ᴅɪʟᴀʀᴀɴɢ ᴋᴇᴛᴀᴡᴀ ᴍᴀʜᴜᴘᴜɴ ᴛᴇʀɢᴏᴅᴀ sᴛᴀʀᴛ : 𝟶𝟷𝟶𝟺18 ᴇɴᴅ : 140620