dah 1 bulan berlalu sejak graduation day aku haritu. dan harini, aku dah pun buat keputusan yang bakal menentukan masa depan aku.
sebelum tu, aku telah diterima bekerja di sebuah hospital sebagai seorang doktor bius atau lebih sedap digelar anaesthetist.
disebabkan aku tak berapa berani nak membelah badan orang, jadi aku sekadar apply untuk bekerja sebagai doktor bius. sekurang2 nya aku dapat juga masuk operation theater.
"sarah, nak pakai bawal ke nak pakai shawl?" alahai, susahnya soalan.
"bawal jelah, kak." kata aku kepada kak ngah. dialah yang mendandan aku harini.
nervous tak terkata aku harini. dari malam tadi, tak boleh tidur. tidur pun, 3 jam je. pukul 5 pagi dah bangun. aku solat subuh, istikharah dan taubat seperti biasa.
"dah jom, tok kadi dah sampai." sebaik kak ngah menutup pintu bilik, aku menghela nafas panjang. dari tadi laju je jantung aku, tak berkurang langsung speednya.
aku turun ke bawah dengan berhati2 melangkah anak2 tangga. aku sekadar mengenakan baju kurung berwarna putih, dan bawal chiffon voile berwarna putih.
"ahmad haziq bin ahmad zulkifli.""ya saya."
"aku nikahkan engkau dengan sarah aulia bt jamil dengan mas kahwinnya rm2,500 tunai." kata tok kadi, memulakan ijab.
"aku terima nikah sarah aulia bt jamil dengan mas kahwinnya rm2,500 tunai."
WEH YA ALLAH!
AKU DAH JADI ISTERI ORANG!!!!