a

179 15 0
                                    

aku sekadar menggoyang-goyangkan kedua kaki di atas katil.

'apa nak buat nih?'

terlampau bosan. syeera kena balik kampung belah abah dia dekat kedah, ada kenduri. jadi aku sorang je dekat rumah.

dan, dah seminggu aku tak contact langsung dengan haziq.

weh, sumpah aku bosan sebab takde kawan sekarang ni.

aaaaaaaaaaaaaaaa

bosan!

ting! ting! ting!

"siapa pulak ni?"

haziq bengong

'sarahhhhh~~~~~'

'apa'

'aku bosan do'
seen at 1.45pm

aku diam sekejap.

'wei aku pun bosan doooooooooooo' , rasa nak je reply macam ni! tapi aku nak jual mahal do. dia kan bagi aku masa fikir pasal confession dia tu. so kenalah take time seriously. kan?

aaaaaa tapi aku bosan nak mampussssssss

haziq bengong

'kau free ke?'
sent at 1.48pm

WEI SERIOUSLY

ah lantak. aku dah reply dah pun kan.

haziq bengong

'gila ke tak free'

'untuk kau semua boleh'

'nak gi mana?'

'pat pat'
sent at 1.48pm

ei mamat ni. mengada pulak. aku benci betul bila dia reply message macam dia pakwe aku. eiiii

haziq bengong

'movie jom'

'movie apa best sekarang?'

'frozen 2 jom'

'weh jom!'

'jap. setengah jam'

'lama gila.....'

'ok tak tak.'

'take your time, princess'

'dress sweetly'

'hihi'

'kbai'
seen at 2.00pm

bengonglah haziq ni. ei geli aku. princess, princess. sepak kang

ok nak siap jap.

aku terus mencapai blouse berwarna baby blue dan satin shawl berwarna putih bersama jeans berwarna putih.

'nasib baik dah mandi, hoho'

aku terus menyalin pakaian, dan menggayakan shawl aku secara ikat belakang. fyi, tu favourite shawl style aku. simple, senang.

sandal berwarna tanah aku capai dari rak kasut, dan terus menyarungkannya di kaki aku.

'perfect!'

ketika aku nak mengunci pintu rumah, haziq dah pun terpacak di depan rumah dengan honda cr-v miliknya.

"waaa awal siap. aku saja datang awal, ingatkan belum siap."

"yelah, takut kau tunggu. aku tahu, kau memang suka datang awal." kata aku, sambil membetulkan tali sandal aku yang tersangkut di tumit.

"isteri mithali! ni aku suka ni hahahahah"

"ei diam ah. dah2 jalan cepat" , kata aku sambil menutup pintu kereta.

"nak popcorn dua. small sized." kata aku, sambil mengeluarkan dompet dari sling bag aku.

"eh buat apa sampai dua? satu dahlah. share je. jimat duit. amik yang large tuu." aku terus terberhenti dari mengeluarkan dompet

betul gak en. yang large ni lagi murah

"ha oklah. tukar. large sized, satu je."

dan tiba-tiba si haziq senyum.

pahal mamat ni? sah lah bengong.

"straw dua eh." kata aku, selepss si haziq insist nak amik air masak satu, air manis satu.

"amik jelah dua2 air manis tu, kan kau pun nak minum air manis. tak pasal2 kena amik straw sampai dua—" tiba-tiba seketul popcorn hinggap di mulut aku.

"dah, makan. jangan banyak cakap."

kuaja.

"weiiiiii lawanya elsaaaaaa." kata aku sambil menepuk nepuk bahu haziq.

dan aku pun menghulurkan tangan untuk mencapai popcorn. dan ketika itulah, time tu jugaklah, haziq pun nak amik popcorn juga. so apa lagi, tangan kami pun berselisih, sikit. sikittt je.

tapi aku ni. pehal berdebo semacam?


mamat bengongWhere stories live. Discover now